Mysterieuze random lockups Radeon9500

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 17:12
Een tijd terug begon ik spontaan vastlopers te krijgen in games, het bleek dat de VPU crashte. Met het gevolg dat het beeld singaal wegviel en de pc resette of dat de VPU een error gaf en vervolgens corrupted beeld weergaf en of terug naar windows crashte.

Sindsdien is de kaart vervangen geweest omdat deze kaart de geest had gegeven, nu heb ik een 'nieuwe' radeon9500 en deze geeft spontaan dezelfde problemen!

Ik heb het volgende systeem:

Xp2400+ Temps tussen de 42 & 58 (in de zomer)
Epox 8rda+ (unmodded)
512mb pc3500 Twinmos geheugen (draaiend op 400mhz, stabiel aldus memtest)
Club3d Radeon9500 (unmodded)
1xIBM 40GB hd
1x20gb maxtor Hd
1x Nec1100a

350watt "p4" (cheapo) voeding. Welke zich netjes aan de voltages lijkt te houden.

Waar ik zelf aan gedacht heb en wat ik er aan gedaan heb:

Driver --> 5 verschillende versies geprobeerd
Hitte --> Slot in koeler gebouwd, en deze blaast nu vol op de videokaart (aan de
VPU zeide)
Sluiting -> alles opnieuw erin gezet
Te veel watts voor de voeding --> 1x hd, 1x nec1100a eraf gehaald

Dit alles gaf geen resultaat. Het viel me op dat als ik er een LOMPE kamerfan tegenaan zet ik spontaan geen probleem meer heb. Nu heb ik afgelopen week gedraaid -zonder- deze fan en dit werkte plots ook stabiel (omdat ik toen net de nieuwe videokaart had).

Nu is er plots een nieuw probleem. als ik mijn kast sluit (zijpaneel) dan duurt het 10min voordat hij vastloopt, met de kast open loopt hij -niet- vast. Dit terwijl ik 2x intake en 2x uittake fans ingebouwd heb en de kast nimmer hoger dan 33 graden is (open 30).

Er zijn nog enkele verschillen tussen vorige week en de tijd ervoor en erna (nu) :

Andere lokatie : Andere stad, andere stroom :? (icm brakke voeding..)(je bedenkt
aparte mogelijkheden als je niets meer weet)
Toegevoegde PCI kaart: Zowel voor als na afgelopen week heeft er tijdelijk een
PCI kaartje bijgezeten. Voorheen een Lan kaartje , nu een Wlan
kaartje.

Wat is mijn probleem :'(

alle mogelijke opties zijn welkom, dan kan ik weer proberen..

[ Voor 3% gewijzigd door Tasma op 20-08-2004 23:36 ]

Verwijderd

zit de koeler op je videokaart wel goed vast ?

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 17:12
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 23:38:
zit de koeler op je videokaart wel goed vast ?
yup muurvast, en er blaast ook nog een 9cm fan op. (op 12v)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik krijg nu ook VPU errors als ik AGP Speed aan doe. Zal wel weer een soort driver probleem zijn. Maar als je AGP Speed uitzet in windows dan werkt het prima. (In Bios staat nog wel altijd 8x, dus vraag me af of het nou aan staat of niet)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD