koeler probleem sinds 4 weken.

Pagina: 1
Acties:

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-01 15:41
Ik heb de volgende Hardware.

P4c800-e
twinmos 2 maal 512MB
p4 2.6 c 800 mhz HT
Enermax 425 ax-ve

ik gebruik de SP-94. De koeler heeft een maand of 3 probleemloos gewerkt op me moederbord. Maar toen ik 1.5 weken geleden terug kwam en me pc aanzette kreeg ik de error System Failed CPU test. Ik denk oke ff manual lezen en oplossen dat probleem.

Mogelijke oplossingen van de manual:
Test de voeding
controleer of de cpu er goed inzit,

Nou aangezien de cpu er goed op zat verdacht ik me voeding destijds een Qtec 400 dual gold. Dit bleek te kloppen (elco stonden op ploffen en een was al geploft.)dus ik denk oke andere voeding en klaar is kees.Dus ik probeer een maxpower 350watt zonder hdd en andere stroometers, en ik wil booten zelfde probleem dus ik denk TADA moederbord alweer gaar, dus ik balen.

Ik rma aanvragen en ga naar de winkel terug daar aangekomen proppen ze een boxed koeler op het bord en draaien geen enkel probleem daar, dus ik denk oke dan was de voeding (die Maxpower ook niet zo oke doe maar een Enermax 425 AX-ve, regelbaar en mijn inziens betrouwbaar) Ik thuisgekomen hup koeler(SP-94) erop inbouwen en hopen dat het werkt |:( . IJDELE HOOP, want wat schets mijn verbazing SYSTEM FAILED CPU TEST. Ik word lichtelijk gestoord en vraag me af wat het kan zijn kortsluiting? zit het te strak? ik koeler er af (erzat genoeg koelpasta op in ieder geval dat geeeft geen problemen.) Maar als ik de koeler er af haal dan wil hij als nog niet opstarten zelfde fout zelfs even NO CPU INSTALLED 8)7 8)7.....

Dus ik de backplate van de SP-94 er af halen en zonder backplate en de schroeven die daarin moeten opstarten en geen problemen. dus ik de backplate erop met schroeven .SYSTEM FAILED CPU TEST hoor ik de asus post reporter melden.

Nu vraag ik me af heeft iemand een idee

Ik heb zelf gezocht hier op got naar een vergelijkbaar probleem, kwam alleen de soldeer fout tegen en ik heb een Rev2.00 dus daar zou ik geen last van moeten hebben,

Ik heb gegoogled maar niets zinnigs gevonden

http://www.google.nl/sear...00&btnG=Google+zoeken&lr=

iemand een gouden tip?

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:09
Kan je je processor niet uittesten in een ander systeem? ;)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• David_p3
Met de boxed koeler geeft hij geen enkel probleem dus ik denk niet dat dat de fout is,

nee ik heb geen 2de moederbord om dat te testen.

Zou ik misschien mijn bios moeten updaten naar 10.17 of 10.16?

Edit:bios vraag en typo's

[ Voor 28% gewijzigd door David_p3 op 21-08-2004 08:33 ]

• David_p3
Vandaag nog een keer geinstalleerd, deze keer heb ik de koeler(sp-94) vastergezet dan ik voorheen heb gedaan en weer de magische zin. System failed cpu test en daarna no cpu installed,

meedenken is uiteraard prima,

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Shunt

Boe

kijk eens naar de contacten ACHTER op het mobo waar dus je back plate op zit zijn die nogal op elkaar gedrukt / zitten die tegen elkaar aan ? zo ja trug met dat mobo naar asus bekend probleem krijg je per direct een nieuwe mee ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• David_p3
Bedoel je dat de solderingen elkaar raken of zijn uitgelopen,

geen van beiden is gebeurd voor zover ik kan zien. Ik heb een revision 2 bord dat heeft bij mijn weten geen last van slechte solderingen of te veel soldeer op de punt bij de cpu,

Maar dan zou het wel raar zijn vind ik als daar alleen een probleem van wordt gemaakt me de SP-94

Ik heb vastgesteld dat me reset button niet werkt, als ik de pinnen op me moederbord verbindt rest ie ook niet,

[ Voor 15% gewijzigd door David_p3 op 21-08-2004 19:37 ]

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Misschien raakt je backplate wel wat op de achterkant van het mobo. Er zat op de backplate toch een soort bescherming ? Die kan doorstoken zijn na een tijdje onder druk te hebben gestaan.

• David_p3
Misschien is de backplate inderdaad onbruikbaar,Hij ziet er beschadigt uit.

weet iemand of het mogelijk is om een nieuwe backplate te kopen?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:43

UTM

David_p3 schreef op 22 augustus 2004 @ 17:05:
Misschien is de backplate inderdaad onbruikbaar,Hij ziet er beschadigt uit.

weet iemand of het mogelijk is om een nieuwe backplate te kopen?
Voordat je de backplate afschrijft zou ik eerst eens testen of het wel daadwerkelijk de boosdoeners is. Pak gewoon je mobo (alles erop: geheugen, CPU) en een videokaart. Leg je moederbord even op een anti-statisch blad (gekregen bij aankoop van je moederbord) en boot. Kijk nu wat hij doet. Als het goed is: Ligt dus aan je kast/backplate. Als het fout is: Ligt niet aan je kast/backplate ;)

• David_p3
Ik heb geprobeerd wat jij zei.

Dit word getest op een antistatische zak plus het schuimrubber matje wat je bij je moederbord krijgt. de videokaart werd niet gevoed met stroom (ati 9800pro) maar in de laatste opstelling kwam er wel beeld zonder de molex connector connected aan de 9800pro

- moederbord + cpu + mem+ video kaart erop
*zonder koeler zonder backplate.
No cpu installed System failed cpu test. :'(

*sp94 erop zonderbackplate dus hij ligt er gewoon op.
No cpu installed ,System failed cpu test. :'(

*als ik de orginele backplate er onderleg geeft hij ook geen post de foutmelding blijft.

*Orginele backplate+ retention bracket.

*Orginele backplate+ retention bracket. + Boxed koeler en huppa kee de post is een feit. |:(

Ik begrijp daar werkelijk niets van. 8)7

Vervalt eigenlijk de garantie(van me moederbord) bij het monteren van een andere koeler, voltmods en dergelijke snap ik dat dan de garantie vervalt is dat ook zo met een andere koeler?

Pagina: 1