Toon posts:

opladen batterij powerbook 12" voor de eerste keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds vandaag de gelukkige bezitter van een powerbook 12" Ik heb alleen een vraagje over de batterij. Hij is nu voor de 1e keer opgeladen, althans hij is op de 100% maar de stekker wordt niet geel zoals dat de bedoeling is. Hoe komt dit? of duurt het gewoon nog een tijdje ook al is ie 100% Iemand enig idee?
Alvast bedankt :)

Verwijderd

bij heel veel notebooks duurt dat idd nog een tijdje. zou me dus nix verbazen als dat hier ook zo was. (de eerste keer dat ik daarachter kwam keek ik ook wel vreemd btw)

Verwijderd

Topicstarter
Mja als ik hem opstart is ie wel groen maar in osX wordt ie dan weer oranje. Als ik de muis dan op het batterijicoon houdt zegtie: calculating... until full Naja ik wacht nog maar effe af dan

Verwijderd

Topicstarter
Hmm hij is het nu wel eens in osX dat de batterij vol is. battery is charged zegtie maar geen gele kleur. Ik laat m nu dus maar gewoon leeglopen en weer opladen en dan zie ik wel weer. Als t dan nog steeds niet goed is dan ga ik maar bellen naar apple, brengen ze maar een nieuwe batterij :P

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Als je je laptop net hebt (als je hem net uit de doos hebt gehaald dus :P) dan is het, voor zover ik weet in ieder geval bij Apple notebooks de bedoeling dat je de batterij eerst helemaal oplaadt. Daarna haal je hem van de stroom af en gebruik je de laptop dan totdat hij vanzelf in sleep gaat omdat de batterij leeg is. Vervolgens laad je hem helemaal op; je batterij is dan gecalibreerd.

Deze stappen moet je ergens in de eerste week dat je je PB hebt in de praktijk brengen; zo staat het in ieder geval in de handleiding van mijn iBook (maar ik neem aan dat voor de Powerbook ongeveer hetzelfde opgaat) :).

Voor de volledigheid even het stukje uit de handleiding van mijn iBook:
Calibrating Your New Battery

To get the longest running time from your battery, complete the following steps sometime during the first week you have your iBook G4.

To initially calibrate your battery, follow these steps:

1. Plug in the power adapter and fully charge your iBook G4 battery until the light on the power adapter plug changes to green and the onscreen meter in the menu bar indicates that the battery is fully charged.

2. Disconnect the power adapter and use your iBook G4. When your battery gets low, you will see the first low-battery warning dialog on the screen. Continue to use your iBook G4 until it automatically goes to sleep; at that point the battery has been sufficiently drained for calibration.

3. Connect the power adapter and leave it connected until the battery is fully charged again.

Important: You only have to fully discharge and then charge your battery once to calibrate it. After that, you can connect and disconnect the power adapter when the battery is at any charge level.

Verwijderd

Topicstarter
wouterve schreef op 20 augustus 2004 @ 20:36:
Als je je laptop net hebt (als je hem net uit de doos hebt gehaald dus :P) dan is het, voor zover ik weet in ieder geval bij Apple notebooks de bedoeling dat je de batterij eerst helemaal oplaadt. Daarna haal je hem van de stroom af en gebruik je de laptop dan totdat hij vanzelf in sleep gaat omdat de batterij leeg is. Vervolgens laad je hem helemaal op; je batterij is dan gecalibreerd.

Deze stappen moet je ergens in de eerste week dat je je PB hebt in de praktijk brengen; zo staat het in ieder geval in de handleiding van mijn iBook (maar ik neem aan dat voor de Powerbook ongeveer hetzelfde opgaat) :).

Voor de volledigheid even het stukje uit de handleiding van mijn iBook:

[...]
Maj dat klopt. Maar het lampje wil niet groen worden terwijl de meter in het os vertelde dattie vol was. Dus ik laat m nu leeglopen op basis van die indicatie en als t lampje kuren blijft vertonen bel ik er effe over :)

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 20:05

996

Ik zag op de site van Apple dat er iets mis was met powerbook batterijen gemaakt in de periode januari - augustus 2004. Er wordt zelfs een terugroep-actie voor in 't leven geroepen. Dus Lennux, ff checken, misschien heeft 't ermee te maken ? :?

Eventjes gekeken op de Apple-site: het probleem waarvoor de batterijen worden terug geroepen / omgeruild is oververhitting. Zal met jouw "probleem" dus wel niets vandoen hebben.

