vaag schijfruimte probleem

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb een 8.7 gieg schijf gemount als /home/tmp, hij is voor ongeveer 5 gieg gevult.
Nu vermeldt Linux doodleuk dat hij voor 99% gevult is...

fsck /dev/sdd1 -f, na de schijf geunmount te hebben, geeft geen fout meldingen en na opnieuw mounten is ineens 47% weer beschikbaar.... |:(

Het betreft een ext3 partitie.

Ik weet dat het probleem zich nu heeft opgelost, maar ik zou toch wel voor een volgende keer willen weten wat er eigenlijk fout is gegaan...

Heeft er iemand een idee???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dit soort verschijnselen heb ik eerder gezien bij een schijf die kapot aan het gaan was. Aangezien het om een schijf van nog geen 10GB gaat neem ik aan dat het om een oud model gaat: de kans is aanzienlijk dat het einde van de levensduur van de schijf bereikt is. In ieder geval denk ik dat het hier eerder om een hardware- dan om een softwareprobleem gaat :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
Het kan inderdaad ook niet om een proces gaan wat een groot bestand open hield nadat het gewist was, want dan had je de schijf niet kunnen unmounten bij mijn weten.

Maar dat had je zelf neem ik aan al door (aangezien je het speciaal erbij zet :) ).

Dus waar dit aan kan liggen is mij ook een groot raadsel eerlijk gezegd.