Toon posts:

Satelliet server-PC

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een PC inrichten met daarin verschillende satelliet-ontvangers. Deze PC wordt dan de centrale voor de satelliet ontvangst in huis.

* Welke PCI-ontvangerkaarten zijn hiervoor aan te bevelen?
* Kunnen alle ontvangers gebruik maken van 1 CI/CAM?
* Kan de smartcard ook eenmalig ingelezen worden en softwarematig gebruikt worden, zodat geen extra CI/CAM module aangeschaft hoeft te worden?
* Is het aan te bevelen over het netwerk te streamen naar andere PC's en deze aan te sluiten op de daar aanwezige TV's, of is het beter kabels te trekken direct naar de TV's en de kaarten te bedienen via een RF-afstandsbediening?
* Het is de bedoeling om NL-kanalen (CanalDigitaal) en evt. zoveel mogelijk meer kanalen te ontvangen. Zijn hiervoor nog tips voor de aanschaf van de apparatuur?!?

P.S. Links als satteliet.pagina.nl/duwgati.com al bekeken. Nog andere interesante sites/nieuwsgroepen?

Graag julllie reactie!!! B)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:39

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 00:13:
Ik wil een PC inrichten met daarin verschillende satelliet-ontvangers. Deze PC wordt dan de centrale voor de satelliet ontvangst in huis.

* Welke PCI-ontvangerkaarten zijn hiervoor aan te bevelen?
Ik ben zelf nogal gecharmeerd van mijn Hauppauge Nexus-S met CI interface :)
Ik weet niet hoeveel ontvangers je tegelijk wilt gebruiken, maar ik zou aanraden voor receivers MET ingebouwde mpeg2 chip te gaan. Als alles softwarematig gedaan moet worden vreet dat nogal van de CPU.
* Kunnen alle ontvangers gebruik maken van 1 CI/CAM?
Nope. Ze zitten via flatcable verbonden met de DVB. En ze hebben maar 1 aansluiting.
* Kan de smartcard ook eenmalig ingelezen worden en softwarematig gebruikt worden, zodat geen extra CI/CAM module aangeschaft hoeft te worden?
Daar bestaat software voor om de codes te kraken. Maar om een smartcard te kopiëren.... Dat weet ik zo niet.
* Is het aan te bevelen over het netwerk te streamen naar andere PC's en deze aan te sluiten op de daar aanwezige TV's, of is het beter kabels te trekken direct naar de TV's en de kaarten te bedienen via een RF-afstandsbediening?
Ik zou voor optie 2 gaan.
* Het is de bedoeling om NL-kanalen (CanalDigitaal) en evt. zoveel mogelijk meer kanalen te ontvangen. Zijn hiervoor nog tips voor de aanschaf van de apparatuur?!?
Sorry bro. Can't help you with that.
P.S. Links als satteliet.pagina.nl/duwgati.com al bekeken. Nog andere interesante sites/nieuwsgroepen?
http://www.sat4all.com/ubbthreads/ubbthreads.php?cat=
Graag julllie reactie!!! B)
Bij deze dan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SandsOfArrakis op 21-08-2004 10:05 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Waarom wil je dit perse via een PC doen? Lijkt me een erg complexe oplossing. Kun je niet gewoon per TV een decoder neerzetten?

Sowieso dien je gebruik te maken van duurdere DVB kaarten als de genoemde nexus omdat kaarten als de Skystar 2 teveel processor kracht vergen als je er meerdere tegelijk aan wilt hebben.

Daarbij vrees ik dat de boel uberhaupt niet gaat werken, en als het al werkt, dat het zeer lastig te bedienen valt vanaf de TV's.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Per TV één decoder is ook nog ns goedkoper volgens mij.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Misschien heeft ie wel 6 schotels op zn dak staan, anders zou je ook geen server maken neem ik aan :Z Maar kan je niet ergens 2e hands aan zo'n kast komen die het signaal over de kabel stuurt zodat je ze op de TV gewoon via coax kan uitlezen? (ff de naam van zo'n ding kwijt)...

Verwijderd

Megamind schreef op 25 september 2004 @ 20:25:
Misschien heeft ie wel 6 schotels op zn dak staan, anders zou je ook geen server maken neem ik aan :Z Maar kan je niet ergens 2e hands aan zo'n kast komen die het signaal over de kabel stuurt zodat je ze op de TV gewoon via coax kan uitlezen? (ff de naam van zo'n ding kwijt)...
1 schotel met een quattro lnb is genoeg hoor. De kast die je bedoelt heeft ook gewoon per kanaal een aparte sat receiver (in een professionele uitvoering) erin.

Goedkoop kun je die alleen krijgen voor analoge sat-ontvangst, en daar heb je allang geen NL kanalen meer van.
Pagina: 1