Asrock ge pro-m2 start niet

Pagina: 1
Acties:

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb een pc gebouwt voor mijn zussiej maar hij start niet... Ik heb hem zo kaal mogelijk getest (dus alleen een cpu en geheugen)maar alles gaat aan behalve de monitor. Hij piept ook niet.

specs:
300 watt noname voeding
asrock ge pro-m2
128 ddr 266 ram
intel Celeron D 2400 mhz

zou er iets defect zijn?

Ik heb gezocht op got en google maar kan geen antw vinden..

[ Voor 16% gewijzigd door atomic frogger op 20-08-2004 21:02 ]

Verwijderd

Er zou idd iets defect kunnen zijn ja :z.
Maar ik neem aan dat je celeron D bedoeld? Weet je zeker dat je mobo dit ondersteund?
Kan je het geheugen niet in een andere compu testen? en kan je niet even een andere videokaart erbij prikken, kijken of dat werkt? Werkt je monitoer wel 8)7 ?

En je moet natuurlijk even de brakke compu's faq doornemen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• atomic frogger
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 17:37:
Er zou idd iets defect kunnen zijn ja :z.
Maar ik neem aan dat je celeron D bedoeld? Weet je zeker dat je mobo dit ondersteund?
Kan je het geheugen niet in een andere compu testen? en kan je niet even een andere videokaart erbij prikken, kijken of dat werkt? Werkt je monitoer wel 8)7 ?

En je moet natuurlijk even de brakke compu's faq doornemen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
JA ik bedoel je Celeron natuurlijk O+ .. ik heb het geheugen al getest in mijn eigen systeem en dat werkt. Op internet stond dat hij die cpu wel ondersteunde. gfx kaart ga ik zo nog ff testen. Monitor is ook getest werkt ook gewoon.

Verwijderd

Op internet stond dat hij die cpu wel ondersteunde.
natuurlijk ook met jouw biosversie?

Als je de celeron op een ander mobo test, of een andere cpu op het mobo, dan kan je verder er ook achter komen of het aan je cpu of aan je mobo ligt.
suc6

• atomic frogger
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 21:22:
[...]

natuurlijk ook met jouw biosversie?

Als je de celeron op een ander mobo test, of een andere cpu op het mobo, dan kan je verder er ook achter komen of het aan je cpu of aan je mobo ligt.
suc6
hmzz kee maar ehm hoe kom ik 8er mijn bios versie als ik mijn pc niet aan kan krijge... en hoe kan ik het dan updaten.. ik heb geen pentium bordjes liggen :S. Heb alleen maar amd's draaien hiero..

Verwijderd

http://www.asrock.com/sup...t/CPUSupport_GEPRO-M2.htm

Uit deze link kan ik op maken dat je een redelijk recente biosversie nodig hebt voor de celeron D (zie * op de site) Dus ik houdt het op een te oude bios. Probeer of je een proc van iemand kan lenen om de bios te updaten?
suc6

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar of de te oude bios de oplossing was? :z

• atomic frogger
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 13:03:
Ik ben wel benieuwd naar of de te oude bios de oplossing was? :z
Ik heb ff bij de computerwinkel gevraagt om een cpu ;) krijg em morgen... ze hadden het er daar over dat meer mensen hetzelfde probleem hadden ;)

Verwijderd

Post je ook de resultaten? :7

• atomic frogger
Ik heb het systeem net weggebracht.. krijg em maandag terug.. ik post de resultaten maandag waarschijnlijk...

• atomic frogger
Na een bios update werkt het systeem perfect!!

Verwijderd

:*)
Pagina: 1