Toon posts:

2gb intern heeft het zin?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik zit erover te denken om 2 latjes 1gb pc3200 in mn pc derbij te doen >:) maar mijn vraag aan jullie is zou ik hiermee veel snelheidswinst hebben... ? dit zijn mn specs:

Amd Athlon 64Bit 3200+ _/-\o_
Abit kv8 max3 mobo
512mb ddr 266 (gaat eruit als ik die 2gb derin stop)
36gb sata wd raptor 10.000rpm
maxtor 120gb sata 7200rpm
chaintech geforce Fx 5700 ultra 128mb
Aopen 52x cd brandertje
Pionneer 16x slot in dvdspeler

wat ik doe met mn pc is: Gamen, internetten, msn films kijken, veel downloaden en doe veel dingen tegelijk

Verwijderd

Met gamen merk je t, programma's laden gaat gewoon sneller. Zeker een aanrader, je toekomstige geheugen is ook veel sneller.

Verwijderd

Het staat wel leuk natuurlijk, maar het is een overduidelijke overkill...
1 GB is meer dan genoeg, anders koop je 1 latje van 1gb en als het later nodig is koop je er nog 1 bij ?
Kan je die 512 erbij houden heb je toch 1,5 gig :)

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Euh.... 1gb pc3200 en 512mb pc2100 gaat niet, schat O+

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom merk je het met gamen? Meer videogeheugen merk je vaak al niet (soms is het zelfs nadelig), en dan zou je meer conventioneel geheugen wel merken? :?

Volgens mij is het redelijk zinloos, of je moet met beeldbewerking beziggaan of andere programma's die een flinke aanslag kunnen doen op je geheugen.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:15

UTM

Natuurlijuk heeft het voordeel. Maar of het ook enorm veel zin heeft (ik denk aan de prijs) kun je mischien beter nog een keer 512 erbij halen. Of gewoon 1 GIG pc3200. Tot aan de 1 Gig zul je het nog wel eens gebruiken, maar >gig is voor jou (gewone user, te zien aan je "wat doe ik met mijn pc") wat teveel.
Mischien help dit je bij je keuze: Technische PMG FAQ - Hoeveel geheugen heb ik nodig?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 17:39:
Met gamen merk je t, programma's laden gaat gewoon sneller. Zeker een aanrader, je toekomstige geheugen is ook veel sneller.
Onzin. Door meer geheugen worden programma's echt niet sneller geladen. je blijft altijd afhankelijk van de bussnelheid, snelheid van je geheugenkaartje, harddisk snelheid enz enz. Als je spel maar 400MB nodig heeft maakt het niet uit of je er 1GB of 2GB in hebt zitten. Het wordt alleen interessant als je vaak moet swappen (kan je in Windows zo zien in de Taskmanager). Alleen dan is extra geheugen wel handig.
Zelf merk ik met 512MB nog wel eens dat bij het openenen van Pinnacle Studio er 600MB wordt gevraagd. Ofwel: in m'n volgende PC komt 1GB :P

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37

Wok

Dakloos...

2GB? Lijkt me zwaar overdone... Wellicht voor extreme beeld-/videobewerking dat het handig is, maar verder....

Ik doe het zelf met 1 GB en ja, voor Photoshop/Illustrator is dat fijn werken, maar ik heb het ook alleen maar omdat ik het voor inkoopsprijs kon krijgen :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je zult het wel merken .... over 3 jaar oid. :)

Momenteel is dat belachelijk veel voor de average PC, maar wellicht dat als Windoos Longhorn verschijnt je niet genoeg hebt aan 2 Gb.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 10:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

In Windows merk je zelden het verschil tussen 512MB en 1GB. Zelf heb ik 1 GB. Toen ik nog ouderwets 256 MB geheugen had, kon ik ook al 50+ keer iexplore.exe opstarten.

Nu ben ik geen persoon die veel grafisch werkt, ik kan me voorstellen als je 10 .PSD bestanden van een tiental MB's per stuk aan het editen bent, dat het handig kan zijn iets meer geheugen te hebben.

In enkele games merkte ik wel degelijk verschl. Wat het verschil tussen 1GB en 2GB zal zijn, kan ik je helaas niet melden, maar als je veel gamed, dan denk ik dat 1GB het aanschaffen wel waard is. Tussen 1GB en 2GB zit denk 'k nog wel zo'n 100 euro. Dat zou het mij in zo'n geval niet waard zijn.

Dividend for Starters

Verwijderd

DanielB schreef op 20 augustus 2004 @ 17:41:
Daar had ik overheen gelezen :D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:09
Wanneer de 512MB die je nu hebt écht te weinig was had je deze vraag hier niet gesteld ;)

Kijk dus voor de grap naar je geheugengebruik, daarmee kun je vaststellen of je echt zoveel ram nodig hebt. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je het wel héél bont moet maken wil je 2+GB volkrijgen (zelfs Photoshop krijgt geen 2GB vol 'dankzij' een beperking in dat programma).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DanielB
Maar met zicht op de toekomst is het misschien wel weer verstandige aanschaf, want je weet immers nooit wat de toekomst ons brengt... (terroristische aanval, nieuwe armageddon, wereld die uit elkaar knalt dankzij Bush... :P)

