Toon posts:

avi met misvormde audio playblack na netwerkcopy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo goeroe's.

Ik heb een filmpje gecaptured op computer A en het resulterende avi bestandje speelt beeld en geluid keurig af in Media Player en WinAmp.

Nu wil ik het filmpje bewerken op computer B en heb daartoe het avi bestand gekopieerd over mijn thuiswerk naar computer B. Als ik nu op computer B het het filmpje afspeel krijg ik problemen met de geluidsweergave (vervormd, ruis). Wat is hier aan de hand?

Aardige bijkomstigheden:
- zowel A als B draaien XP
- ik kan op computer B het avi bestand op computer A openen en zonder geluidsproblemen afspelen
- ik kan op computer A het avi bestand op computer B openen en zonder geluidsproblemen afspelen
- de grootte van het gekopieerde bestand is evengroot als het origineel.

Begrijpt iemand dit?

Alvast bedankt

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Welke geluidskaarten heb je in Computer A en B zitten? Zijn dat verschillende of dezelfde? Zit namelijk wel een verschil in tussen een gammel Onboard kaartje en een dure SB Audigy2 ;)

De video zelf is wel goed?

edit:
Beetje dom gelezen :o

Probeer je kaart eens op 10 mbps te zetten en kopieer de file dan nog eens.
Het kan zijn dat er een storing op je netwerkkabel/kaart zit en dat je die kan onderdrukken door niet een lagere mbps te kiezen :)

[ Voor 38% gewijzigd door LollieStick op 20-08-2004 23:14 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Maak op beide PC's eens een MD5 hash van het bestand. Dan weet je in elk geval zeker of de bestanden wel of niet verschillend zijn. Vervolgens kun je de oorzaak gaan opsporen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me toch vergist: als ik op computer A het gekopieerde bestand op computer B open, heb ik ook geluidsproblemen.

Het moet dus aan het gekopieerde bestand liggen en niet aan de geluidskaarten.

Is er een veilige manier om een avi bestand te kopieren?

Is het mogelijk om een verkeerd gekopieerd avi bestand te repareren?

Thanks sofar!

• Henk007
Is er een veilige manier om een avi bestand te kopieren?
Als het netwerk correct funktioneert, kun je elk bestand foutloos kopieren, zelfs avi bestanden...
Is het mogelijk om een verkeerd gekopieerd avi bestand te repareren?
Ja, maar dan moet je wel quickpar correctiefiles toevoegen.
Begin nu eens met het advies uit mij eerste reply. Dan pas heb je zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
Heb op bron op computer A en kopie op computer B een MD5 hash laten
berekenen: exact gelijk!

Ik begrijp er niets van:
- als ik op computer B het kopie bestand afspeel heb ik geluidsproblemen
- maar als ik op computer B het bron bestand op computer A open afspeel (over het netwerk heb ik geen geluidsproblemen.

Je zou zeggen dat het dan niet aan computer B kan liggen, toch?

• Henk007
Nu wordt het een vreemd probleem. Zou het kunnen dat op machine B niet de optimale drivers voor de IDE controller staan, mogelijk een conflict met de geluidskaart ? Zodat bij het lezen van de HD en het gelijktijdig afspelen van geluid problemen ontstaan.
Wanneer hij de data via het netwerk ophaalt ontstaan er geen storingen.
Een wilde gok bovenstaande, maar ik zou niets anders kunnen verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Goeie gedachte!

Kan in winamp zien dat de fps rond de 18 blijft hangen als ik het bestand op computer B afspeel, terwijl de fps bijna 25 is als ik het bestand over het netwerk ophaal.

Het bestand op B staat op een nieuwe Mactor Diamondplus 9, 200Gb. In apparaatbeheer staat multiword dma mode 2. Deze had ik speciaal aangeschaft omdat ik begrepen heb dat je de video het beste op een aparte grote schijf kunt bewerken.

Mijn andere schijf, 30 Gb Quantum Fireball, werkt met Ultra DMA mode 4.

Heb een klein stukje film naar de Quantum gekopieerd en verrassing: 25 fps en prima geluid.

Is de Maxtor wellicht te nieuw voor mijn 3 jaar oude PC?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 16:33
heb je het volgende al geprobeerd?
gewoon het bestand van computer B terug kopieren naar computer A en daar nog eens afspelen

doet ie het dan wel goed, dan ligt het toch echt aan computer B (waarschijnlijk chipset drivers of sound drivers).

• Henk007
OverSoft schreef op 22 augustus 2004 @ 15:59:
heb je het volgende al geprobeerd?
gewoon het bestand van computer B terug kopieren naar computer A en daar nog eens afspelen
Dat is overbodig, de bestanden zijn identiek want de md5 is gelijk.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je maxtor zou ook UDMA4 (of hoger) moeten gebruiken ipv multiword dma mode 2.
- Zorg dat ie de kabel niet deelt met een CD-rom speler.
- Check of je wel een UDMA (80 dradig) IDE kabel gebruikt.
- Als je al een 80 dradige kabel hebt, dan kan je proberen de IDE/ATAPI driver te verwijderen bij de hardware settings. De driver zal dan opnieuw geinstalleerd worden en zal de HD (hopelijk) juist detecteren.
- Het kan ook zo zijn dat je moedebord te oud is...maar dan moet ie behoorlijk oud zijn, wat denk ik niet het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben eruit hoor: het idee van Henk bleek juist te zijn.

De oplossing: nieuwe VIA drivers opgehaald en: 25fps, prima beeld en geluid.

Bedankt Henk, good thinking!
Pagina: 1