Toon posts:

Kan Voltage kwaad als de temp nie hoog is ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eyz all =)
Als ik de temp lekker laag kan houden (Onder de 40 graden) maar ik heb mijn duron toch op bijvoorbeeld 2,0 volt lopen. Is het dan slechter voor mijn duron dan dat ie op 1,6 volt 60 graden word ? Wat is slecht voor een duron een hoog voltage of een hoge temperatuur ?

GreetzZ MaSsiE

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand me een antwoord geven ?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb zelf wel een Duron 800 maar de mijne draait nog dus ik zou het niet weten (gelukkig :))

Verwijderd

Topicstarter
=))
De meine draait ook =) (Gelukkig =))))
Alleen mijn vraag is dus, of het wat uit maakt of ik het voltage op 2,0 zet als ik de temp onder de 40 kan houden. Want ik wil misschien de voltage mod gaan doen, maar ik ben bang dat ik mijn proccie snel verneuk of dat ie dan niet zo lang mee gaat (maar 1 jaar ofzo)

Slijt een Duron idd sneller als het voltage hoger is ook al is de temp NIET hoger dan 40 graden ?

GreetzZ MaSsiE

Verwijderd

De temperatuur is het probleem, als je 2,0 volt en 40 graden (wat vrij knap is als dat lukt met normale luchtkoeliing) kan krijgen moet je dat zeker doen, ik zou gewoon eerst kijken of je met een lager voltage ook het maximum van je duron kunt halen. Een duron haalt met luchtkoeling echt maximaal 1100 mhz als je heel veel geluk hebt. Met 1000 moet je echt wel tevreden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal nu met mijn duron 700 de 900, bij de 950 loopt hij soms welleens vast (wat niet door de temp van 34 komt =))
Nu wil ik dus de voltagemod gaan doen, maar het is wel de bedoeling dat mijn duron nog 2 a 3 jaartjus meegaat =)) en als het kan meer natuurlijk =)
Mijn temp blijft erg laag vind ik, en zo te horen is het dan niet erg als je voltage hoger is =))
Dus /me gaat solderen en misschien wel de gig halen =D

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:13

JointFillah

Techno Addict

Hmm...ik heb ook een AbitKT7...wel met Duron700@1000, ook op de stand 1.85v >:)
Echter is volgens het BIOS (en dus ook de VIA HardwareMonitor) het echte voltage 1.92v *D En hoe hoger/lager je em zet hoe groter/kleiner het verschil (8>

Mijn dilemmas:
-Welk voltage klopt nou?
-Wat zal het echte maxvoltage dan worden na een poosje solderen? ;)

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ongeveer hetzelfde alleen dan niet 1,92 maar 1,89
Ik denk dat dit wel klopt en dat het gewoon een afwijking is.
Hoeveel ik/wij straks gaan halen weet ik ook nog nie =)
maar misschien binnekort wel =D
Pagina: 1