Toon posts:

Probleem met inet/netwerk: Ik kom er niet uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dit zijn de problemen:

-internet doet het soms niet;
-bearshare kan meestal niet starten met downloaden;
-internet op andere twee computers doet meestal ook niet.

Ik zal eerst even een beeld geven hoe het netwerk er bij ons thuis uit ziet:

Router/ADSL >> Netwerk"WORKGROUP" << - pc1, pc2, pc3.

Het netwerk doet het goed zonder problemen. Het probleem zit hem in de router. Ik denk dat het te maken heeft met de NAT instellingen. Ik weet dat hier heel veel over beschikbaar is maar ik kom er nog steeds niet uit, waarschijnlijk omdat het een vrij ingewikkeld installatieprogramma is.

Er zit ook een zelf-diagnostische functie in en die zegt een aantal dingen:

Testing Connectivity to modem
Testing Ethernet connection PASS
Testing ADSL line for sync PASS
Testing Ethernet connection to ATM PASS

Testing Telco Connectivity
Testing ATM OAM segment ping PASS
Testing ATM OAM end to end ping PASS

Testing ISP Connectivity
Testing PPPoE server connectivity N.A.
Testing PPPoE server session N.A.
Testing authentication with server PASS
Validating assigned IP address 80.60.255.62 PASS

Testing Internet Connectivity
Ping default gateway 195.190.249.3 FAIL
Ping Primary Domain Name Server FAIL
Query DNS for www.globespanvirata.com UNKNOWN
Ping www.globespanvirata.com UNKNOWN

Deze test heb ik een aantal keer uitgevoerd en de uitslag is steeds hetzelfde.

Maar omdat hier misschien nog weinig over te zeggen is zal ik nu uitleggen hoe het met NAt zit:

Rule ID IF Name Rule Flavor Protocol Local IP From Local IP To Action
25 ALL BIMAP ANY 192.168.1.5 192.168.1.5
50 ALL NAPT ANY 0.0.0.0 255.255.255.255

Dit zijn de twee natrules.
De eerste regelt dat al het onbekende verkeer op welke poort dan ook naar mijn computer gaat
De tweede zit er standaard in moest alleen van rule 1 naar een hoger nummer veranderd worden omdat je anders geen andere rules kan toevoegen. Wat ie precies doet snap ik niet maar hij hoort er volgens mij wel.

Nou ik weet nu niet wat ik nog meer kan vertellen alleen maar dat soms internet het gewoon niet doet. Het is een SMC Barricade 7204.
Als internet het niet doet ga ik altijd meteeen die diagnostische test uitvoeren en check mijn verbinding. Die is altijd aan en de test komt altijd hetzelfde uit.

Ik hoop dat jullie het probleem begrijpen dat ik gewoon niet weet waar het aan ligt en ik hoop dat jullie hier een oplossing in zien. Een nieuwe router kopen is niet handig voor de portemonnee zal ik maar zeggen.

Alvast bedankt.

EDIT: Ja hoor hij liep net weer vast. Ik heb voor de zekerheid meteen de diagnostische software weer gedraaid en daar komt nagenoeg hetzelfde uit behalve de laatste kolom:

Testing Internet Connectivity
Ping default gateway 195.190.249.3 FAIL Help
Ping Primary Domain Name Server FAIL Help
Query DNS for www.globespanvirata.com PASS Help
Ping www.globespanvirata.com FAIL Help

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 13:17 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-05 16:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijder die zelfgemaakte NAT rule eens.
Blijft het dan wel werken :? / Draai die diag nog eens.

Wat wilde je eik bewerkstelligen met die NAT regel. Is er een reden dat je hem daar neer hebt gezet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gezien AL JE NETWERK PROBLEMEN (in al je andere topics) en het regelmatig uitvallen van je internet zou ik je kables eens controleren en als data allemaal in orde is eens contact opnemen met de helpdesk van planet internet

http://web.planet.nl/klantenservice/helpdesk/
Planet Home > Klantenservice > Helpdesk > Servicelijn

In 2001 heeft Planet Internet opnieuw de prijs voor de Beste Servicedesk van een Internet Provider in de wacht gesleept. De lezers van PC Consument hebben Planet Internet daarnaast verkozen tot Beste Internet Provider. Dit was het vijfde achtereenvolgende jaar dat Planet Internet tot Beste Internet Provider Van Nederland werd verkozen.

Servicelijn bellen of faxen
U kunt de medewerkers van de Servicelijn bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur, en in het weekeinde en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur.
Telefoonnummer: 0900-1905 (EUR 0,25 per minuut)
Faxnummer: 033 - 45 40 601

ADSL-Servicelijn bellen
U kunt de medewerkers van de ADSL-Servicelijn bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur, en in het weekeinde en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur.
Telefoonnummer: 033-4540100

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op 20 augustus 2004 @ 14:05:
Gezien AL JE NETWERK PROBLEMEN (in al je andere topics) en het regelmatig uitvallen van je internet zou ik je kables eens controleren en als data allemaal in orde is eens contact opnemen met de helpdesk van planet internet

http://web.planet.nl/klantenservice/helpdesk/

[...]
Goed ik zal wel even contact met ze opnemen om te vragen of er misschien iets met mijn verbinding aan de hand is maar aangezien een service provider geen service verleent op het gebied van routers zal het weinig uitmaken. =

Verwijderd

Topicstarter
En wat wil je eigenlijk met die link zeggen? Moet ik nu de serverinstellingen veranderen ofzo?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik weet niet hoe je dingen hebt ingesteld, maar die gateway gedraagt zich vreemd.

-Of internet ligt er gewoon uit (doet hij het zonder router wel goed)
-Of de toekenning van de gateway/dns/dhcp is brak.

Daarom vallen we weer terug op regel 1 :
1. controleer de kabels.

Maar je hebt al veel van dit soort topics geopend, en wij kunnen ook niet raden wat het probleem is. Wellicht dat de helpdesk (je hebt blijkbaar meer behoefte aan een helpdesk) nog kan kijken of je lijn goed is enzo. daarbij heb ik geraden dat je provider planet is, en dus de helpdesk pagina van planet hier gelinkt. includief telfoon nummer.

s6 en laat eens weten of je een oplossing hebt gevonden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu de oude splitter vervangen maar hij geeft nog steeds een gateway failure. Ik zal nu een andere usb-modem proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ikh heb ze eindelijk aan de lijn gehad en hij vertelde dat ik het aan KPN moet vragen. Er klopt iets niet aan de lijn omdat hij dus niet planet kan pingen. Dit ga ik dus nu even doen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Ze gaan me terugbellen om de lijn door te meten. Ik hoop dat er dan wel iets nuttigs uitkomt en niet dat ze denken van ja hij doet het gewoon mazzel! Ik heb dit namelijk al eens eerder meegemaakt met zonnet dat was echt gaar: twee maanden geen internet. We hebben wel geld terug gehad. Kortom ik ben zeer wantrouwig over deze helpdesks en servicepunten. Je moet ze altijd van alles uitleggen voordat ze je kunnen helpen, knettergek wordt je ervan.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 16:32 ]

Pagina: 1