Toon posts:

Computer valt uit na upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn computer een upgrade gegeven. AMD Athlon Xp 2800 met een nieuwe Spire Falcon 2 cooler en 512 mb SD RAM erbij. Start de pc op en alles werkt naar wens. Maar na enkele minuten valt hij ineens uit. Alles gaat helemaal uit. Ik kan hem ook niet meer aandrukken. Pas nadat ik de stekker naar de voeding eruit haal en weer erin doe doet hij het weer. Waar kan het probleem liggen. Voeding is 350 Watt dus zou voldoende moeten zijn. Cooler misschien?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 19:24:
Ik heb zojuist mijn computer een upgrade gegeven. AMD Athlon Xp 2800 met een nieuwe Spire Falcon 2 cooler en 512 mb SD RAM erbij. Start de pc op en alles werkt naar wens. Maar na enkele minuten valt hij ineens uit. Alles gaat helemaal uit. Ik kan hem ook niet meer aandrukken. Pas nadat ik de stekker naar de voeding eruit haal en weer erin doe doet hij het weer. Waar kan het probleem liggen. Voeding is 350 Watt dus zou voldoende moeten zijn. Cooler misschien?
Check je temps es..

Kijk btw ook hier es Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer aard op 20-08-2004 19:25 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Hij ligt nu op zo'n 61 graden, maar schommelt een beetje. Wellicht zit mn cooler er niet goed op of moet ik wat coolerpasta gebruiken? Systeemtemp ligt net boven de 40 graden.

Verwijderd

Heb je misschien een Q-tec 350 watt?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 19:47:
Hij ligt nu op zo'n 61 graden, maar schommelt een beetje. Wellicht zit mn cooler er niet goed op of moet ik wat coolerpasta gebruiken? Systeemtemp ligt net boven de 40 graden.
Ik zou maar wat pasta gebruiken ja ;) Vult namelijk de minuscule openingen tussen proc en koeler.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39
RoamoR schreef op 20 augustus 2004 @ 19:48:
[...]

Ik zou maar wat pasta gebruiken ja ;) Vult namelijk de minuscule openingen tussen proc en koeler.
Voor zover mij bekend wordt de Spire FalconRock II standaard met koelpasta er al onder geleverd. Dus ik denk eerder dat de koeler geen goed contact met de core maakt. Heb je hem niet per ongeluk verkeerd om gemonteerd?

[ Voor 14% gewijzigd door kwiebus op 20-08-2004 19:55 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je voeding kan dan wel 350 Watt zijn, het kan alsnog zijn dat de voltagelijnen niet meer "kloppen". Test eens met een andere voeding.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
t zou wel handig zijn als we wisten wat je er in hebt hangen enzo want misschien is je voeding niet voldoende enzo. dus effe meer specs van je compu please :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. Zo kunnen we op geen enkele manier uit de topicstart afleiden of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Ook zijn de volledige hardwarespecs ons onbekend. Die van voor en na de upgrade. Als je netjes het "Let op" tekst bovenaan in [New Topic] van dit subforum had doorgenomen, dan had je geweten dat je voor dit soort problemen eerst de startpost van het PMG Beleid moet doornemen om een goed topic te kunnen voorbereiden :)

Omdat je hier nieuw bent, zou ik je willen aanraden om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze in z'n geheel aandachtig doornemen. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.