ik weert niet of het hier thuis hoort maar ik denk dat het aan XP ligt.
het probleem is het volgend:
ik heb een adsl-basic van xs4all via een speedtouch 510i multipc modem.
hieraan hangt een ME bakkie, een XP bak en m'n KISS speler.
KISS kan gewoon het net op voor webradio, de me bak doet ook alles wat ie moet doen (web-browsen, spelletjes) maar mijn XP-bak weigert alle dienst.
ik kan alles pingen: modem; KISS; me-bak en dsn'en maar hij weigert DHCP en via IE kan ie niets vinden, zelfs het modem niet. Als ik DHCP aanzet meent ie adres 196.254.x.x.
Het gekke is dat ie het wel gedaan heeft maar er twee weken geleden ineens mee ophield.
de configuratie is als volgt:
P IV 1,8 Ghz 512 Mb
3Com 3C905B TX 10/100
Ati Radeon 8500
C: 20 gB
d: 120 gb
xXP Pro Corp build 2600.xpsp1.020828-1920
ik heb de dag voordat ie er mee ophield wel een aantal updates van MS geinstalleerd.
Helpdesk XS4all kan niet helpen MS wil niet (particulier met corp?)
ben al een week aan het zoeken, heb de kaart al vervangen evenals de kabel en de poort op het modem maar dat helpt niet ( ik kan tenslotte pingen )
Wie heeft er een suggestie?
het probleem is het volgend:
ik heb een adsl-basic van xs4all via een speedtouch 510i multipc modem.
hieraan hangt een ME bakkie, een XP bak en m'n KISS speler.
KISS kan gewoon het net op voor webradio, de me bak doet ook alles wat ie moet doen (web-browsen, spelletjes) maar mijn XP-bak weigert alle dienst.
ik kan alles pingen: modem; KISS; me-bak en dsn'en maar hij weigert DHCP en via IE kan ie niets vinden, zelfs het modem niet. Als ik DHCP aanzet meent ie adres 196.254.x.x.
Het gekke is dat ie het wel gedaan heeft maar er twee weken geleden ineens mee ophield.
de configuratie is als volgt:
P IV 1,8 Ghz 512 Mb
3Com 3C905B TX 10/100
Ati Radeon 8500
C: 20 gB
d: 120 gb
xXP Pro Corp build 2600.xpsp1.020828-1920
ik heb de dag voordat ie er mee ophield wel een aantal updates van MS geinstalleerd.
Helpdesk XS4all kan niet helpen MS wil niet (particulier met corp?)
ben al een week aan het zoeken, heb de kaart al vervangen evenals de kabel en de poort op het modem maar dat helpt niet ( ik kan tenslotte pingen )
Wie heeft er een suggestie?