Toon posts:

pc schakelt onverwacht uit tijdens boot (a7n8x-e deluxe)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a7n8x-e moederbord aangeschaft waarop ik een geforce 4 64 mb videokaart, corsair 512 mb ddr geheugen en een athlon xp 2600+ processor heb gezet.

Het aan sluiten ging eigenlijk perfect en ik heb niks beschadigd maar toen ik hem op wilde starten schakelt hij zich zelf zonder enige reden uit, elke keer opnieuw het isniet op een bepaald moment maar gewoon soms meteen en soms na een minuut...

Ik heb vervolgens alles er af gehaald wat niet essentieel was voor het optarten (dvd-cd brander, 2de harde schijf en floppy drive), maar het probleem blijft zich voordoen. zou het kunnen dat er een hittesensor opzit die het systeem uitschakelt. mits het komt door overhitting van iets.. dat lijkt me overigens sterk. want de koelers doen het allebei en die componenten komen uit een oud systeem dat gewoon goed draaide zonder problemen.

Kan iemand me helpen dit probleem op te lossen?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:15
Hoe zit je processor koeler bevestigd? want dat is het enige wat ik me kan indenken wat zoiets doet. Zit er koelpasta tussen, zit hij niet te los?

ff die koeler checken, want dat zou een hele goede mogelijkheid zijn.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18
Idd, meestal knalt je pc uit als je koeler verxd eropzit, ik zou het dus ook daar gaan zoeken :)

[ Voor 27% gewijzigd door ID-College op 20-08-2004 19:21 ]

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ik had ongeveer hetzelfde probleem met deze mobo.

Bij mij was het probleem dat 2 vd 3 dimm banken defect waren(zijn).. of 2 dimms.. of een combinatie ervan. in ieder geval ik heb dus met metest86+ 6 combinaties getest en er was maar 1 combi die geen errors gaf. Nu moet ik alleen nog uitvogelen of het aan de dimms of aan de geheugenslots ligt.

Moraal probeer eens met memtest86+ je geheugen te testen. Wat zegt je moederbord eigenlijk (post stemmetje). Maar op het eerste gezicht lijkt op een procesor probleem zoals hierboven aagegeven wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door JaWa op 20-08-2004 19:25 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 09:41
Ik heb met mijn pc ook die crisis gehad, maar dat kwam omdat mijn nog maar een 250watt voeding had 8)7 . Ik weet niet wat voor voeding je hebt maar 300/350 is toch wel een must voor zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Ah geweldig het is gelukt _/-\o_

We hadden de cooling er verkeerd om op gezet :)

Bedankt voor de hulp ^_^

Verwijderd

Die bordjes kunnen soms ook gewoon kapot zijn. Heb er in 1 week 2 defect terug gebracht. De 3e deed eindelijk wat ie moest doen: Posten en opstarten. Bij de eerste 2 brandde het LED-je op het mobo, maar meer deed ie ook niet.
Pagina: 1