Toon posts:

[PHP] 2D data-matrix barcode genereren

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een systeem waarin barcodes verwerkt worden en nu wil ik graag gebruik gaan maken van zogenaamde 2D data-matrix barcodes.

Afbeeldingslocatie: http://www.scanology.nl/site/images/14_1.JPG

Voordeel van deze barcodes is dat ze veel informatie kunnen waarborgen en daarbij niet significant groter worden en dat ze een ingebouwde foutcorrectie hebben.

Nu heb ik op internet gezocht maar vond tot nu toe alleen ActiveX of ASP.NET componenten om deze barcodes te generen, maar ik ben opzoek naar een manier om deze met PHP, Perl of eventueel een linux programmaatje te genereren; liefst uiteraard tegen een schappelijke prijs.

Alvast bedankt

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Google?

code:
1
Bartje2003.do.ScriptRequest() = true

Maar wil je er dus een hebben, of ga je er een maken?

[ Voor 27% gewijzigd door Cavorka op 20-08-2004 14:03 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op Google even uitzoeken hoe het algoritme in elkaar zit, en dan zelf implementeren met de GD library. Maar aan je startpost te zien wil je liever een kant-en-klaar script, en daar kan en wil ik je niet mee helpen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen scriptrequest en er is niks over op google te vinden wat betreft linux/php/perl methodes.

Een hint of tip hoe ik zelf moet beginnen is mij ook best, maar ik ben me er van bewust dat het vrij ingewikkeld is om deze codes te genereren en veel van die systemen kosten eenmaal geld. Ik ben puur opzoek naar een linux methode om deze te maken.

heb trouwens gezocht naar iets van een specificatie van het algoritme, maar dit is nergens te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 14:06 ]

Verwijderd

kde heeft kbarcode, daarmee kan je een hoop van die dingen genereren, en met kdcop kan je het ook nog scripten, kdcop heeft een perl-interface
(ik weet alleen niet hoe uitgebreid de dcop interface van kbarcode is, dus YMMV ...)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is precies wat ik zocht :)
Dankje !

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 23:14
Of je kijkt op: http://www.mribti.com/barcode/ voor info over het generen van normale barcodes met PHP.

Als je de specs weet van die 2d barcode, dan kun je dat script zo ombouwen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Mja, nu is het toch nog een "Geef mij een kant-en-klaar-programma" geworden, oftewel een component request. :) En die staan we niet toe in Programming & Webscripting :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.