win2k + samba... heel vaag

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Ik heb nu eindelijk samba en win2k aan de praat gekregen... ik zie de smb server hangen, netjes met description etc, kan zelfs IN shares komen, kan bestandjes bekijken, gaat allemaal prima.. MAAR... ik kan nix wegschrijven..

en nog zoiets vaags..
stel: ik log op mn win2k bak in met de naam jan.. dan lijkt mij dat ik op die linux bak een gebruiker aan moet maken met de naam jan, en die het wachtwoord geven wat ik ook op die win2k machine gebruik om in te loggen...
als ik dit doe, en ik klik op mn smb server, vraagtie om een gebruikersnaam en wachtwoord.. daar tik ik als gebruikersnaam jan in, en als wachtwoord, het wachtwoord wat ik gebruik om in te loggen in die win2k machine... dit wordt dus NIET geaccepteerd (?!!??)..
echter, als ik de gebruiker jan van mn linux bak verwijder, kan ik gewoon inloggen zonder wachtwoord (???), en vervolgens krijg ik dan bovenstaand probleem...

wordt het bovenste probleem veroorzaakt omdat er geen gebruiker is toegewezen aan de dir? ik kan de directory in ieder geval niet aan de gebruiker jan koppelen, omdat die gebruiker verwijderd is ivm met bij de smb server komen...

iemand een idee?

• Passenger
niemand een idee?

• Passenger
(even de topic nog een keer boven brengen)

heeft niemand ooit soortgelijke problemen gehad met win2k? en was er ook een oplossing voor?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06

Petuhr

FreeBSD

Ik heb dus het zelfde probleem, kan ook niet inloggen.

Ik kan wel gewoon wegschrijven naar de shares.

Geloof dat het aan Samba ligt, omdat Win2K een nieuwere versie van het SMB protocol gebruikt. :(

Grtz

• Passenger
hmzz... is hier dan een nieuwe smb client voor linux voor?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ff een vraagje (kan stomme vraag zijn, vergeeft me) maar heb je een linux user of een smb user aangemaakt? (de laatste doe je met smbpasswd -a (gevolgd door een username) tenminste zoiets staat me vaag bij toen hij het bij mij ook eens niet deed,..

Succes

A wise man's life is based around fuck you

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 16:26
Gewoon Samba The Next Generation gebruiken, deze acepteerd ook domain logons van w2k, whistler clients.

kijk maar even hier.

www.samba-tng.org

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 09:35 schreef Magnat het volgende:
Gewoon Samba The Next Generation gebruiken, deze acepteerd ook domain logons van w2k, whistler clients.

kijk maar even hier.

www.samba-tng.org
Vertel er dan ook bij dat dit nog alpha-code is en niet iets voor beginnende mensen.
Verder zit er geen printer-support in.
Overigens kunnen domain-logons ook met samba2.2

Om de vragen nog even te beantwoorden!
Heb je er dingen in staan als:
read only = no
writeable = yes
Kloppen verder de permissies op de linux-dirs en bestanden?
Dus mag je als gebruiker zijnde op je linux-box wel wegschrijven in die betreffende directory?

• Passenger
op de een of andere vage manier ben ik erachter gekomen hoe t moet... smbpasswd -a username, wachtwoordje toevoegen, zorgen dattie tzelfde is als in win2k, en dan encrypted passwords inschakelen (??)... maar t werkt nu wel iig... bedankt allemaal voor de reacties!
Pagina: 1