[RAID] SX4/Raptor probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goedemiddag allen,

Ik loop op m'n werk tegen een klein probleempje aan:

We hebben een server staan met een Promise Fasttrack SX4 s-ata raidcontroller erin, met daaraan gekoppeld 3 36gb Raptor schijven. De RAID5 array heeft tot voor kort prima gewerkt, maar sinds een tijdje doet schijf 3 niet meer mee. Ik kan in de Fasttrack Utility zien dat er 3 schijven in zitten, dus ook de schijf die buitengesloten word van de array word gewoon herkend. Hoe kan ik zorgen dat die schijf weer bij de array betrokken wordt? Ik heb al diverse opties geprobeerd, maar in de array information in de Fasttrack Util staat dat de drive offline/not responding zou zijn. Dit terwijl ik evt wel een nieuwe array aan zou kunnen maken met die drive, omdat ie gewoon herkend word door de raidcontroller opzich.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
Is het niet zo dat de controller hem NIET herkend, maar hem laat zien omdat hij "in de array zit"? (Ook al is ie dan offline...)

• Timmert
  • Niet online
Xandrios schreef op 20 augustus 2004 @ 13:29:
Is het niet zo dat de controller hem NIET herkend, maar hem laat zien omdat hij "in de array zit"? (Ook al is ie dan offline...)
Ik denk het niet.. Als ik bij Drive Assignments kijk staan de 3 schijven er in. De eerste assigned aan array 1-1, de tweede aan array 1-2 en de 3e staat vermeld als Free. Ook kan ik, als ik een nieuwe array aan wil maken gewoon de schijf op kanaal 3 daarvoor gebruiken.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:17
Is het niet eerst zaak om te kijken waarom de schijf uit de array is gehaald?

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de SX4, maar ik ben er niet zo happig op om een (eventueel) defecte schijf terug in een RAIDset te hangen.

• Timmert
  • Niet online
Die schijf is prima in orde.. In eerste instantie dacht ik ook dat de schijf het loodje had gelegd en bracht ik hem terug naar de leverancier. Die wou hem niet terugnemen, omdat men daar na herhaaldelijk testen geen defecten constateerde.

• Timmert
  • Niet online
Iemand? :)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:17
Misschien een domme vraag, maar het is zowat het enige wat ik kon vinden in de handleiding :

Staat 'Enable Auto Rebuild' in de PAM?

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ben je er wel zeker van dat je een Raid 5 array hebt opgebouwd, en geen 0 of 1???
Pagina: 1