Verwijderd

wat je alvast hebt aan extra geheugen hebt is altijd meegenomen vindt ik.
Ik heb er 1gigh inzitten en de volgende gigh is al ondeweg.
Beter te veel dus als te weinig 8)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025

Verwijderd

Topicstarter
der komt zoiezo 1 latje van 1gb in want dit geheugen is echt om te janken ik heb hier ooit 1gb ingehad (2x 512) maar die ene module hadk half kapot geklockt en aan een n00b doorverkocht }) mar 1gb werkt echt wel lekker

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 19:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 19:10:
der komt zoiezo 1 latje van 1gb in want dit geheugen is echt om te janken ik heb hier ooit 1gb ingehad maar die ene module hadk half kapot geklockt en aan een n00b doorverkocht })
}) Das niet zo sociaal, maja moet ie maar opletten wat ie koopt

Verwijderd

Topicstarter
ja die module werkt gewoon nog goed mar zodra je overclockt krijg je der gedonder mee maar aangezien die kerel dat niet doet :P

Verwijderd

oh ben jij zo een kereltje...
Leuk hoor aan mensen die niet zoveel van computers weten half defecte hardware verkopen :/

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet overclockbaar geheugen is geen defect geheugen. Maar om even op de oorspronkelijke vraag terug te komen: 2GB lijkt me overkill, koop gewoon eerst 1 reepje van 1GB en kijk over een half jaar tot een jaar nog eens of je daaraan genoeg hebt, is het te weinig kun je altijd nog tegen een lagere prijs 1GB bijkopen, 2GB ga je nu hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik weet tis een oud topic,maar wel erg ontopic :)
als iemand maja gebruikt is het dan zinvol om er 2 gig in te zz?
dat renderen dat vraagt nogal nl :/

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Microkid
  • Laatst online: 14:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Simpel: kijk gewoon wat je nu aan geheugen hebt en hoeveel er gebruikt en geswapt wordt. Dan weet je meteen of 2GB zinvol is of niet. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

n00bs

Het is weer Zomer!

2GB voor een game systeem gaat nergens over. Als jij er een vette server van maakt waar veel queries etc op plaatsvinden... dan zou ik zeggen doe het, of eventueel voor rendering. Maar voor gaming, nee je merkt er niets van en er gaat ook niets sneller :Z

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 22:43

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het heeft wel heel veel zin als je wilt stoeien met VMWare of Virtual PC. Dan is 1 GB meestal al niet voldoende voor het gelijktijdig draaien van meerdere vituele servers.

This footer is intentionally left blank

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

n00bs

Het is weer Zomer!

ajhaverkamp schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:35:
Het heeft wel heel veel zin als je wilt stoeien met VMWare of Virtual PC. Dan is 1 GB meestal al niet voldoende voor het gelijktijdig draaien van meerdere vituele servers.
gaat om een game pc, staat in de startpost.

Verwijderd

512 naar 1gb lijkt me zeker nuttig als je je systeem wat wilt versnellen

Ik heb 1gb op dit moment, ik draai games (call of duty, world of warcraft ect) en daar is het dik voldoende voor.

Daarnaast draai ik voor studie ook VMware, studie materiaal, Newsbin pro.
Combinatie van 3 VMware sessies, studeren en newsbin e.d. zorgt er welles voor dat ik geen 4de server kan starten. Mijn volgende machine heeft zeker 2gb, maar dat hoeft voor gamen zeker niet.

• DanielB
Ik denk dat het extra geheugen een stuk lekkerder is als je het ook draait in dual-channel, maar ik denk dat 2gb echt overkill op dit moment is.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:01
2 GB is overkill, over een paar jaar (of eind volgend jaar), zal je er pas echt wat aan hebben, wanneer spellen nog meer geheugen gaan vreten. Als ik jouw was zou ik nu gewoon 512 MB erbij kopen en wanneer dat niet meer voldoet pas 2 GB kopen of misschien zelfs een nieuwe compu afhankelijk van de ontwikkellingen tot die tijd.

Om kort te gaan, nu 2 Gb kopen staat gaaf, is handig voor grote fotoshop bestanden en videobewerking, maar voor de rest overkill.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Ekner
  • Laatst online: 13-01 12:36
Voor de meesten overkill echter als je dual channel wilt draaien is het toch wel prettig 2 op elkaar afgestemde reepjes te plaatsen.
Dus of 2 x 512 of 2 x 1024 , heb er zelf 2 GB inzitten maar dit is meer om meerdere Virtual PC-sessies naast elkaar te kunnen draaien.
Ach en voor de prijs hoef je het tegenwoordig niet echt meer te laten.
Let wel op het type 3200 geheugen aangezien sommige moederborden nog steeds bepaalde soorten geheugen vragen.

C'est moi.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DanielB schreef op vrijdag 20 augustus 2004 @ 17:41:
Waarom niet, hypertransport bus wat minder, multiplier?

Niet optimaal, maar kan best :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Naast het feit dat dit een oud topic is, zou je dit gemakkelijk zelf uit kunnen zoeken. In de PMG FAQ kan je een linkje vinden waarin je alle uitleg kan vinden, die je nodig hebt. Meer zeg ik niet, de rest mag je zelf uit zoeken. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.