USB stick werkt niet onder XP (pro)

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:39

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Ik heb recent een Medion 128mb USB 2.0 stick gekocht. Windows XP SP1 herkent deze wel, maar kan er geen driver voor vinden (dit schijnt normaal te zijn?). In apparaatbeheer staat de USB stick aangegeven met het uitroeptekentje. Mijn pc heeft USB 2.0 ports

Na enkele andere topics te hebben gelezen hierover, kon het zijn dat netwerk drives de oorzaak zijn. Die heb ik echter niet. Ik heb een harde schijf met 3 partities C, D en E, een harde schijf met 1 partitie F en 3 cd/dvd rom drives op I,J en K, waarvan I een virtuele is.

F,G en H zijn dus vrij, dus je zou denken dat ie die pakt. De drive letters in de explorer in te tikken werkt niet (dat scheen soms ook te helpen).

Heeft iemand nog andere ideeen? De USB stick van mijn broer had dezelfde problemen en ik liep dus vakantiefoto's mis op die manier.

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 20-08-2004 23:26 ]

Dit dus.

Verwijderd

heb je de drivers van usb 2.0 wel geinstalleerd? Ik had ook zoiets, heb patch van microsoft site gehaald toen. Ik zou daar eens gaan rondzoeken als ik jou was. Zal wel ff kijken hoe die patch heet.

[edit]
volgens mij was het deze site

installeren, en natuurlijk windows update doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 23:32 ]

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Meteen even geprobeerd, maar helaas ;(

Dit dus.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Denk dat het iets te maken heeft met je drive letters... Vraag me af waarom G en H niet zijn toegekend aan je dvd/cd-rom drives (en I,J en K wel). Kijk eens of je die weer achter elkaar kan krijgen. En je weet zeker dat je moederbord een USB 2.0 aansluiting heeft?

(Kheb zelf alleen maar drivers hoeven te installeren op een Windows 98* aXe bak alle XP PC's waar ik met mijn stick op heb gewerkt deden het zonder problemen ook zonder SP1)

[ Voor 25% gewijzigd door aXe op 21-08-2004 11:48 ]

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Heb je aparaatbeheer al goed nagekeken, en al verschillende USB poorten geprobeerd (daar ben ik wel gerust in, maar je weet nooit). Ook al andere aparaaten aangesloten op die poorten.

Normaal zou een een Algemeen Volume tussen de Opslagvolumes staan. Als er dat al bijstaat kan je verder zoeken

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
De drive letters heb ik ooit veranderd. Nu weer teruggezet naar C t/m I, maar helaas geen effect. Mijn moederbord heeft 100% USB 2.0 (staat op de doos hehe). Een webcam is aangesloten op 1 van de USB poorten en die werkt prima. Als ik die op een andere aansluit doet hij het ook.

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
*klein schopje (laatste poging)*

Dit dus.

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 16:10
Om te testen zou ik de USB webcam er maar even uit trekken. Wellicht dat het niet zo lekker werkt als je een 1.1 en 2.0 USB apparaten tegelijkertijd hebt aangesloten.

Kijk daarnaast even in schijbeheer (rechtermuislkik op "my computer" vervolgens manage vervolgens disk management (of "mijn computer", beheren, schijfbeer). Wellicht staat het USB volume er wel tussen maar heeft een "vreemde" dan wel geen driverletter toegewezen gekregen. Dan kun je in ieder geval de driveletter handmatig aanpassen.

Als je een driverletter toewijst aan de USB stick zal Windows XP dit onthouden, ook bij verwijderen en weer inpluggen van de USB stick. (zolang het maar dezelfde USB stick is die je inplugt).

Drivers installeren voor een USB stick onder Windows XP bestaat niet. Die worden volgens mij niet los geleverd.

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Ik heb ook zo'n medion stick en die draait als een zonnetje!

Ik heb zo'n vermoeden dat hij wellicht defect is... Heb je al getest op een andere PC.

We have just one world, but we live in different ones...

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Update:
Ik heb hem getest op een andere pc. Daar doet hij het prima op. Net als overigens de allereerste keer op mijn eigen pc. Maar na die eerste keer lukte het me niet meer. Bij schijfbeheer is hij ook niet zichtbaar. Het lijkt op zo'n network drive probleem. Met als verschil:
- ik heb geen network drives (alleen fysieke drives)
- de drives verplaatsen naar andere drive letters helpt niet.

Ik word er wel eens moedeloos van... Plug en Pray ;(

Iemand nog suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 30-08-2004 08:40 ]

Dit dus.

Verwijderd

Je hebt geen info gegeven over je PC verder, alleen je besturingssysteem.

Welk mobo heb je bijvoorbeeld. Want van sommige mobo's / chipsets is het nodig om de juiste (meestal de meest actuele) chipsetdrivers te installeren voordat USB ( 2.0 ) goed werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 08:43 ]

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Wellicht brengt dit de oplossing?:

USB poorten allemaal uit apparaatbeheer verwijderen.
PC uitzetten en opnieuw opstarten.
Laatste drivers laten installeren en opnieuw proberen.

