Restart na 10 minuten, daarna stabiel

Pagina: 1
Acties:

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 08:31
Voordat er geroepen wordt dat ik moet eerst maar eens moet zoeken: dat heb ik gedaan, ik heb hier geen informatie over gevonden.

Probleem
PC (specs hieronder) draait stabiel, maar als de computer - na een nacht uit gestaan te hebben, voor de eerste keer wordt opgestart, restart de computer na een bepaalde tijd automatisch. Daarna draait het systeem stabiel en volgt er nooit een spontane tweede reboot.
Net voor het rebooten wordt het scherm een paar keer zwart, keert weer terug, maakt de computer wat rare geluiden en vaak komen er problemen met programma's die vastlopen e.d. Daarna start het systeem vanzelf opnieuw op, net alsof je de computer gewoon weer voor de eerste keer opstart.
De optie "Automatic restart" (om dus BSOD niet te zien) is uitgeschakeld, maar geeft geen verandering; gewoon een reboot, zonder blauwe schermen.
Hoe snel de restart komt na het opstarten, hangt af van hoeveel je doet. Als je een game gaat spelen is het binnen een minuut of 10, als je niets doet (en het login-scherm gewoon laat staat), duurt het soms wel een uur. Maar dus altijd 1 reboot, nooit meer.
Windows heeft na een dergelijke reboot te melden dat "A serieus error has occured", maar daar was ik ook wel achter. Geen namen van drivers e.d.

Dit is zo al een half jaartje aan de gang en ik ben het nu wel echt zat. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd, de case fan wat harder gezet, wat zachter; haalt niets uit. Alle connectors opnieuw vastgemaakt, schoongemaakt, geen verandering.

Systeem specs
- Aopen MidiTower, 300W voeding
- Abit KX7-333
- AMD Athlon XP 1800+ (+CoolerMaster CPU Cooler)
- IBM Deskstart 120GXP, 7200rpm
- Sony 3,5" diskdrive
- Creative 3D Blaster GeForce Ti200 64MB
- Kingston 512Mb DDR PC2100
- Lite-On DVD-Rom 16x48x
- Creative SoundBlaster Live Player 5.1
- Lite-On CD-Rewriter 40x12x48x
- Enermax UC-8FAB, 8x8 casefan (instelbaar)

Zelf denk ik dat het de voeding zou kunnen zijn, maar het zou ook een geheugenprobleem kunnen zijn lijkt mij. Heeft iemand dezelfde ervaringen of ideeën over aanvullende diagnostiek?

Hartelijk dank!

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 08:31
Personne ne?

Verwijderd

Wat voor benchmark-, stresstest of probleem achterhaal progsels heb je al geprobeerd om dit te achterhalen?
BurnK7, sisoftsandra, memtest86, enz. enz....

Wat heb je los van je gedachte over de voeding, al concreet gedaan? :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 23:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Probleem komt mij bekend voor, heb ik nu ook last van, alleen restart m'n computer niet, maar loopt ie vast, daarna kan ik m'n systeem inderdaad net als jij uren achter elkaar zonder problemen laten draaien. Ik heb wel een totaal andere configuratie dan jij, dat is het vreemde.
Ik heb overigens ook een idee waar het bij mij aan ligt, ik heb namelijk tijdelijk een Diamond Stealth II S220 ( :+ ) in gebruik omdat m'n AIW 9700 Pro is verkocht en sindsdien heb ik dat probleem.
Ik hoop volgende week dit probleem dus voor mij op te lossen, ik heb alleen geen idee of dit probleem bij jou ook kan worden opgelost met een andere videokaart, en het klinkt ook redelijk onlogisch, maar ik kan op het moment niets anders bedenken. :?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Ik had ook een soortgelijk probleem maar in een erger stadium. Als de pc koud was en ik zette hem aan dan kwam hij niet voorbij het post scherm. Dus moest ik hem uitzetten en weer aan. Zo kwam hij steeds verder en daarna deed hij het goed. Maar de boosdoener was dus een condensator op mijn moederbord die doorgebrand was. Kijk eens goed naar al die cilinders of 1 of meer een lek hebben.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb een half jaar een dergelijk proleem gehad, van alles geprobeerd; videokaart, voeding, geheugen vervangen, etc etc. maakte niets uit. Uiteindelijk de hele pc uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet en alles was opgelost. Weet nog altijd niet wat t was maar t is over. Vermoed wel dat de cpu, of cpu koeler, niet helemaal lekker op zn plaats zat.

[ Voor 1% gewijzigd door dadj op 22-08-2004 02:39 . Reden: zin in ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Pagina: 1