Toon posts:

maxtor s-ata disk in dos

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer m`n maxtor s-ata hd`s aan de praat te krijgen in dos, want 1 is gecrasht en probeer en nog wat data vanaf te krijgen.
Weinig geluk gehad.
Iemand drivers of programmas of wat dan ook zodat ik m`n mp3 en films weer terug heb.

danku

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ken je niet iemand die een S-ATA aansluiting heeft om wat te backuppen!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 21:36:
Ik probeer m`n maxtor s-ata hd`s aan de praat te krijgen in dos, want 1 is gecrasht en probeer en nog wat data vanaf te krijgen.
Weinig geluk gehad.
Iemand drivers of programmas of wat dan ook zodat ik m`n mp3 en films weer terug heb.

danku
als het ntfs is kan je het wel vergeten in dos, ik zou een ander programma aanraden :) bv: bart pe dan een cd maken met je data en klaar ben je!

-voortaan backuppen
-startpost is mager

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Topicstarter
heb het geprobeerd met aansluiten, op me ch1.
gaat ie schijf checken, en daarna fatal error.
dan reboot ie en zo gaat dat door....
misschien virus ofzo...zal ff kijke met maxblast ofzo..

toch bedankt

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 21:36:
Weinig geluk gehad.

danku
Als je FAQ leest OM FAQ / Beleid wis je dat er een NTFS DOS tools is. Kijk altijd eerst in de FAQ van GoT en Google.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
UNICRONBOT schreef op 20 augustus 2004 @ 23:39:
[...]

Als je FAQ leest OM FAQ / Beleid wis je dat er een NTFS DOS tools is. Kijk altijd eerst in de FAQ van GoT en Google.
En daar heb je wat aan als je S-ATA schijf helemaal niet werkt onder DOS? (geen idee of dat het geval is hoor...)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SATA schijven zijn in principe gewoon benaderbaar vanuit DOS :) En voor de rest kun je gewoon in de FAQ van dit subforum terugvinden hoe je verloren gegane data moet recoveren :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Die S-ATA schijf zal hoogstwaarschijnlijk prima werken onder DOS, aangezien DOS ook niet aan drivers voor controllers doet.

Verder kan je met een beetje logisch nadenken zelf voldoende oplossingen bedenken :

• Koop een nieuwe HD, zet daar een OS op en recover daarmee je oude HD
• Als je iets van Linux weet kan je wellicht met Knoppix ergens komen
• Of je gaat gewoon naar een vriend/kennis en backupt daar je data.
Weinig geluk gehad.
Sja, het is leuk dat je zelf iets geprobeerd schijnt te hebben, maar wát heb je geprobeerd, en waarom werkte dat dan niet? Op deze manier kunnen wij 20 suggesties doen, en dan kan jij 20x antwoorden "nee dat heb ik al geprobeerd, werkte niet".

Eerst zelf iets proberen dus :). Kom je er werkelijk niet uit, maak dan een nieuw topic en beschrijf daarin wat en met welke programma's/mogelijkheden je geprobeerd hebt, wat je daarmee bereikte en waarom het dan niet werkt. Dan kunnen wij ook betere suggesties doen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.