Monitor beeld rekt uit naar de zijkanten

Pagina: 1
Acties:

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Mijn zwager heeft een monitor die sinds enige tijd wat minder prettig beeld geeft.
Op het eerste gezicht lijkt alles goed, maar als je duidelijker kijkt, zijn letters in het midden kleiner en staan ze dichter op elkaar dan aan de randen van de monitor.
Dit verloop gaat geleidelijk. Als ik een window oproep met de rechtermuisknop is deze aanzienlijk breder aan randen van de desktop dan in het midden.

Andere resoluties, monitor instellingen en refresh rates helpen niet. Tevens zijn alle speakers verwijderd, maar het probleem blijft. Is ie waarschijnlijk defect?

Iemand nog een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ziet er naar uit dat die monitor idd niet helemaal geweldig meer is. Kan zijn dat het ding wat verkeerd afgesteld staat waardoor hij niet meer echt goed beeld geeft.
Je kunt hem evt laten fixen (of zelf doen als je verstand hebt van dat soort dingen, 't is nogal riskant spul).
Of gewoon een nieuwe kopen.

Verwijderd

Bij mijn weten kan je het ook niet in een menu instellen dit soort convergentie fouten.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Ga eens opzoek naar een service manual van die monitor. (welke monitor is het?)
Hierin staat wel beschreven hoe je in het service menu kan komen waarbij je dit soort dingen kunt bijstellen.

Noteer echter ALLE instellingen voordat je begint met wijzigen. Je kunt je monitor compleet vern*uken met de verkeerde settings. (erger dan nu ja! ;)) Bij twijfel aan iemand anders overlaten die er verstand van heeft. :)

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Het is een 17" AOC monitor. Deze schijnt nog on-site garantie te hebben.
Dus die moeten maar ff langskomen denk ik dan