k heb net mijn windows opnieuw geïnstalleerd. Maar nu doet het geluid van mijn boxen het niet meer. Ik heb een audigy geluidskaart. Op mijn moederbord zit ook geluid. Waarschijnlijk moet ik die uit zien te zetten maar hoe? Ik heb bij aparaatbeheer het volgende uitgeschakeld: CMI8738/C3DX PCI Audiodevice. Ik denk dat dit het geluid van mijn moederbord is. Alle drivers zijn goed geïnstalleerd en de boxen/volume staan aan dus daar ligt het niet aan. Iemand een idee?
Als je het geluid op het moederbord echt wil uitschakelen dan kun je dat ook in de bios doen, als het goed is vind windows dan ook niets meer.
Verder kun je ss alle volume regelingen in de mixer nalopen en kijken of er niets gemuted is.
Verder zou het trouwens niet uit mogen maken dat er 2 kaarten aanstaan, ze zouden het allebei moeten doen. In het configuratie scherm kun je bij geluid ook nog instellen wat het standaard afspeel kaart is, controleer het daar ook even.
Verder kun je ss alle volume regelingen in de mixer nalopen en kijken of er niets gemuted is.
Verder zou het trouwens niet uit mogen maken dat er 2 kaarten aanstaan, ze zouden het allebei moeten doen. In het configuratie scherm kun je bij geluid ook nog instellen wat het standaard afspeel kaart is, controleer het daar ook even.
[ Voor 35% gewijzigd door Speedsmile op 20-08-2004 20:36 ]
If good's on the left, then I'm sticking to the right.
Ik heb het gevonden. De truk is om de cd met drivers en software die bij geluidskaart zit helemaal te installeren en dus ook alle rotzooi die je niet nodig hebt te installeren. Als je selecteerd: alleen drivers/stuurprogramma's installeren, dan gaat het niet goed. In ieder geval bedankt voor je reactie. Kan ik morgen tenminste mijn LAN houden met geluid
Uhh... goed dat het werkt, maar je had je dus de moeite kunnen besparen door in het BIOS het geluid uit te pleuren. Windows herkend dat chippie dan ook niet meer en het kost je ook geen resources.
Maar... als jij zo tevreden bent moet je deze post maar als niet geschreven beschouwen
Maar... als jij zo tevreden bent moet je deze post maar als niet geschreven beschouwen