Intel Prescott 3,2 ghz toch een slechte keuze?

Pagina: 1
Acties:

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Heb deze computer besteld:

Intel Pentium 540 800 MHz, Boxed Socket 775
Corsair VS1GBKIT400 ValueSelect PC3200, 400 MHz
Elitegroup 915P-A

Maar heb nu meerdere reviews nagelezen en is het nou echt zo erg als men zegt:

-Processor niet te koelen
-Slechte prestaties

Is het nou verstandiger om deze bestelde onderdelen te cancelen en het volgende te bestellen:

AMD 64 3200+
MSI K8N Neo Platinum Edition
Geheugen

Maar de voordelen die ik bij intel zag waren:

-HT
-PCI-Express
-Dual Channel

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De AMD heeft ook DC, en is al voorbereid op de toekomst door de ondersteuning van 64bit. Verder zal het ook niet lang meer duren voor de AMD-mobo's met PCI-Express uitgebreid beschikbaar komen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Jah oke maar ik heb nu een pc nodig en AMD gaat straks weer over op 939 dus ja wat is nu de betere keuze?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, zo slecht is de Prescott niet. Hij valt te koelen, anders werd 'ie zowiezo niet verkocht. En hij is snel.... tikkie trager dan z'n voorganger de northwood, maar da's marginaal (procentje of zo, wacht maar tot de SSE3 ondersteuning opkomt).

Cancellen? Dikke onzin. Die Athlon64 is op papier ook fijn, maar dat verschil tussen northwood en Prescott rechtvaardigd een canceling echt niet.Zowiezo begint je zoektocht opnieuw, zowiezo is dat hele socketverhaal onzin (754 en 939... zul je straks wel weer extra voltagegezeik hebben) enz enz. Stel je voor dat je over 2 jaar een nieuw koopt.... dan is je mobo evengoed outdated en koop je ook een nieuw mobo (dat bv quadchannel geheugen slikt).

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sommige mensen hebben last van het koelen van de Prescott, vaak komt dit door een slechte montage van de koeler. Over 't algemeen kan je er prima van uit gaan dat de processor wel koel genoeg blijft met de boxed koeler; die is er immers speciaal voor uitgekozen. ;)

Een PC kopen die je erg goed kan upgraden is op dit moment vrij moeilijk. PCI Express komt eraan, dual core heb je al over een jaar etc. etc. Als je niet veel waarde hecht aan het nieuwste van het nieuwste, heb je vaak al genoeg aan een simpel socket 754 bord.

Welke prcessor beter presteert hangt af van de applicaties. Zo veegt de Athlon 64 3200+ de vloer aan met de Pentium4 3.2C in games. Dual channel is een leuke extra; maar het gaat om de prestaties in dit geval. De Athlon64 heeft een ingebouwde geheugencontroller waardoor de geheugenperformance al een stuk hoger ligt dan zijn voorganger. Dual channel is blijkbaar niet nodig voor de Athlon64 om gelijk te presteren met de Pentium4.

Ik denk dat je deze review wel handig vindt. Hier staan veel benchmarks in.

Overigens vraag ik me af of het wel zo slim is om achteraf pas te gaan zoeken naar reviews...

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 20-08-2004 23:48 ]