Toon posts:

kabelfoon verhoging nog geen feit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maanden terug werd aangekondigd bij Kabelfoon dat de snelheden omhoog zouden gaan. Het Superabonnement had alleen het probleem dat door de snelheid de modem, in dit geval terrayon, dit niet aan zou kunnen omdat 1,5Mbit het max is werd mij verteld.

Het grappige is dat ik moest checken op speedtest.nl of ik hoger kon dan de 1,5Mbit, zoniet dan moest ik de modem ruilen. Ik neem toch aan dat alle terrayon modems van hetzelfde type dezelfde snelheid halen, dus waarom moest ik dit proberen ?

Begin juli zouden we worden ingelicht omtrent een soepele procedure van het ruilen van de modem voor een docsis modem. Ik heb natuurlijk mailtjes gestuurd naar Kabelfoon (inmiddels CaiWeb) en krijg steeds te horen dat ze nog geen procedure hebben en dat ik moet wachten totdat ze zelf meer weten. Nu maanden later weten ze het nog steeds niet.

Natuurlijk werd wel maanden geleden al de nieuwe snelheden bij de abonnementen op de website gezet om meer klanten te lokken.

Zijn er hier misschien meer super 'klanten' bij CaiWeb die ook zitten te wachten totdat ze eindelijk de beloofde snelheid geven ? Heeft er iemand eigenlijk al meer snelheid ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand heeft hier Kabelfoon ? (inmiddels overgenomen door Caiweb)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 18:20 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Is dat onbeperkt telefoneren via de kabel? Nog nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
misschien toch ook maar eens gaan voor ADSL.

Een stabielere verbinding en een ISP waar je van op aan kan.

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

FlashBang

Hoi.

Januszjes schreef op 21 augustus 2004 @ 18:19:
Is dat onbeperkt telefoneren via de kabel? Nog nooit van gehoord!
Nee, het is internet.

Het zuigt ballen trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
ja, het is internet via de kabel en het zuigt redelijk als je ADSL gewend bent.

Waarschijnlijk ben ik de enige achtergebleven gebruiker van Caiweb (kabelfoon)

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:06

Coos

Aim High, Shoot Low

Ik heb ook een superabonnement, maar heb voordat ik van premium naar super overstapte al van terrayon naar docsis gewisseld. Ik kreeg een brief van kabelfoon dat het terrayon modem niet toekomstige snelheden ondersteunde en dat ik het modem gratis om kon wisselen (of via de koerier). Daardoor zit ik nu dus wel op die 3mb/s.

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

Verwijderd

Topicstarter
nou dat is mooi, ze houden mij al maanden aan het lijntje en vertellen dat er geen procedure is om de modem om te ruilen. en dit niet 1 keer.

Ik heb nooit problemen met ze gehad maar sinds ze overgenomen zijn door CaiWeb is de service en klantvriendelijkheid verdwenen.

Een procedure om een modem om ruilen 8)7

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:06

Coos

Aim High, Shoot Low

Ik heb niet zo heel veel ervaring met die helpdesk van caiway (gelukkig)!

Ben je trouwens al eens langs de caiweb shop in Naaldwijk geweest met je modem om deze om te ruilen?

Ik denk dat je gewoon een aangetekende brief moet sturen naar caiway dat zij in gebreke blijven omtrend de snelheid van het internet. Eis dat zij het modem omwisselen zodat jij kan genieten van de snelheid van je abonnement. Indien ze hier niet binnen een redelijke termijn aan voldoen, kan je stellen dat zij in gebreken blijven en dat je het tarief van je abonnement gelijk zal stellen met dat van het premium abonnement (vanwege de gelijke snelheid) totdat zij het probleem verholpen hebben (of het modem omgeruild hebben).
Ik denk niet dat je dat met terugwerkende kracht voor elkaar kan krijgen, omdat ze gesteld hebben dat de snelheidsverhoging gefaseerd doorgevoerd zou worden. Je moet dan een gedegen bewijs hebben dat op een specifieke datum die snelheidsverhoging doorgevoerd is en ik denk niet dat je dat bewijs hebt. Je moet in je brief dus een datum stellen en dat zal waarschijnlijk de eerste dag van de volgende maand zijn.

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het docsis modem is een stuk beter dan de terrayon wordt gezegd, dus ik zou gewoon even naar de caiweb shop gaan. Best relaxte lui daar als je zelf ook relaxed doet. Aangetekende brieven doen het trouwens goed bij de Kabelfoon/ Caiway. Ik heb zo al eens 2x een gratis maand internet geregeld (voordat ik adsl nam van Demon. Demon bleek ook niet zo geweldig).

Ik heb zelf pas een week of 3 het super abonnement (gratis 6mbit voor twee maanden) en het bevalt redelijk goed. Met 15 meter coax kabel heb je trouwens best veel storing. Met 1 meter heb ik nergens last van.

Vandaag wel storing in het Westland, maar dat staat netjes aangegeven in de nieuwsgroup. Kabelfoon is trouwens niet overgenomen door Caiw volgens mij, maar ze hebben gewoon een naams wijziging ondergaan.

Wat ik tot nu toe jammer vind is dat alt.binaires.cd.images.games niet doorgegeven wordt. Dan moet je weer gaan lopen prutsen met bittorent en heb je nog niks aan die dikke 6mbit lijn :D. Ik ben nu hard aan het zoeken naar een goede dsl provider zonder datalimiet (of lage fairuse), met een goede service, goede nieuwsgroep en via KPN. Bijna een onmogelijke combinatie.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:47

winnie

de poes...

