Toon posts:

Plextor PX-708a brand niet op 8-speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe brander gekregen van Plextor daar mijn oude het niet goed deed. Maar nu vertoond de nieuwe hetzelfde probleem en begin ik dus te denken dat het misschien niet aan de brander ligt...

Het probleem is als volgt: De drive herkent de schijfjes keurig op 8-speed en begint hier ook op te branden. Maar na ongeveer een derde van de DVD loopt de buffer van de brander leeg (het gaat hier niet om de leesbuffer, deze blijft gedurende het gehele proces vol), en gaat het brandproces haperen. Met als gevolg dat het nu alsnog ongeveer een kwartier duurt voordat de schijf vol is. En hij begint echt met 8-speed te fikken..

Heb een AMD-XP 1800+
512 intern
80 gb 7200 toeren
op een jetway v333u moederbord
firmware van de brander 1.07(nieuwste)

Plextor heeft dus mijn oude brander met hetzelfde probleem vervangen, maar met de nieuwe heb ik dit probleem ook nog steeds.
Heb al weer een mail gestuurd naar Plextor maar nog nix gehoord. Wie kan me helpen. Hij moet het toch op 8-speed kunnen, heb ik toch voor betaald.... :?

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03 14:57
Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij begon ie al meteen met haperen. de leesbuffer bleef echter vol.

Mijn oplossing: eerst firmware 1.02 erop zetten, dus gewoon over 1.07 heen. (ga niet lager als 1.02 want dna doet ie niets meer)
dan restarten en firmware 1.07 erpo zetten. bij mij doet ie het nu al weer bijna 2 maanden goed. Dus ik denk dat de firmware gewoon niet goed heeft geflasht.

zorg ook dat het schermpje van je firmware update op de voorgrond blijft, anders zie je waar een venster ervoor heeft gestaan, dat daar een wit vlak zit. als je dan op je brander kijkt, zie je het groene en gele lampje omgewisseld knipperen, wat betekent dat er iets hapert met je firmware-update. zorg er dus voor dat dat venster op de voorgrond blijft, en blijf naar de lampjes op je brander kijken!!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de nieuwe brander heeft al standaard firmware 1.07.

Maar ik zal het in ieder geval proberen

Verwijderd

Topicstarter
Lost nix op, iemand anders nog ideeen???

Verwijderd

Ander merk schijfjes testen, DMA inschakelen, ATA opstelling verbeteren, chipset/mobo drivers installeren, Nero buffer vergroten, Nero Logfiles en Windows eventviewer nalopen op problemen, benches/diagnostics draaien voor je ATA devices etc...

Verwijderd

Met vereende krachten het samen proberen ->
[rml][ Plextor PX708-A] Buffer loopt steeds leeg[/rml]

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 12:21 ]

Pagina: 1