[Wireless] Kan niet pingen + Internet delen

Pagina: 1
Acties:

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 10:01

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Mijn schoonvader heeft een Acer laptop gekocht met een wireless kaart erin (Realtek 8180). Hij heeft ook een Sweex Wireless PCI kaartje gekocht. Vandaag en gisteren zijn we aan het stoeien ermee geweest om internet te kunnen delen, maar tot nu toe is het niet gelukt. De gegevens:

PC1 ---> ADSL via PPP verbinding ----> Speedtouch home.

IP adres internet NIC 10.0.0.150, 255.255.255.0 Gateway 10.0.0.138
IP adres Wireless NIC 10.0.0.10, 255.255.255.0 Gateway 10.0.0.150

Laptop IP adres wireless NIC 10.0.0.3, 255.255.255.0 Gateway 10.0.0.10.

Wireless settings:

Channel 11 (ook andere geprobeerd)
Ad-Hoc
WEP (aan en uit geprobeerd met sleutel en zonder)
ESSID : beide "Wireless"

Alle mogelijke combi's geprobeerd, inclusief een netwerkbrug maken tussen de wireless en de LAN NIC. Firewalls (zoals intern XP als andere) staan uit. Zero wireless al uit en aan gehad op zowel laptop als PC. Andere gateways geprobeerd op de laptop (10.0.0.138 en 10.0.0.150), maar dat heeft ook niet geholpen.

Op een gegeven moment zagen ze elkaar wel in de netwerkomgeving, maar wanneer ik op ze klikte, kreeg ik de error dat ik niet bevoegd was om erin te mogen. Ook het pingen ging niet, time-out errors.

Het vreemde was ook de de ADSL inbel verbinding soms niet kon inbellen, wanneer ik de netwerkbrug weer verwijderde. Ook heel vaag dus.
Ik proef dat ik er dichtbij ben, want de verbinding is gewoon "Uitstekend", dus volle streepjes. Ik heb ook echte Realtek drivers gedownload, omdat de meegeleverde sweex drivers steeds de verbinding verbrak. De realtek drivers doen dat niet.

Ik snap er geen reet meer van, want ik heb thuis een soortgelijke situatie, het enige wat bij mij anders is, is dat ik een sweex USB adapter heb, i.p.v. een PCI versie. En ik heb een Centrino Acer, met een intel pro set, ipv een Realtek 8180.

Wie kan me uit de brand helpen met tips, want ik zit mezelf nu al 2 dagen op te vreten! :'(

Beauty is in the eye of the beerholder

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien zeg ik wat simpels, maar heb je ook de wizzard "Thuis netwerk installeren" geprobeerd? Want ik neem aan dat het om XP gaat?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ook geprobeerd, maar toen maakte hij een netwerkbrug op zowel de laptop als de PC. Maar dan ook met XP firewall ge-enabled. Dat kan toch sowieso al niet? (Wel getest met die settings, maar hij deed het niet.)

• Br@m
  • Niet online
Het énigste wat ik me nog kan voorstellen is dat de werkgroepen van beide PC's niet gelijk zijn. :?

Ik heb dit ook al eens een paar keer gedaan, maar dan heb ik gewoon de wizzard gedaan, en daan handmatig aangevinkt van de verbindingen. Dus niet XP zelf laten kiezen, en dat is altijd nog gelukt.

Meer weet ik effe niet.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ze zitten allebei in werkgroep "mshome". dus dat is ook gelijk. Maar bedankt voor het meedenken!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Ik denk dat het probleem zit bij de gebruikte ip adressen.

Probeer op je wireless lan eens adressen in de 192.168.0.X range te gebruiken. Dus voor de server bv. 192.168.0.1 en voor de laptop 192.168.0.2 de gateway op de laptop wordt dan 192.168.0.1

• Br@m
  • Niet online
laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door Br@m op 20-08-2004 23:42 ]

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Maakt het dan niet uit dat de LAN NIC die de gateway is een 10.0.0.X adres heeft?
Dit moet, omdat hij moet inbellen naar 10.0.0.138. Hij moet in die range blijven anders maakt hij de ADSL verbinding niet.

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 11:46
heb je bij je je INTERNET NIC ook gedeelt? netwerk brug is volgens mij niet eens nodig?

vindt het raar omdat alles goed staat als ik het zo lees

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Evilman schreef op 20 augustus 2004 @ 23:42:
heb je bij je je INTERNET NIC ook gedeelt? netwerk brug is volgens mij niet eens nodig?

vindt het raar omdat alles goed staat als ik het zo lees
Als ik op de NIC waar de modem op staat internet ga delen, dan wil hij het IP adres naar 192.168.0.1 hebben en dan kan ik niet meer inbellen naar ADSL. :'(

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 11:46
jah moet je gewoon doen en daarna als je hem hebt GESHARED moet je het IP gewoon veranderen naar 10.0.0.150 enzo test dat eerst eens :)
Pagina: 1