Toon posts:

win98 alleen voor gebruikers toegankelijk maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oude pc waar ik alleen een beetje internet op en msn nu heb ik al een gebruiker aangemaakt. Op zich werkt dat goed alleen als je op annuleren drukt ga je als nog naar windows 98. Dat wil ik dus tegen gaan.

Nou heb ik al op dit forum gekeken maar daar vind ik alleen maar dingen om applicaties te bevieligen.

Heb het ook al op google gezoekt maar vond daar ook niet wat ik zocht omdat ik niet zo goed weet waar naar ik moet zoeken.

kan iemand mij helpen ????

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Er zijn wel softwarepakketten (weet zo geen namen), maar ook die zijn relatief gemakkelijk te omzeilen.
Windows 98 is gewoon niet gebouwd om secure te zijn. het is veel te lek om helemaal dicht gemaakt te worden.
Als je graag wil dat je perse met een users moet aanmelden, moet je eens gaan kijken naar Windows NT4 Workstation of Windows 2000 Professional

//edit: hoe oud is die oude PC eigenlijk? voor Windows 2000 Professional heb je minimaal (echt als absoluut minimum) een Pentium 166Mhz met 64 MB RAM nodig (200Mhz en 128MB is aan te bevelen als minimum. NT4 werkt al op een Pentium75 met 16MB RAM)

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 20-08-2004 14:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wel hoe zo'n programma heet want het is beveiligen tegen mijn zusje en me pa want die willen steeds achter mijn pc of die van me vriendin en het gaat om haar pc. En aangezien hun geen verstand hebben van pc komen ze er dus niet in.

bedankt voor de tip

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Soggy

vroemmmm

Wachtwoord instellen in de BIOS?

If it works, tweak it

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Soggy schreef op 20 augustus 2004 @ 14:16:
Wachtwoord instellen in de BIOS?
jah das een goed idee jah.
als de TS dat nou even vantevoren had gezegd... dan had ik dat ook gezegd.
ff de bios in duiken, security setting op "system" zetten en dan een bioswachtwoord instellen.

edit: ik dacht namelijk dat het er om ging dat er meerdere users waren voor die ene PC waarbij de ene user niet bij de spullen van de andere user mag komen.
W98 is dan gewoon niet zomaar af te schermen, zelfs speciale pakketten zijn niet echt veilig. een Windowsversie die gemaakt is voor meerdere users is dan de beste oplossing.

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 20-08-2004 14:21 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?