ati 3d rage + voodoo 2

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Zonet heb ik via Ebay een ATI 3d rage pro 8mb agp 2x gewonnen. Deze ga ik in een 166 systeem zetten. Nu heb ik echter ook nog een voodoo magic 3d II 12mb liggen, die ik erbij zou kunnen zetten.

Mijn vraag is nu dus: Is de 3d feature van de ATI kaart dusdanig goed dat ik de voodoo niet nodig heb, of zou het toch wel handig zijn om het erbij in te zetten?

Bedankt,

Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
voodoo 2 er bij prikken, altijd handig en volgens mij ook sneler dan de ati rage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Goed, doen we. Ik had zelf ook al wat een idee dat de 3d van de rage niet über zou zijn.

Als ik die voodoo erbij prik, zou ik wel graag een driver willen hebben die glide, direct3d en opengl ondersteunt. Zijn die nog dan wel überhaupt beschikbaar? Ik kon op voodoofiles.com weinig soeps vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Welk OS hebben we het hier over? Dat speelt en grote rol voor de drivers.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Ja, sorry 8)7

het gaat hier om windows 98se en/of windows me. Het is maar net welke driver beschikbaar dan wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.voodoofiles.com/3dfxhelp.asp

met een Rage 3d 8m + een voodoo 12mb kan je behoorlijk unreal 1 spelen >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Bedankt voor de link. Maar toen ik een goeie driver had, was de link al dood:

http://www.voodoofiles.com/1843

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

Even tussendoor, heeft je 166mhz systeem wel een AGP slot?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://drivers.soft32.com...or_DirectX_8-18649-5.html

This is a free driver from: 3dfx that can be used with the following Microsoft operating system: Windows 95, Windows 98 and Windows ME.

overzicht

http://drivers.soft32.com...or_DirectX_8-18649-3.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Ok, wunderbar. Dat lijkt me een goeie toe :)

@thunder

Ja, de MS5169 heeft een AGP 2x/4x slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou een voodoo2 kaart ook werken bij een Radeon 9700pro? ik heb nog 2x een voodoo12 kaart liggen. zou het frames uit maken in nieuwe games?:D of is het een hoop extra bagger erbij?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 17:40:
Zou een voodoo2 kaart ook werken bij een Radeon 9700pro? ik heb nog 2x een voodoo12 kaart liggen. zou het frames uit maken in nieuwe games?:D of is het een hoop extra bagger erbij?:)
nou kwa frames zal het niets uitmaken hoor, je kan namelijk maar 1 kaart tegelijk gebruiken, het is natuurlijk wel handig voor een extra monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat wist ik niet, voodoo2 was beetje voor mijn tijd, was in de tijd dat me broeder alles met de pc deed^^ ga meer ff wat lezen over v2 kaarten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 11:47

Thandor

SilverStreak

Voodoo II kan makkelijk naast nieuwere kaarten. Ik heb zelf ook 2 Voodoo II's naast mijn GeForce FX 5600.
Als extra monitor aansluiting heeft het geen nut, aangezien de Voodoo II 3d only is en alleen maar werkt met software die er voor geschreven is.
Ik heb dus de monitor aan de eerste Voodoo II. De tweede Voodoo 2 zit aan de eerste vast met behulp van een SLI kabeltje. De eerste Voodoo II zit weer met een doorluskabel aan de GeForce FX 5600.
(SLI is voor de Voodoo II's vast maken, SLI = Scan Line Interleave)
(Doorluskabel is het kabeltje buiten de PC, die van Voodoo II naar de VGA kaart moet)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt dat wel in games? want voodoo II kan toch alleen maar 16bit laten zien? of compenseert je geforce 5600 dat ? of moet je alle nieuwe games op 16 bit draaien?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 11:47

Thandor

SilverStreak

De Voodoo II werkt zoals gezegd alleen met software die er voor de geschreven is. Als ik nu Doom III op ga spelen maakt het geen enkel verschil of ik de Voodoo II's er in of uit de PC heb. Doom III kan niet met een Voodoo II draaien.

Sommige spellen (á la GTA 1) zijn gewoon het mooist op 3dfx. GTA 1 heeft in 3dfx modus geen pixels en alles ziet er gewoon gelikter uit :9.

De Voodoo II's hebben geen impact op het systeem als de software er niet voor geschreven is. Onthoud die zin goed, ik hoor vaak genoeg dat mensen denken dat je zo'n kaart erin prikt en dat alles sneller wordt ;). Niet dus.

En 16-Bit kleuren :?. Ga jij maar eens Dungeon Keeper II op 16Bit spelen met een GeForce of een Radeon en daarna met de Voodoo II's.
De 16Bit kleuren van de Voodoo II's zijn veel mooier dan die van de GeForce/Radeon. Intern wordt de Voodoo II namelijk hoger gerenderd. Op 22 of 24Bits (volgens mij 22Bits ;)).

Verder kun je ook een kijkje nemen in de 3dfx topics ;). Daar zijn 7 delen van met bijna alle informatie over 3dfx _/-\o_ .
[Discussie] 3dfx Forever - Deel 7

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom kwam deze combo TS en hardware me nou bekend voor :? :P

Ontopic:
Ik heb hier in ieder x86 systeem Voodoo kaarten hangen. Dat is deels omdat ik toch een beetje fanaat ben, maar deels om een paar heel simpele redenen:

- spellen die voor Voodoo (Glide) geschreven zijn zien er zowat altijd beter uit op Voodoo
[sub]en laat ik nou net UT freak zijn :P [/url]
- een Voodoo/Voodoo2 gebruikt geen IRQ, dus je kunt ze in PCI sloten prakken waar je normaal niets in zou willen doen (PCI1 bijvoorbeeld)
- als een keer de andere kaart (bij mij meestal Matrox Gxxx kaarten, maar gaat voor een Rage Pro net zo goed op) beter/sneller is (Direct3D), dan gebruik je gewoon de Voodoo niet, dus het is win-win

Kortom, zodra je zo'n Voodoo(2) hebt liggen, gewoon in een systeem raggen, baat het niet, dan schaadt het ook niet (letterlijk) :P

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1