Ennuh, veel plezier ermee. ( :P eigenlijk ben ik best een beetje jaloers, een 12" Powerbook is kewl 8) )

Edit:
Het gaat om de 15" Powerbooks :X (sorry als ik je aan het schrikken heb gemaakt)

[ Voor 15% gewijzigd door 996 op 20-08-2004 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
996 schreef op 20 augustus 2004 @ 20:56:
Ik zag op de site van Apple dat er iets mis was met powerbook batterijen gemaakt in de periode januari - augustus 2004. Er wordt zelfs een terugroep-actie voor in 't leven geroepen. Dus Lennux, ff checken, misschien heeft 't ermee te maken ? :?

Eventjes gekeken op de Apple-site: het probleem waarvoor de batterijen worden terug geroepen / omgeruild is oververhitting. Zal met jouw "probleem" dus wel niets vandoen hebben.

Ennuh, veel plezier ermee. ( :P eigenlijk ben ik best een beetje jaloers, een 12" Powerbook is kewl 8) )

Edit:
Het gaat om de 15" Powerbooks :X (sorry als ik je aan het schrikken heb gemaakt)
Hehe maak je geen zorgen dat had ik al gelezen :) Ik hoop dat t verder niks is en anders brengen ze maar een nieuwe batterij. Zo simpel is het :) Toch bedankt voor je reactie. En terecht jaloers natuurlijk ;)

• 996

996

Sorry mods, heel even off-topic:

Lennux waarom ben je overgestapt van Windows (Acer laptop ?) naar Apple, wat is je eerste indruk qua snelheid, gebruiksgemak ?
Ben zeer nieuwsgierig aangezien ik twijfel om ook met Apple en MacOSX te gaan stoeien.
Ben nu aan 't spelen met MacOSX middels emulator (PearPC) maar dat is zoooo traag . . . . |:(

Verwijderd

Topicstarter
996 schreef op 20 augustus 2004 @ 21:21:
Sorry mods, heel even off-topic:

Lennux waarom ben je overgestapt van Windows (Acer laptop ?) naar Apple, wat is je eerste indruk qua snelheid, gebruiksgemak ?
Ben zeer nieuwsgierig aangezien ik twijfel om ook met Apple en MacOSX te gaan stoeien.
Ben nu aan 't spelen met MacOSX middels emulator (PearPC) maar dat is zoooo traag . . . . |:(
Tja travelmate was toch te zwaar voor een mobiel (elke dag naar school enzo) en ik experimenteer graag een beetje :) Er zit nu nog 256 mb in maar daar komt nog 512mb bij. Hij is nu in principe snel maar je merkt af en toe toch wel dat iets meer geheugen fijner zal zijn. Verder erg mooi geluid in deze laptop, mooi scherm en verder ben ik een beetje aan t wennen aan het os en dat gaat prima. tevreden tot nu toe zeg maar :) Overstap moet je gewoon doen, tjakkaaa :p heb ik ook gedaan. Programma's die ik nodig heb zijn er voor de mac dus.... Moet je nog meer weten? ;)

• 996

996

Moet je meer weten . . . ?! Jazeker

- post foto's !! :P _/-\o_ (beelden zeggen meer dan woorden :*) )
- heb je online bij Apple store besteld ? of bij een Apple Centre ?
- heb je je windows laptop gehouden ? lukt 't om ze samen te laten werken in een
netwerkje (ivm overzetten bestanden ?)

Ik verwacht / hoop dat er in oktober / november wel weer een iets snellere processor komt (volgens mij zijn ze in april van 1 naar 1,25GHz gegaan ?). Ook heb ik tegen het eind van het jaar pas weer €'s in de knip. Denk dat ik dan de stap misschien ga wagen . . . Moet dan wel mijn Acer Ferrari zien te slijten . . . ook wel zonde. Of misschien maar houden. Moeilijk al die keuzes |:(

[ Voor 45% gewijzigd door 996 op 20-08-2004 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
1. Effe geduld die komen nog :P
2. bij de apple store, wel adc membership korting van bijna 20% 8)
3. die heb ik verpatst maar samenwerken met windows is geen probleem

Als je een leuk prijsje kan vangen gewoon verpatsen :)

• 996

996

2. bij de apple store, wel adc membership korting van bijna 20% :*) :*)

Help me out here . . . ? Dat is toch een soort abonnement op lidmaatschap voor apple-developers ? Dat kost toch honderden euro's ?

EDIT:
Laat maar, ik heb het topic al gevonden waarin het adc verhaal uit de doeken wordt gedaan. Daar heb je dan handig gebruik van gemaakt. Slim !
Helaas ben ik al een aantal jaar geen student meer . . . :'( Maar ja, het werkende leven heeft ook zo z'n voordelen €€€

Had ik al gezegd veel plezier met je Powerbook !? Vast wel, maar bij deze nog een keer ! ;)

[ Voor 55% gewijzigd door 996 op 20-08-2004 22:18 ]

Pagina: 1