M'n net nieuwe DFI Ultra B wil maar niet booten
.
De ellende begon toen ik m'n fsb:mem divider op 3:2 zette bij een FSB van 100Mhz. Dit deed ik omdat ik vermoedde dat die divider niet werkte.
Ik had gelijk
. Het systeem wilde daarna gelijk ook helemaal niet meer bootten. CMOS clear, FSB 100 jumper, stroom eraf/op werken allemaal niet. Alle diag-ledjes gaan brandden maar ik krijg geen beeld piep.
Ik heb zelf alle niet cruciale onderdelen afgekoppeld, floppy/CDrom/Raidcontroller. Ook heb ik zo'n beetje elk onderdeel vervangen door een ander exemplaar. Maar dat heeft helaas geen enkel effect.
Specs: ( met na de / het test exemplaar)
• DFI Lanparty Ultra B met laatste BIOS (WCed)
• 2400+ Mobile (35W versie) / Duron 1600Mhz (WCed)
• 2x512MB Twinmos PC3200 / 1x 256MB Samsung PC3200
• Enermax 350W
• GeForce 4TI / SiS 2MB PCI geval
Ik heb nu helaas geen ideeen meer
. Iemand anders nog een suggestie of is dit een typisch RMA gevalletje. Het laatste hoop ik niet want dat zou dan m'n 4e Socket A mobo worden
.
De ellende begon toen ik m'n fsb:mem divider op 3:2 zette bij een FSB van 100Mhz. Dit deed ik omdat ik vermoedde dat die divider niet werkte.
Ik had gelijk

Ik heb zelf alle niet cruciale onderdelen afgekoppeld, floppy/CDrom/Raidcontroller. Ook heb ik zo'n beetje elk onderdeel vervangen door een ander exemplaar. Maar dat heeft helaas geen enkel effect.
Specs: ( met na de / het test exemplaar)
• DFI Lanparty Ultra B met laatste BIOS (WCed)
• 2400+ Mobile (35W versie) / Duron 1600Mhz (WCed)
• 2x512MB Twinmos PC3200 / 1x 256MB Samsung PC3200
• Enermax 350W
• GeForce 4TI / SiS 2MB PCI geval
Ik heb nu helaas geen ideeen meer
[ Voor 6% gewijzigd door iets op 20-08-2004 19:02 ]
tvw