Ik zit ook nog aan een (nu) super abonnement. Alleen wel met een terrayon modem. Nooit iets gehoord van een omruilprogramma. De 3 MBit is dus voor mij een zeer theoretisch verhaal. Maar goed, ik ga binnenkort bellen en zeggen dat ik geen 47 euro betaal voor een kreupel abonnement. Kwestie van daarna een aangetekende brief versturen, waarin ik stel dat er contractbreuk wordt gepleegd door CAI en dat ik het abonnement per direct opzeg tenzij ik geld terug krijg.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 19:02
Ik heb sinds 1/2 maanden ofzo mijn modem omgeruild voor het docsis modem (superabbo), maar ik heb sindsdien heel veel last van uitval enzo. Ze hebben de firmware van mijn modem geupgrade, dat hielp wel wat, maar niet veel.

Meer mensen last hiervan?

Verwijderd

Topicstarter
winnie schreef op 24 augustus 2004 @ 09:00:
Ik zit ook nog aan een (nu) super abonnement. Alleen wel met een terrayon modem. Nooit iets gehoord van een omruilprogramma. De 3 MBit is dus voor mij een zeer theoretisch verhaal. Maar goed, ik ga binnenkort bellen en zeggen dat ik geen 47 euro betaal voor een kreupel abonnement. Kwestie van daarna een aangetekende brief versturen, waarin ik stel dat er contractbreuk wordt gepleegd door CAI en dat ik het abonnement per direct opzeg tenzij ik geld terug krijg.
Ik heb zelf om de mail van de verhoging moeten vragen want die is ook niet naar mij opgestuurd. Hier in stond uitgelegd dat de modem omgeruild moest worden i.v.m. de terrayon modem.

Ik zit er ook over na te denken om de machtiging in te trekken en de helft van het abonnement te betalen. Ik krijg immers ook maar de helft van de snelheid. Begin juni werd mij gevraagd per 1 juli contact op te nemen wat ik dan ook meerdere keren heb gedaan. Nu eind augustus is het nog steeds stil bij Caiweb en wordt ik maar aan het lijntje gehouden. Wat kan er moeilijk zijn aan een modem omruilen ?

Ik heb hier bij een kennis in dezelfde stad gekeken en daar was de verhoging wel al lang doorgevoerd. Hij heeft alleen geen superabonnement.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 16:01:
[...]

Ik heb zelf om de mail van de verhoging moeten vragen want die is ook niet naar mij opgestuurd. Hier in stond uitgelegd dat de modem omgeruild moest worden i.v.m. de terrayon modem.

Ik zit er ook over na te denken om de machtiging in te trekken en de helft van het abonnement te betalen. Ik krijg immers ook maar de helft van de snelheid. Begin juni werd mij gevraagd per 1 juli contact op te nemen wat ik dan ook meerdere keren heb gedaan. Nu eind augustus is het nog steeds stil bij Caiweb en wordt ik maar aan het lijntje gehouden. Wat kan er moeilijk zijn aan een modem omruilen ?

Ik heb hier bij een kennis in dezelfde stad gekeken en daar was de verhoging wel al lang doorgevoerd. Hij heeft alleen geen superabonnement.
Loop gewoon even die zaak binnen. Ik heb daar al zo vaak een modem omgeruild. Er zijn genoeg mensen die aan hun 7e modem bezig zijn :D (alles voor doscis is vrij brak).

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:47

winnie

de poes...

wwillem schreef op 24 augustus 2004 @ 20:48:
[...]

Loop gewoon even die zaak binnen. Ik heb daar al zo vaak een modem omgeruild. Er zijn genoeg mensen die aan hun 7e modem bezig zijn :D (alles voor doscis is vrij brak).
Even binnenlopen is geen optie. Als je in regio gouda woont en de winkel in naaldwijk is, moet ik of vrij nemen of een deel van mijn zaterdag opofferen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook voor mij de reden dat ik er niet even langs loop om te kijken of ik hem misschien om kan ruilen.

Je zou zeggen, gewoon simpel een afspraak maken...

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

wwillem schreef op 24 augustus 2004 @ 20:48:
[...]

Mijn terayon modem doet t anders nog prima heur :). In 2 jaar nooit problemen mee gehad. Ik heb dan ook 'maar' Kabelfoon Standaard.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu voor de zoveelste keer een mail gestuurd met de vraag om omruiling,
maar het beantwoorden van zo'n mailtje duurt bij Kabelfoon gemiddeld 1 a 2
weken voordat je antwoord hebt.

Weet waar je aan begint met CaiWeb

Verwijderd

Topicstarter
Net weer telefonisch contact gehad met de helpdesk en nu is mijn klomp echt gebroken. Nu is het verhaal dat de hele snelheidsverhoging in mijn stad niet mogelijk is en dat er waarschijnlijk een uitbreiding gaat komen maar wanneer ze daar mee gaan beginnen is onduidelijk.

En als ik vraag hoe we dat gaan doen met mijn halve snelheid voor hetzelfde bedrag wordt mijn gewoon verteld dat ik toch nog steeds mijn oude snelheid haal en nog steeds hetzelfde betaal, dus waar doe ik moeilijk over. Hij zegt: Er staat toch ook dat het een maximale snelheid is, alleen jij haalt de maximale snelheid niet.

Als ik dan vraag om mij kosteloos terug te zetten in abonnement : dus naar premium (dan heb je dezelfde snelheid als die ik nu heb alleen betaal je minder) verteld hij vrolijk dat ik daar wel kosten voor moet betalen in verband met downgraden. 8)7

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Beetje dreigen dat je anders naar Demon/tweakdsl/insert random ADSL provider overstapt, en ze dan helemaal geen cent van je zien, WIL wel eens helpen ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Pagina: 1