unex netw. kaartjes probleem waarschijk simpel?

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
ik heb op beide pcs 2 netw. krtjes geinstallerd en volgens een eerdere review van Tweakers.net alle Ipnummers subnetmaskers etc ingevoerd. Dat zit aleemaal wel goed geloof ik. Maar op 1 PC (De internet pc) kan ik mijn schijf niet delen. Als ik eigenschappen doe dan krijg het tabblad delen niet terwijl het op de andere pc wel mogelijk is. Waar zit dit in ??

• under-world
please help me

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
win98 => Properties v/h Network => add Service => File and Printersharing for Ms networks.. thats all..

Staan er al een dergelijke service in kan je hier op klikken en kan je kiezen of je files en/of printers wil sharen.

Verder moet je ook op de pc's de juiste folders sharen. Dit doe je door op de folder te staan en daar rechtermuisknop en properties, daarna kies je voor het tabblad "sharing", geef je share een naam, en klaar ben je.

• under-world
ik nu even kijken

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Het ligt in iedergeval niet aan die unex netwerk kaartjes, ik heb ze ook en ze werken perfect :)

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• under-world
het gaat goed hij vroeg om de cd na w98 etc en ik moet nu even herstarten ........

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Euhm... Heb je kabel internet? Dan is het niet altijd handig om bestanden en printerdeling aan te zetten... Moet je ff goed kijken of het ook per NIC ingesteld kan worden....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op woensdag 27 december 2000 19:12 schreef Janoz het volgende:
Euhm... Heb je kabel internet? Dan is het niet altijd handig om bestanden en printerdeling aan te zetten... Moet je ff goed kijken of het ook per NIC ingesteld kan worden....
Tuurlijk wel delen. en dan gewoon pass erop. Bestanden delen is ALTIJD makkelijk :)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Net of die passwd wat uitmaakt op een Windows share...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• under-world
nee ! hij zegt nu dat hij geen gebruikerslijst kan weergeven. Op de andere pc idemdito.

• under-world
Wat moet ik eigenlijk bij de microsoft client voor netwerken instellen ?? Bij het inbellen op internet doet ie het nu ineens telkens pas na de tweede keer trouwens ??????

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
je moet het volgende hebben:

TCP/IP
Client for MS networks
File printer sharing for MS networks

In de client stel je de naam v/d werk groep in, bv. Werkgroep :) (deze is op beide pc's gelijk) en dan geef je iedere pc een naampie.

Uhm maar je IP adressen kloppen wel enzo?? Je kan de pc's pingen onderling??
Pagina: 1