Toon posts:

koptelefoon doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative Inspire T5400 set. Als ik mijn koptelefoon in de afstandsbediening doe, en draai het volume vol open dan nog hoor ik erg weinig tot niets. Het heeft wel gewerkt.

Ik weet zeker dat mijn koptelefoon goed is want die heb ik getest op adnere apparatuur en dan werkt hij perfect.

Ik heb al geprobeerd:
Nieuwe drivers te installeren van mijn 5.1 geluidskaart
Alle volumebalkjes in mijn volumeinstellingen omhoog te gooien
Geluidsopstellingen gewijzigd in configuratiescherm

Wie kan mij helpen?

alvast bedankt
Martijn

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 23:35
Geluid staat toevallig niet op digitaal? Want dat zal je hoofdtelefoon niet aankunnen. Dus zet dat eens uit.

Mocht je AudioHQ van Creative Labs gebruiken dan kan je het bij Speaker(s) uitzetten.

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 16:25
als je op de set boxen wel geluid hebt en op je koptelefoon niet, dan ligt het dus aan de verbinding van de set naar je koptelefoon.

Als je zeker weet dat er geen draadbreuk zit in je koptelefoon stekker, moet het dus aan de aansluiting op je set zitten. Heb je gekeken of daar vuil of een beschermplasticje in zit of zo ?

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

Over welke koptelefoon hebben we het? Betreft het een koptelefoon met USB-aansluiting, of maakt de koptelefoon gebruik van de 'ouderwetse' 3,5mm stekker (groengekleurd, als ik het goed heb)?

Je zegt dat je al met de geluidsinstellingen hebt gespeeld... heb je in de Sounds and Audio Device Properties ook je koptelefoon geselecteerd als Sound Playback Device? (Sorry, ik heb geen idee hoe dit in de Nederlandse versie wordt genoemd.) Ik heb namelijk ooit eens een Plantronics USB-koptelefoon c.q. headset gehad, en die deed het alleen als ik dit handmatig aanpaste voordat ik m'n koptelefoon ging gebruiken. De speakers worden op dat moment automatisch in de 'mute-stand' gezet en zijn dan niet langer bruikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sweex 5.1 kaartje. De hiervoor geleverde software die ik dus ook gebruik is C-media mixer.

@Graham: Hoe zet ik mijn geluid op digitaal?

en

@aa_koch: Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar had ook niet baten.

Het gaat om een gewone koptelefoon (een akg k66) met een normale aansluiting. Zo'n aansluiting die je ook in je discman, mp3speler e.d kan doen.