[Fasttrak Ultra100 TX2] Problemen

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik heb een serverpc'tje (athlon 1700, 256mb, asus a7n8x-x) en hierin heb ik een fasttrak ultra100 tx2 kaartje zitten. Ik heb 3 schijven en 1 cdrom, 2 schijven daarvan zitten aan de fasttrak kaart en de rest aan het moederbord.

Onder windows 2003 krijg ik telkens een bluescreen (KERNEL STACK INPAGE ERROR) wanneer ik data kopieer van de ene naar de andere schijf. Na het bekijken van de microsoft pagina over deze error werd als mogelijke oorzaak genoemd dat de IDE controller verouderde firmware had, ik heb uit dit item van de meuktracker nieuwe firmware en drivers gedownload. Bij het changelog van de driver stond ook "Adds Windows 2003 Server support" dus ik ging er vanuit dat dit het probleem was.

Ik heb een bootflop gemaakt met de bestanden om te flashen (PTIFLASH.EXE en BIOS.BIN). Nadat ik van het floppy had geboot startte ik PTIFLASH en koos ik de optie om de bios te flashen, maar nadat ik de bestandsnaam van de bios file had ingevoerd bleef hij zeggen dat het bestand incorrect was, of ik nou "A:\BIOS.BIN" of "bios.bin" invoerde hij hield vol dat het bestand incorrect was, terwijl het toch echt op het floppy stond. Ook vanaf de harde schijf flashen hielp niets.

De drivers voor windows kreeg ik ook niet geinstalleerd, ik ben via device manager naar "Standard Dual channel PCI IDE Controller" gebladerd en heb update driver gedaan, vanaf daar heb ik de locatie ingevuld waar ik de gedownloade drivers had uitgepakt, maar windows bleef volhouden dat er geen nieuwe drivers waren gevonden.

Wie heeft meer verstand hiervan? ben ik gedwongen om terug te gaan naar win2k of moet het met deze configuratie ook kunnen?

[ Voor 9% gewijzigd door plakbandrol op 20-08-2004 23:56 ]

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
ok ik heb windows er helemaal opnieuw opgezet maar nu wel gelijk met f6 de drivers geinstalleerd, nu lijkt alles te werken

thnx for the help ;)