[Photoshop 7] kleur png's anders dan jpg etc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:07
hoi mensen,

Ik heb een wazig probleem met photoshop de laatste tijd. In photoshop zien de kleuren er ALTIJD hetzelfde uit, of ik nou een png, jpg of gif of psd aan het maken ben.. het maakt in photoshop altijd niks uit.. nu heb ik het rare dat als ik iets opsla in png formaat.. dit in windows ( de viewer van xp) en in de browser er altijd anders uit ziet dan de jpg versie van het plaatje..

De jpg heeft wel altijd dezelfde kleuren als die ik heb gebruikt in photoshop maar de PNG is altijd wat fletser..

de PNG
Afbeeldingslocatie: http://www.freeupload.net/uploads/8342.png

de JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.freeupload.net/uploads/8349.jpg

zoals jullie zien een duidelijk verschil, echter na het zoeken in de help van photoshop wordt ik er maar niet wijzer van hoe ik het kan oplossen :( het heeft te maken met de colorprofiles denk ik maar ik convert de png naar een ander profile maar het heeft bepaald geen effect .. wie weet de oplossing?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Dit gaat over versie 5, maar het zelfde probleem: (In de laatste photoshop cs is het wel opgelost)
photoshop + png
Kijk anders of er geen update/patch is van Photoshop7.
En gebruik Mozilla inplaats van IE om de plaatjes te bekijken ...

[ Voor 29% gewijzigd door djexplo op 20-08-2004 17:34 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 12:04
De gewone sterveling kan dat Color Management maar beter gewoon uitzetten. Het levert meer verwarring op dan wat anders. (Als je weet wat je doet en het nodig hebt, is het een top-feature natuurlijk.)

In Photoshop CS gaat dat uitzetten via Edit -> Color Settings, andere versies weet ik het niet, maar het kan geloof ik wel (als m'n geheugen me niet in de steek laat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ik heb de color management uit gezet maar dit bied geen oplossing, updates heb ik geinstalleerd ( waren er geen ) dus het probleem blijft helaas :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:53

alienfruit

the alien you never expected

Ook leuke combinatie :) Flash. Photoshop en Digital Fusion :) Allemaal verschillende kleurtjes :D Andere gamma etc. heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:06
gebruik je wel genoeg kleuren in je png plaatje? en staat daar het palet wel van goed? niet op iets als web staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

opslaan zonder alpha-channel:

Afbeeldingslocatie: http://allcrispy.com/meuk/plaatje.png

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Van de viewer weet ik het niet, maar van IE weet ik wel dat PNG kleuren totaal verkeerd worden geinterpreteerd. Open de PNG bv een keer met firefox oid, en check het verschil.
Als je ook een kleur (bv #204080) als een png zou opslaan, en dezelfde kleur met bv css ernaast zet, dan heb je in IE een megazichtbaar verschil van kleur, terwijl het toch dezelfde kleur is. 8)7

Het ligt dus wsl niet aan ps.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
crisp schreef op 21 augustus 2004 @ 11:20:
opslaan zonder alpha-channel:

[afbeelding]
En als die er niet in zit? hij staat in ieder geval niet onder de channels menu..
Clay schreef op 21 augustus 2004 @ 13:48:
Van de viewer weet ik het niet, maar van IE weet ik wel dat PNG kleuren totaal verkeerd worden geinterpreteerd. Open de PNG bv een keer met firefox oid, en check het verschil.
Als je ook een kleur (bv #204080) als een png zou opslaan, en dezelfde kleur met bv css ernaast zet, dan heb je in IE een megazichtbaar verschil van kleur, terwijl het toch dezelfde kleur is. 8)7

Het ligt dus wsl niet aan ps.
daar light het wel aan! Het png afbeelinkje is in zowel explorer als firefox als opera precies hetzelfde fletse mislukking. :(

[ Voor 61% gewijzigd door Webgnome op 21-08-2004 14:11 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

da's dan pruttig, maar toch doet IE het per difinitie al niet goed :P spijt me zeer.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

In PSP vond ik onder 'Selections' - 'Load from Alpha Channel' een 'Alpha Channel 1'. Die heb ik gedelete en vervolgens het plaatje gesaved.

Een andere mogelijkheid is het plaatje opslaan als een 'paletted image' (bv 8 bit, da's genoeg voor dit plaatje).

Intentionally left blank

Pagina: 1