Toon posts:

SATA RAID-1 - 2 Merken?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een web/database server wil ik een raid-1 configuratie neerzetten, en daar heb ik een vraag over (het liefst alleen reageren als je er echt ervaring mee hebt, van horen zeggen hebben ik en anderen niet zoveel :)):

Is het ivm met uitval van bepaalde series harddisken van bepaalde merken slimmer om b.v. 1 maxtor en 1 wd disk te kopen ipv 2 van hetzelfde merk? Het lijkt mij op zich wel, maar wordt de raid-1 config daar niet trager door, of minder betrouwbaar?

Zijn hier trouwens mensen met voorkeuren voor een bepaald merk wanneer betrouwbaarheid het belangrijkste is, en daarna performance?

Alvast bedankt voor de reacties.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft het draaien van verschillende schijven in RAID, dat is prima mogelijk. Alleen hangen de prestaties volledig af van de langzaamste schijf. De snelste schijf moet zich daar dus op aanpassen :) Zie verder ook de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden.

En wat betreft de betrouwbaarheid van de harde schijf, hier is recentelijk nog een topic over geweest en dat lijkt me duidelijk zat: Zijn er ook betrouwbare harde schijven? Dit had je ook via de Search kunnen vinden: [search=betrouwbaarheid harde schijf] B)

FAQ- en Search gevalletje, dicht dus.

Dit topic is gesloten.