Hoe werkt dus kernsplitsing en waar komt die energie vandaan die vrijkomt bij kernsplitsing ?
Waar komt die enorme hoeveelheid energie vandaan ?
Waar komt die enorme hoeveelheid energie vandaan ?
Verwijderd
Dat vond ik nou ook altijd zo gaaf. Dan leer je bij natuurkunde hoe al die reacties werken enzo, dan denk je: ok dan gaan ze ook supergaaf die energie in electrische omzetten ofzo, nee hoor dat water wordt warm, stoomturbine, dynamo, zelfde verhaaltje als bij een kolencentrale. SuperOp woensdag 27 december 2000 19:43 schreef ecteinascidin het volgende:
Ondanks de geavanceerde naamgeving is een kerncentrale dus gewoon een nucleare stoommachine..
when i wake up people take up mostly all of my time!
Verwijderd
when i wake up people take up mostly all of my time!
zwaar water is gewoon H2O. alleen hebben ze wat grappen uitgehaald met de HOp donderdag 28 december 2000 03:30 schreef Infinithlon het volgende:
Ik woon ook in zo'n wijk ja, met koelwater, al is het niet van een kerncentrale
Ik denk niet dat zwaar water H2O2 is....
dat is nl. waterstofperoxyde
Zwaar water lijkt me meer water met veel deuterium en tritium, maar da wee'k niet zeker
dan hebben ze met ionen liggen rommelenOp donderdag 28 december 2000 05:44 schreef aatos het volgende:
[..]
zwaar water is gewoon H2O. alleen hebben ze wat grappen uitgehaald met de H
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Tja hoezo? Als er nu kernwapens zijn van 50 Megaton. Nog zwaardere wapens maken heeft weinig zin denk ik.(gelukkig ook niet voor militaire doeleinden ).
Verwijderd
Eeuh..... jah, ik zou ten eerste adviseren om een kijk van dit jaar te lezen of op internet te zoeken. Ze maken namelijk al WEL anti-materie. Instituten zoals het CERN gebruiken dit al voor expririmenten. Het is alleen zo dat die instituten "maar" 1 nanogram per jaar maken (allemaal bij elkaar!). Dus voor een ruimtereis moet je nogal en paar jaartjes sparen denk je niet?Op dinsdag 02 januari 2001 00:55 schreef ecteinascidin het volgende:
Niels, je beschrijft kernfusie in optima forma. In een H-bom proppen ze ook uranium om ff de temperatuur op te voeren.
Antimaterie is de derde mogelijkheid om energie op te wekken, maar deze zal eerst ergens gemaakt moeten worden. Ik ben alleen dusdanig pessimistisch daarover dat ik vrees dat er Nooit op commerciele basis antimaterie mogelijk is (gelukkig ook niet voor militaire doeleinden).
Over nulpunts-energie zal ik het niet hebben, het schijnt de heilige graal te zijn, maar vrij abstract en ook onbegrijpbaar.
Verwijderd
Ik geloof dat voor een leuk ruimtereisje zo'n 10 gram antimaterie nodig is. In verhouding tot traditionele brandstof extreem weinig, maar zeer veel in verhoudig tot wat er per jaar geproduceerd wordt.Eeuh..... jah, ik zou ten eerste adviseren om een kijk van dit jaar te lezen of op internet te zoeken. Ze maken namelijk al WEL anti-materie. Instituten zoals het CERN gebruiken dit al voor expririmenten. Het is alleen zo dat die instituten "maar" 1 nanogram per jaar maken (allemaal bij elkaar!). Dus voor een ruimtereis moet je nogal en paar jaartjes sparen denk je niet?
Dat heeft er puur mee te maken dat er een wapenwedloop is geweest waardoor er zeer veel geld in kernwapens is geinvesteerd. Volgens staan de huidige investeringen op een veel lager pitje.Wat die bommen betreft, toen er 50 Kton bommen waren, zou je denken dat dat genoeg is, toch zijn er nu 50 Mton wapens. Er zal vast wel iemand rondlopen die 50 Gton nodig vind.
Nee hoor, Tsernobyl was een gewone good-old-fashioned water gebruikende reactor. De nieuwste ontwerpen voor kernreactoren gebruiken vloeibaar natrium omdat daar vrijwel niks meer mee fout kan gaan.Op woensdag 27 december 2000 19:43 schreef ecteinascidin het volgende:
(...) Staven die deze kernreacties hebben worden in een bak met vloeistof geplaatst (water, maar ook vloeibaar Natrium (Tjsernoyl was daar goed in)). (...)
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq