Toon posts:

Muis doet het niet na switchen van pc

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn schoonvader heeft 2 pc's. 1 voor zichzelf en 1 voor de zaak. Hij mag niet alles op 1 pc gaan doen, die van de zaak moet gebruikt worden.
Dataswitchbox ertussen dus, omdat er niet zoveel ruimte in huis is. 2 pc's op 1 monitor, 1 keyboard (ps/2) en 1 muis (ps/2). Echter na het switchen doet de muis het niet!
Hoe los ik dit op, behalve door te rebooten?
Op beide systemen draait windows 95.
Is hier een tool voor???
Thnx

Joey

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Je zou kunnen proberen om via de systeemeigenschappen (eigenschappen van Deze Computer) de Devicelist te vernieuwen. Dit kan met een Windows-toetsenbord door gebruik te maken van de Tab-, Contextmenu-(naast de rechter Windows-toets) en pijltoetsen.
En anders twee muizen gebruiken.
Kaj.

Verwijderd

Dit probleem heb ik hier dus ook (4 pc's op dataswitch) Het probleem is dat die kut data switches analoog zijn en dan wil er nog welles een signaaltje verstoord raken na het draaien aan de switch knop. Misschien helpt de oplossing van Kaj, maar t blijft behelpen. De enige goeie oplossing lijkt mij een Cybex Switchview Digitale switch aan te schaffen (die krengen zijn wel mega-duur, vooral de kabels !! )

suc6

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
Ook met de digitale switchen kan het wel eens mis gaan.
Mijn advies ie gewoon een tweede muisje er bij pakken.
Een muis neemt niet zo veel ruimte in als een monitor en dan is het probleem opgelost

The Ghost

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Owkeej hier waarschijnlijk dus oplossing, er van uit gaande dat jij ps/2 muizen hebt.

Je zet allebei de pc's tegelijk aan, je ziet dus maar het beeld van 1 pc.

Die andere pc krijgt dus geen stroom voor z'n ps/2 poort, switch je dan over als windows opgestart is, dan herkent ie de muis dus niet, dus zal je wel moeten rebooten.

Oplossing, eerste de ene pc in windows laten booten, vervolgens de 2e

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Faceman-> Erg leuk, maar het is geen oplossing, aangezien hij wil schakelen tussen twee pc's, die allebei al aan staan.
Jouw trucje werkt alleen als je eerst met de ene werkt, die niet meer gebruikt, en dan met de andere verdergaan.
Kaj.
Pagina: 1