Toon posts:

Problemen met oude pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft een oude pc, en ik had van iemand een 1 gb hd gekregen. Mijn broertje heeft een cd rom speler, cd brander, en 2 hd's. Ik heb alles goed aangesloten en hij herkent alles behalve de cd brander en de ene hd. Toen deed ik geen stroom meer in de 1 gb hd die ik had gekregen, toen herkende de pc alles behalve de 1 gb hd :| . Dat is mijn 1ste probleem

2e probleem, er is nog geen os op dat systeem en ik wil 98 installeren, ik heb de opstartdiskette die ik eerder had gebruikt, ik doe hem erin. Mijn diskette drive maakt geluiden (dat die leest) maar er gebeurt niks 8)7 , ik heb alles geprobeerd maar er lukt niks.

Mijn broertje zit elke dag te zeuren wanneer zijn pc word gemaakt maar ik kan verder niks doen. Kunnen jullie mij helpen?!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
stekker diskette drive verkeerd om :?

Schijven: Master-slave settings checken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eerst eens de specs van het geval. Met enkel een oude pc is het zo lastig :P

Dat hij die hdd niet herkend kan liggen aan het feit dat 1GB te groot is voor hte ding, of de hdd misschien gewoon kaduuk is.

voor je 2e probleem, probeer eens een andere fdd en kabel en kijk eens of de kabel goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
svdmeer schreef op 20 augustus 2004 @ 22:33:
stekker diskette drive verkeerd om :?

Schijven: Master-slave settings checken.
diskette werkt, als ik de stekker anders om doet dan werkt die helemaal niet.
En bij de harde schijven, als ik naar de achterkant kijk dan zie ik niks waar je kunt kiezen uit slave/master enz

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 22:34:
[...]

diskette werkt, als ik de stekker anders om doet dan werkt die helemaal niet.
En bij de harde schijven, als ik naar de achterkant kijk dan zie ik niks waar je kunt kiezen uit slave/master enz
Terw_Dan schreef op 20 augustus 2004 @ 22:33:
Geef eerst eens de specs van het geval. Met enkel een oude pc is het zo lastig :P

Dat hij die hdd niet herkend kan liggen aan het feit dat 1GB te groot is voor hte ding, of de hdd misschien gewoon kaduuk is.

voor je 2e probleem, probeer eens een andere fdd en kabel en kijk eens of de kabel goed zit.
Nou zijn vorige hd was ook rond de 1 gb die werkte perfect.
Het is een amd k6 200 mhz
moederbord weet ik niet, maar hij heeft wel usb aansluiting :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 22:35:
[...]

[...]

Nou zijn vorige hd was ook rond de 1 gb die werkte perfect.
Het is een amd k6 200 mhz
moederbord weet ik niet, maar hij heeft wel usb aansluiting :)
zoek anders even op wat voor mobo het is, dat is juist het belangrijkste :P

Verwijderd

Topicstarter
Het is een EPoX EP-51 MVP3E

http://www.tomshardware.c.../19980731/socket7-11.html

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 22:53 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 09:17

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 22:34:
[...]

Dan zitten ze waarschijnlijk op de voorkant of op de onderkant. Vooral bij oudere Seagate schijven zitten de jumpers op de onderkant. kijk dan op de website van de fabrikant van je harde schijf om erachter te komen hoe de jumpers ingesteld moeten worden.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
mentalmadnizz schreef op 20 augustus 2004 @ 23:02:
[...]

Dan zitten ze waarschijnlijk op de voorkant of op de onderkant. Vooral bij oudere Seagate schijven zitten de jumpers op de onderkant. kijk dan op de website van de fabrikant van je harde schijf om erachter te komen hoe de jumpers ingesteld moeten worden.
Ik ben achterkomen dat mijn ide kabel kapot is, want wat ik ook doe hij herkent altijd 1 apparaat niet, soms de ene hd, soms de andere, soms de ene cd speler, soms de cd brander :X 8)7 .
Alleen wat ik nog steeds niet snap, ik doe opstartdiskette erin, hij gaat hem lezen en dan gebeurt er niks 8)7 Weet iemand wat ik moet doen

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Je moet in de bios waarschijnlijk nog aangeven dat de floppydrive "first boot device" moet zijn.

Verwijderd

Hmmmz dat klinkt meer als een gevalletje van CableSelect bekabeling, en devices die anders ingesteld zijn :+

Verwijderd

Topicstarter
Tije schreef op 21 augustus 2004 @ 22:05:
Je moet in de bios waarschijnlijk nog aangeven dat de floppydrive "first boot device" moet zijn.
heb ik al staan ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en als je kiest voor swap drive a: met b:

(voor kabeljes zonder, of juist met twist)

Iperf

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
En nu werkt het? Of had je dit al?
Misschien is je floppy drive wel kapot ofzo?
Maar is het met win98 niet zo dat als je de pc opstart met de win98 cd erin, en de CD-ROM als first boot device hebt hij ook gewoon start?

Verwijderd

Topicstarter
Tije schreef op 21 augustus 2004 @ 23:02:
[...]

En nu werkt het? Of had je dit al?
Misschien is je floppy drive wel kapot ofzo?
Maar is het met win98 niet zo dat als je de pc opstart met de win98 cd erin, en de CD-ROM als first boot device hebt hij ook gewoon start?
Ja dat doe ik dus ook, gebeurt het zelfde net als met de diskette, cd rom gaat draaien, en der gebeurt niks :? |:(
Pagina: 1