We have just one world, but we live in different ones...

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:05
miss heb je een brakke windows instalatie? want omdat die van je broer het ook niet deed :/ maar wel vreemd dan dat ie wel de 1e keer werkte :? vage shit 8)7

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 30 augustus 2004 @ 08:55:
Wellicht brengt dit de oplossing?:

USB poorten allemaal uit apparaatbeheer verwijderen.
PC uitzetten en opnieuw opstarten.
Laatste drivers laten installeren en opnieuw proberen.
Dat gaan wij eens proberen...
Mijn mobo is Asus Nforce-2 ofzoiets, weet zo niet uit mijn hoofd.

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Nou dat was dus geen succes. USB poorten allemaal verwijderd. Na opnieuw opstarten kon de computer nergens drivers vinden, dus uiteindelijk de VIA 2.58 USB controllers geinstalleerd. Maar dat werkte ook niet goed. Toen mijn oorspronkelijke moederbord drivers cdrom met USB2.0 drivers geinstalleerd, maar gaat nu ook niet echt lekker.

Oorspronkelijk had ik 2 NVIDIA to USB Enhanced Host Controllers en een USB 2.0 Root hub met daaronder 3 USB poorten in mijn systeem boom staan en nu dus 2 USB Enhanced HC's met een uitroeptekentje en een Root hub zonder USB poorten eronder ;(

Van http://www.viaarena.com/?PageID=298 heb ik dus VIA USB Driver package gedownload, maar die bevat geen inf voor win xp.

Hoe moet ik dit nu weer fixen? (Moederbord=NVDIDIA NFORCE a7n8x deluxe)

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 30-08-2004 22:05 ]

Dit dus.

• Jimbolino
  • Laatst online: 10-03 16:03

Jimbolino

troep.com

ik wil niet lullig doen, maar nforce is toch van nvidia, niet van VIA ???

ik snap niet helemaal wat je met via drivers probeert te bereiken...
(Moederbord=NVDIDIA NFORCE a7n8x deluxe)
Zoek het moederboard nu eens GOED op, zonder typfouten, en besteed er even 3min aandacht aan, zodat je zeker weet dat je het GOED OVERTYPT

[ Voor 41% gewijzigd door Jimbolino op 30-08-2004 22:09 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Tja, op de Asus mobo cd staan VIA 4 in 1 drivers, dus als ik die moet hebben, zal ik de USB Controllers ook wel van VIA moeten gebruiken dacht ik zo.

Nvidia Nforce2 a7n8x deluxe

Dit dus.

• Jimbolino
  • Laatst online: 10-03 16:03

Jimbolino

troep.com

wat ik dus wou zeggen, heb je al de nforce drivers geinstalleerd?

en gebruik je de usbpoort op het moederboard zelf, of eentje die je zelf hebt aangesloten?

[ Voor 28% gewijzigd door Jimbolino op 31-08-2004 03:59 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Serbia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05-2025

Serbia

Ik blaf niet, bijt alleen!

Heb je misschien onder msconfig "dit.exe" uitgeschakeld?

Zet deze dan maar weer eens aan !!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Update: Heb de laatste NForce drivers geinstalleerd. Sindsdien blijft hij telkens opnieuw mijn cdrom en dvd rewriter herkennen als nieuwe software,evenals de apparaten ICE02052950 (ofzoiets, lange string). Drivers kon hij niet vinden (ook niet na installeren van de desbetreffende drivers) Vervolgens startte mijn pc niet goed meer op.

Uiteindelijk Windows XP maar opnieuw geinstalleerd. Helaas bleek de cdrom kaduuk en faalde de installatie na 75%. Dus voorlopig zit ik even zonder pc (tot ik een werkende xp cd heb hehe) ;(

Computers...lache ;(

[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 01-09-2004 08:57 ]

Dit dus.

Verwijderd

Ik heb mijn driver-disk van de medion 128mb 2.0 flash drive laten knappen |:(
Dus geen win98 drivers meer voor mij...
Kan iemand mij !!PLZ!! uit de brand helpen??
Waar kan ik ze downloaden? Of zou iemand het op een ftp willen zetten ofzo??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 10:40:
Ik heb mijn driver-disk van de medion 128mb 2.0 flash drive laten knappen |:(
Dus geen win98 drivers meer voor mij...
Kan iemand mij !!PLZ!! uit de brand helpen??
Waar kan ik ze downloaden? Of zou iemand het op een ftp willen zetten ofzo??
Zoe ff in de meuktracker op de frontpage naar de unofficial win 98 update-pack. In dat pakketje zit een vergeliojkbare driver als die van win XP, voor usb-sticks. Dan werkt het waarschijnlijk weer altijd.

De update is echter alleen in engels . . .

edit:
Deze dus; meuktracker: Microsoft Windows 98SE SP 1.6

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 11:17 ]

Verwijderd

You rule!! _/-\o_
Werkt perfect!
Bedankt man... dit scheelt veel diskettes!! ;)
Pagina: 1