aparte vpn verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
ik heb hier een adsl verbinding van zonnet, 1150/480 (o.i.d.)
ik maak ook vaak gebruik van een vpn-verbinding met campusnet (twente) deze maakt gebruik van mn adsl.

als mn pc al aanstaat (en dus ook inet) en ik maak verbinding met mn vpn valt internet even uit, en gaat dan verder over de vpn. dus dan veranderd mn ip en ik krijg een hogere ping: >50ms meer

in mn pc zit 1x een 10/100mbit netwerkkaart, aangesloten op mn sweex :X modem/router annex-A

kan ik er een extra netwerkkaart inzetten, deze ook aan de router hangen en de vpn verbinding over die kaart laten lopen,...?

Verwijderd

Externe gateway aan/uit vinken (onder eigenschappen)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 16:26:
Externe gateway aan/uit vinken (onder eigenschappen)
waar?? eigenschappen van zonnet/vpn/iexplorer/modem ?? bij vpn en zonnet kon ik het zowieso al niet vinden, en wat zou het verschil moeten maken??

m.a.w. een kleine toelichting alsjeblieft..?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45

Reptile209

- gers -

Eigenschappen van de VPN > TCP/IP > Geavanceerd > vinkje bij Standaardgateway op het externe netwerk gebruiken uitzetten.
Tenminste, da's windows 2000 en XP, maar wat gebruik jij eigenlijk? :X

offtopic:
dufi bedankt voor de tip, ik zat met hetzelfde probleem en ben er nu dus ook vanaf :)

Zo scherp als een voetbal!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met het programma route kun je vervolgens je routes bekijken en/of nieuwe toevoegen.. Google maar ff of kijk in de NT-routing-FAQ hoe en wat :)