Toon posts:

image (.bin/.cue) van CD op DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een image, in bin/cue-formaat, van een CD gemaakt, zodat ik in principe mijn CD altijd bij de hand heb (bijv. samen met daemon tools). Nu wil ik die image opnieuw burnen, maar ik heb geen lege CD/CDRW's bij de hand.

Is het mogelijk om op 1 of andere manier die image naar een lege DVD te burnen? die heb ik wel in huis ;) natuurlijk moet alles gewoon 100% blijven werken (juiste sectors, bootable, ...)

bedankt voor de tips :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 23:46 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bij mij weten kan je een CD-iso zo op een DVD fikken, alleen is het een beetje zonde van je DVD. Probeer het anders eens met een RW? Of heb je die ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 20 augustus 2004 @ 23:47:
Bij mij weten kan je een CD-iso zo op een DVD fikken, alleen is het een beetje zonde van je DVD. Probeer het anders eens met een RW? Of heb je die ook niet?
Ik was van plan het op een DVD-RW-tje te schrijven! Zowel CD als CD-RW heb ik niet bij de hand :(

Dit kan dan gewoon in nero? Dan download ik dat (in de veronderstelling dat ze nog altijd een trial vrijgeven) eens.

thanks

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

• Bin/ISO mounten met Daemon Tools.
• Nero > Copy CD
• Lege dvd erin en branden.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

bij nero burnig rom kun je recorder kiezen en dan burn image zo brand je de image als een werkende cd :) hoef je deamon tools nietmeer te gebruiken.
nero kan wel fouten geven omdat hij niet alle formaten onderstuund :(

Verwijderd

Je hebt grote kans dat de cd/dvd niet bootable is als je hem copieerd vanuit Deamon.
Je moet dus in nero zeggen dat je een image wil fikken...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 10:51 ]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 14:40:
bij nero burnig rom kun je recorder kiezen en dan burn image zo brand je de image als een werkende cd :) hoef je deamon tools nietmeer te gebruiken.
nero kan wel fouten geven omdat hij niet alle formaten onderstuund :(
Hij heeft al een image en wil juist wel een werkende cd.
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 14:43:
Je hebt grote kans dat de cd/dvd niet bootable is als je hem copieerd vanuit Deamon.
Je moet dus in nero zeggen dat je een image wil fikken...
Als je een cd copied in Nero wordt ook de bootsector van de cd mee gekopieerd hoor. Ongeacht of dat nu een kopie is van een fysieke cd of van een virtuele cd (gemount image). Wat je zegt is dus onzin.

[ Voor 7% gewijzigd door max op 22-08-2004 02:03 ]

Verwijderd

Fire_escape schreef op 22 augustus 2004 @ 02:02:
[...]
Als je een cd copied in Nero wordt ook de bootsector van de cd mee gekopieerd hoor. Ongeacht of dat nu een kopie is van een fysieke cd of van een virtuele cd (gemount image). Wat je zegt is dus onzin.
ok, excusses dan.
Ik had laatst voor een vriend een cd gecopieerd vanuit Deamon, maar volgens hem was die cd niet bootable. Later heb ik hem ook nog gewoon als image gebrand en toen had ik niks meer van hem gehoord, maar dan zal hij hem nog wel niet getest hebben. Ik zal zelf wel een keer kijken of dat echt zo is dan.

• G33rt
Zou je iets vriendelijker willen zijn tegen mensen die je een goedbedoelde tip proberen te geven? Ook al is die tip dan volgens jou fout, kan je altijd dat vriendelijker zeggen.
Ik was van plan het op een DVD-RW-tje te schrijven! Zowel CD als CD-RW heb ik niet bij de hand
Ik doelde ook op een DVD-rw, het topic ging immers over DVD's :)

TS, is het inmiddels (na 1,5 dag) gelukt met je image?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Uhm... G33rt even erbij blijven. Hij hoeft mij geen tip te geven, het is niet mijn topic. En ok het was al laat, daar zal het wel aan gelegen hebben. Ik zal mijn roze bril weer opzetten ;)

• G33rt
Dat weet ik, maar desalniettemin kan je iets vriendelijker doen tegen iemand die een goedbedoelde tip wil geven, zelfs al is ie niet aan jou gericht :)

Veel plezier met je roze bril trouwens :P

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 22 augustus 2004 @ 10:51:TS, is het inmiddels (na 1,5 dag) gelukt met je image?
Jup, het is gelukt! Ik heb het met nero gedaan, en dit werkte zonder problemen.

thanks guys ;)
Pagina: 1