Toon posts:

formateren!

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
bij mijn oude pc als ik wou formateren deed ik de cd erin als ie ging opstarten, en toen starte die de cd van windows op

maar als ik t nu doe bij mijn nieuwe pc start die cd niet op :S

maybe erge noob vraag majah.. hoop dat jullie me kunnen helpen!

Verwijderd

Staat je fist boot device in je bios op cdrom?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 19:11
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 22:49:
bij mijn oude pc als ik wou formateren deed ik de cd erin als ie ging opstarten, en toen starte die de cd van windows op

wat is je OS als ik vragen mag?? :) first boot device moet op cd-rom staan;) te laat...

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 20-08-2004 22:51 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:45
Kijk in je bios of je cd/dvdrom speler voor je HD als opstartmedium staan, 't liefs gewoon als eerste. Zorg er ook voor dat je cd bootable is.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:14

bonzz.netninja

Niente baffi

niet alleen is het totaal geen nederlands wat je tikt (probeer eens een mooie zin te tikken, dat leest iets fijner) ook wordt niet duidelijk wat je hebt geprobeert. Zoals metallica al aangeeft, heb je in de bios de desbetreffende cd-rom speler als boot device geselecteert? Over wat voor pc (mobo, bios) hebben we het over?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

LuPo schreef op 20 augustus 2004 @ 22:50:
[...]

wat is je OS als ik vragen mag?? :)
Dat is dan meestal nog je BIOS he... ;)

Kijk dus even de volgorde van boot devices na. Meestal:
#1: Floppy
#2: CD-ROM
#3: HD-0
Try other boot devices: Yes/Enabled

Toen waren beige computers heel gewoon.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 19:11
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 22:49:

waarom formateer je niet vanuit windows??? Of bedoel je dat je je OS er opnieuw opzet(lijkt me dan windows XP)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dit is vrij basic, de oplossing is net door Prutz0r gegeven. Ik raad je dan ook aan dit goed te lezen, want dit had je zelf makkelijk kunnen vinden :)

Probeer in het vervolg iets meer te zoeken, en een kijkje te nemen in andere fora, op google, op andere sites, en dan kom je er vast wel uit :)

Verder wil ik je aanraden je posts iets meer te voorzien van leestekens, hoofdletters en beter lopende zinnen, dat is voor iedereen prettiger. Als je daarnaast ondervind dat GoT wellicht iets te hoog voor je gegrepen is (wat prima kan en niet iets is om je voor te schamen), kan je bijvoorbeeld een kijkje nemen op www.beginnersweb.nl of andere dergelijke sites :)

[ Voor 34% gewijzigd door G33rt op 20-08-2004 22:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.