geheugen compatibiliteitsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
ik heb een ECS elitegroup K7S5A mobo met daarop een reepje kingston en een reepje kingston met de volgende codes op de chips
Kingston 610365.04
d3208dl5t-5t d428pt02

vervolgens heb ik nog een ander reepje Extram (net als die kingston ook 256 mb DDR pc2100) met de volgende codes op de chips 8M44X-2100 , deze codes heb ik op google ingevuld maar ik kwam alleen op 2 vage verkoop sites terecht in spanje.

Probleem is dus dat deze 2 rammodules niet samen werken op dit mobo, aangezien dat reepje kingston in een ander systeem komt te zitten moet ik weten welke rammodules de zelfde chips hebben als dat reepje Extram

wat ik dus wil weten is welke ram modules de zelfde merk chips gebruiken als die extram en dus samen kunnen werken met dat reepje extram op DIT moederbord.

Adjust non olet, plerumque...

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Kan je anders niet dat reepje extram geheugen in dat andere systeem steken of draait het daar ook niet op ?
En wat is de snelheid van die kingston reepjes mischien is dat reepje extram trager dan die kingston reepjes en moet je die als eerste zetten of je snelheid van je geheugen wat verlagen of minder strakke timings ?

[ Voor 51% gewijzigd door Schapie op 20-08-2004 15:02 ]

No signature found

• 1nsane
ik wil dat andere systeem compleet kingston hebben :D dus daarom zet ik dat reepje extram daar niet in en ik wil dus weten waar dat extram mee samenwerkt

• 1nsane
is er niemand die me kan helpen? ik vind het wel opvallend dat er een groot deel van de gebruikers uit is op alleen flamen als je 1 of 2 dingen in een post vergeet, maar als je het vervolgens precies goed doet is er niemand die zijn mond nog open doet om te helpen, ik quote: "als je nou de chipnrs vermeld kunnen we je helpen, blabla heel zeurverhaal eromheen". vervolgens topicje dicht (achteraf wel terecht hoor, ik bedoel dat topic heb je dan ook nix aan) maar als die zelfde mensen die lopen te zeuren dat er wat mist vervolgens hun mond dichthouden.... zeg dan nix!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is helemaal niet zo raar dat je hier geen reacties krijgt, je stelt namelijk een vraag waar geen antwoord op is :o

Extram is een of ander wokkietokkie merk die niemand bewust koopt. Er zijn vast tig tweakers die het hebben, maar niemand die naar een winkel gaat en vraagt "Mag ik een reepje Extram? " :z

Daar komt nog bij dat Extram iets bijzonder hinderlijks doet, namelijk het relabelen van de chips, althans als er alleen '8M440X-2100' op de chips staat, dan is dat duidelijk niet de opschrift van de fabrikant zelf. Maar ergens vraag ik me af of je het verschil DIMM (zo'n groene reep met meerdere zwarte blokjes erop) en chip (zo'n zwart blokje zelf dus) snapt. Staat 8M440X-2100 echt op de chips, of op een sticker op de DIMM :?

Als het echt op de chips zit, dan is er geen manier om te achterhalen wat voor chips dat zijn en is het dus niet mogelijk om te zeggen welke andere reepjes dezelfde chips hebben :o

En verder is een goede topicstart geen garantie op veel reacties, maar wel dat de reacties die je krijgt relevant zijn. En dan nog, de reacties van anderen (of gebrek eraan) is nooit een argument, laat staan een smoesje, waarom een topicstart niet op orde zou zijn :z

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 22-08-2004 01:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Je TS klopt niet, en wel hierom:
1nsane schreef op 20 augustus 2004 @ 14:54:
ik heb een ECS elitegroup K7S5A mobo met daarop een reepje kingston

wat ik dus wil weten is welke ram modules de zelfde merk chips gebruiken als die extram en dus samen kunnen werken met dat reepje extram op DIT moederbord.
Eerst heb je Kingston en Kingston en Extram, vervolgens heb je ineens al een Extram en nog 1 :?

Ik zou eerst eens duidelijk maken wat je wil.
Ik ga er ff van uit dat je 2 reepjes op je ECS wil hebben en een Exram op je andere :?
Ach... ik snap het zelf niet meer :P

Waar het om gaat: het kan _altijd_ dat geheugens incompatible zijn met elkaar, je kan merk X kopen en er siemens chips op krijgen, dus dat zegt niks :z

Trouwens, als je zoekt kom je op deze link waar veel mensen problemen hebben met dit merk geheugen.

