2e S-ATA-schijf wordt gedeeltelijk herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Heb net een 2e S-ATA HD aangesloten die wel in mijn bios en ook in apparaatbeheer wordt herkend zonder fouten, maar die ik via de verkenner niet kan vinden.

Het zijn 2 dezelfde schijven en alles lijkt goed te configureerd en geïnstalleerd maar toch herkent XP ze niet correct, weet iemand hoe dit kan?

Configuratie:

XP Home
2 x Seagate S-ATA HD (geen RAID)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je op die 2e schijf al wel een partitie aangemaakt?
Zo niet, zal hij ook niet in je Windows Verkenner staan.
Even via Schijfbeheer een partitie aanmaken en formatteren, dan moet het werken.

Edit:
Dit had je trouwens ook makkelijk kunnen vinden in de search of via Google.
Hardwarematig is alles prima in orde zo te horen, maar zonder partitie zal XP je schijf niet in de verkenner kunnen tonen.
Schijfbeheer is trouwens te vinden door met de rechtermuisknop op Deze Computer te klikken, en dan te kiezen voor beheren (of natuurlijk via het Configuratiescherm).

[ Voor 50% gewijzigd door Brede P op 20-08-2004 19:27 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 15:15

makje

Professioneel prutser

Heb je hem al gepartitioneerd en daarna geformateerd?? Windows verkenner ziet alleen partities, geen schijven...

9800x3d

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
BredeP schreef op 20 augustus 2004 @ 19:26:
Heb je op die 2e schijf al wel een partitie aangemaakt?
Zo niet, zal hij ook niet in je Windows Verkenner staan.
Even via Schijfbeheer een partitie aanmaken en formatteren, dan moet het werken.

Edit:
Dit had je trouwens ook makkelijk kunnen vinden in de search of via Google.
Hardwarematig is alles prima in orde zo te horen, maar zonder partitie zal XP je schijf niet in de verkenner kunnen tonen.
Schijfbeheer is trouwens te vinden door met de rechtermuisknop op Deze Computer te klikken, en dan te kiezen voor beheren (of natuurlijk via het Configuratiescherm).
Dat was het inderdaad, had wel gesearched maar kon niks vinden :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem voortaan de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum door eer je een topic opent. Het antwoord had je kunnen vinden onder "Een paar basiscursussen" en uiteraard ook onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijven het beste indelen?" :)

Dicht.

Dit topic is gesloten.