DFI Lanparty Ultra B boot niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:51
M'n net nieuwe DFI Ultra B wil maar niet booten :(.

De ellende begon toen ik m'n fsb:mem divider op 3:2 zette bij een FSB van 100Mhz. Dit deed ik omdat ik vermoedde dat die divider niet werkte.

Ik had gelijk 8)7. Het systeem wilde daarna gelijk ook helemaal niet meer bootten. CMOS clear, FSB 100 jumper, stroom eraf/op werken allemaal niet. Alle diag-ledjes gaan brandden maar ik krijg geen beeld piep.

Ik heb zelf alle niet cruciale onderdelen afgekoppeld, floppy/CDrom/Raidcontroller. Ook heb ik zo'n beetje elk onderdeel vervangen door een ander exemplaar. Maar dat heeft helaas geen enkel effect.

Specs: ( met na de / het test exemplaar)
• DFI Lanparty Ultra B met laatste BIOS (WCed)
• 2400+ Mobile (35W versie) / Duron 1600Mhz (WCed)
• 2x512MB Twinmos PC3200 / 1x 256MB Samsung PC3200
• Enermax 350W
• GeForce 4TI / SiS 2MB PCI geval

Ik heb nu helaas geen ideeen meer :'(. Iemand anders nog een suggestie of is dit een typisch RMA gevalletje. Het laatste hoop ik niet want dat zou dan m'n 4e Socket A mobo worden :(.

[ Voor 6% gewijzigd door iets op 20-08-2004 19:02 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
tjuh, klinkt idd als een gaar prob, hoe heb je je cmos gecleared? eerst stroom dr af, dan batterij dr uit, dan jumper? en vooral ook ff w88 (colaatje drinken ed :P )

verder is het enige wat ik me nog kan bedenken: zit je proc fan nog wel op je mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Kan goed zijn dat je bios corruped is gebeurt geloof ik wel vaker als je met dividers gaat zitten kloten. Je kan ook het beste 1:1 gebruiken omdat andere dividers meestal niet echt lekker werken en de preformance is 1:1 veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
The Doctor schreef op 20 augustus 2004 @ 19:20:
Kan goed zijn dat je bios corruped is gebeurt geloof ik wel vaker als je met dividers gaat zitten kloten. Je kan ook het beste 1:1 gebruiken omdat andere dividers meestal niet echt lekker werken en de preformance is 1:1 veel beter.
Mja dat weet ik ook wel, maar ik wou even kijken hij snel het mobo watergekoeld kon. Ik kreeg de FSB 1:1 niet verder dan zo'n 230Mhz omdat het geheugen het niet meer trok.

Raar dat je bios corrupt met dividers? :?
RedXraD schreef op 20 augustus 2004 @ 19:12:
tjuh, klinkt idd als een gaar prob, hoe heb je je cmos gecleared? eerst stroom dr af, dan batterij dr uit, dan jumper? en vooral ook ff w88 (colaatje drinken ed :P )

verder is het enige wat ik me nog kan bedenken: zit je proc fan nog wel op je mobo...
Ik zal nu even het moederbord clear op de door juo gespecificeerde manier :P. M'n CPU is watergekoeld en die zit redelijk strak op de cpu geschroeft ;).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Nope ook dat clear gebeuren heeft geen effect :(. Verder valt het me ook op dat de diag-leds allemaal tegelijk aanspringen zodra ik de PC aan doe.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 21:03

Exigence

dnkroz

Probeer eens met Insert op te starten.

Als alles niet werkt even kijken of je bij iemand kan hotflashen. Of anders even een extra BIOSchipje bestellen :)

[ Voor 121% gewijzigd door Exigence op 20-08-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Ik ken helaas niemand met een Ultra B. Wel iemand met een infinity maar ik weet niet of die nou zo compatible zijn :P.

Ik heb even lopen zoeken naar hotflashen maar ik kom er niet echt uit. Is het nou de bedoeling dat je terwijl de PC aan staat het goede bios eruit peutert en dan de corrupte er weer in zet oid? :?.

Insert inhouden heb ik al meerdere malen geprobeerd trouwens, geen effect :(.

[ Voor 12% gewijzigd door iets op 20-08-2004 20:36 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Hmm ik heb nu ook precies hetzelfde probleem op m'n (4e ondertussen) 8rda+ :(. Die geeft op z'n LED display meteen FF of alleen F aan.

Heb ik weer :(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Voor hotflashen hoef je alleen maar een bord te zoeken die hetzelfde soort BIOS(chip) gebruikt. Je kunt je BIOS(chip) gewoon flashen op een Infinity, of een NF7-S.
De andere (goede) pc boot je via een bootdiskette in DOS. Dan haal je (terwijl hij nog aanstaat uiteraard) het BIOS(chip) eruit en plaats het corrupte BIOS(chip) van je Lanparty. Daarna flash je deze met het officiele BIOS van DFI (er kan een melding komen dat het BIOS niet ondersteund wordt, dan moet je even zoeken met welke parameters je dat kan omzeilen)
Zodra hij geflasht is plaats je de originele weer en zet je de net geflashte in je Lanparty. Daarna kun je deze als het goed is weer normaal starten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Wow dat klinkt makkelijk :). Bedankt.

Ik heb alleen een BIOS van 512KB, terwijl de infinity en abit NF7-S een bios hebben van 256KB. Gaat dat dan geen problemen opleveren? De biossocket is verder wel identiek.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Infinity BIOSsen zijn ook 4 Mbit (512KB) hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Dat is mooi :). Ik heb met een infinity bezitter afgesproken dat ik zondag bij hem m'n bios ga proberen te hotflashen.

Moet ik trouwens nog oppassen dat ik geen kortsluiting maak terwijl ik het bios verwissel of staat er geen prik op als de PC eenmaal geboot is?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Pas maar op met dat hotfashen . dat gaat ook lang niet altijd goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Wat gaat er zoal fout dan?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

iets schreef op 21 augustus 2004 @ 17:49:
Wat gaat er zoal fout dan?
Het enige wat er kan gebeuren is dat het BIOS er niet goed op komt, maar dat kan normaal ook gebeuren ;)
Pagina: 1