Trek hier je les uit en koop een A-brand merk... Ook al is dit geheugen oud, heb je het liggen, wees wijs.
Op een BMW zet je ook geen b-brand of c-brand onderdelen.
Nu ga je eigenlijk een BMW en een Lada laten samenwerken ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een K7S5A heeft 2 slots DDR en 2 slots SDR. (heb hetzelfde mobo ;) ) Hij gebruikt dus maar 2 reepjes.
1 Kingston en 1 Extram.

TS: Je geeft niet echt aan wat je geprobeert hebt. Wat is precies het probleem? Geheugen dat niet wordt herkent ofzo? :S

Mocht het geheugen wel worden herkent maar veroorzaakt het fouten. Dan zou ik proberen je ram timings in je geheugen te verhogen. Zet die Speed eens op Normal ipv Fast/Ultra. Ik weet niet waar je hem op hebt staan maar ik zou daar zeker even naar kijken. Let uiteraard ook op je CAS latency en de andere latency's die je kunt vinden.

Welke revisie van het moederbord heb je? Dit kun je vinden op de plank zelf. In mijn geval V3.1. Dit staat ergens achter of tussen de PCI slots d8 ik. Ook controleren of je het nieuwste BIOS op je bord hebt staan lijkt me verstandig. Staat er niet het nieuwste BIOS op dan kun je, ALLEEN als de rest allemaal niet helpt, proberen je BIOS te flashen.

Succes!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• 1nsane
oke op de wat ik vertelde over dat nummer van die extram reep, die nrs staan inderdaad op de chips zelf (zo n00b ben k nou ook weer niet :P ) ik heb dus 1 reep kingston en een reep extram die (indien samen op het mobo) instabiliteit veroorzaken en dan bedoel ik lukrake reboots. wat ik nu wil is het volgende :

een merk ram vinden wat de zelfde chips gebruikt als die extram reep zodat ik die samen op dat K7S5A bord kan prikken, die kingston gaat dus naar een ANDER systeem.

de revision van het mobo kan ik niet vinden, er zitten enkel wat stickertjes op waar "xp" op staat en een stickertje waar "4" op staat misschien is dat het, het is wel een oud mobo want ik heb het 3 jaar terug op de hcc dagen gekocht (toen nog met een duron 800 :=)

/edit

ik zal zo ff rebooten en kijken wat de bios revision is...

enneh, VWK als je kon lezen had je de topicstart gewoon begrepen net als de rest

[ Voor 14% gewijzigd door 1nsane op 22-08-2004 15:03 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1nsane schreef op 22 augustus 2004 @ 14:38:
[...]

een merk ram vinden wat de zelfde chips gebruikt als die extram reep zodat ik die samen op dat K7S5A bord kan prikken, die kingston gaat dus naar een ANDER systeem.

[...]
Ehm, lees mijn post hierboven nog eens door, die chips zijn gerelabeled, het is helaas NIET te achterhalen welke type ze zijn :'(

Dus je vraag is niet te beantwoorden :o

Oslik blyat! Oslik!

• 1nsane
hmm dan blijft er vrij weinig mogelijkheid over dan om nog maar een reepje kingston te kopen of om tzt op de hccdagen een mobo te kopen en te hopen dat de 2 reepjes daar wel op werken :/ misschien heeft het zin om een pixje van het rammetje te posten in de hoop dat jullie nog een bruikbaar nummer zien? :'(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom die obsessie met Kingston :?

Dat is ook al een merk die z'n best doet te verhullen welke chips ze gebruiken, het kan zijn dat de ene Kingston reep chip x gebruikt en wel werkt, terwijl de andere chip y heeft en dat niet doet.

Op moment dat je zorgen maakt over compatibiliteit moet je gewoon reepjes pakken waarvan je exact weet wat voor chips erop zitten, wat in de regel beteken reepjes kopen van de chipfabrikanten zelf (Infineon, Hynix, Elpida, Samsung etc.). Met 3rd party zut als Kingston heb je wel een uiterst goede garantie tegen defecten, maar geen enkele garantie op compatibiliteit :o

Oslik blyat! Oslik!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

dion_b schreef op 22 augustus 2004 @ 00:58:

...

Extram is een of ander wokkietokkie merk die niemand bewust koopt. Er zijn vast tig tweakers die het hebben, maar niemand die naar een winkel gaat en vraagt "Mag ik een reepje Extram? " :z
...
Wat Dion_b al zegt.. wokkietokkie merk (leuke uitspraak trouwens :P ) gaat gewoon niet op de K7S5A.
Lees de topics over het mobo maar es door. Het is gewoon een mobo dat heel erg kieskeurig is kwa geheugen. Dus met "wokkietokkie" mem doet ie gewoon raar.. sim-pel :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1