P4 Koeler vervangen, nog ergens op letten?

Pagina: 1
Acties:

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik krijg vanmiddag een nieuwe P4 koeler (Zalman CNPS7000B) die mijn huidige standaard koeler gaat vervangen. Zijn er nu nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik mijn huidige koeler loskoppel van mijn moederbord? Ik wil namelijk niet mijn huidige processor beschadigen tijdens het vervangen.

Verwijderd

dat je goed de oude koelpasta verwijdert en een nieuw dunlaagje paste er op aan brengt voor je de nieuwe koelert er op zet.

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

-"stikker" waarmee je huidige koeler vastzit moet helemaal van je processor af.
-bij losmaken kleine heen-en-weer draai beweging maken om koeler los te krijgen

offtopic:
zalman is fijne koeler, maar LOODZWAAR

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Verwijderd

In principe hoef je nergens bang voor te zijn met het verwijderen van je oude cooler, die zit namelijk best fatsoenlijk vast. Maar als je die zwarte 'koelersocket' moet verwijderen dan kan ik je een tip geven, haal eerst die kleine pennetjes eruit in de hoekjes :D

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Als ik jou was zou ik alle koelpasta verwijderen, en de bijgeleverde pasta van Zalman gebruiken (dun opsmeren!)

Verder kun je de fanspeed manueel regelen, kies een middenweg tussen koeling en geluid.

misschien heb je hier ook iets aan?

[ Voor 22% gewijzigd door Goliath op 20-08-2004 13:02 ]

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43

RvV

Ik had gisteren nog wat problemen dat ik de koeler niet van de cpu af kreeg. Ik heb toen de bevestigingsbeugels eraf gelaten, de pc plat gelegd zodat de koeler er niet toevallig af kon vallen. Daarna de PC aangezet zonder fan zodat de temperatuur flink opliep. Bij 60+ graden heb ik hem uitgezet en toen kon ik hem er wel af halen.
De Intel stikker pasta is dus erg taai op kamertemperatuur en het kan verstandig zijn om hem te verwijderen als hij nog warm is.
Mijn broer trok laatst het koelblok eruit met cpu er nog aanvast. Een kwartier in de oven op 75 graden werkte ook om de pasta weer zacht te maken.

Y'24

• Black-Hole
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 12:46:
dat je goed de oude koelpasta verwijdert en een nieuw dunlaagje paste er op aan brengt voor je de nieuwe koelert er op zet.
Hoe en met wat kan ik dat het beste doen? PC staat al een aantal uurtjes aan dus warm zal het wel zijn. Is een tissue voldoende dan?

Verwijderd

is goed genoeg:P

• Black-Hole
DickTator schreef op 20 augustus 2004 @ 12:48:
Als ik jou was zou ik alle koelpasta verwijderen, en de bijgeleverde pasta van Zalman gebruiken (dun opsmeren!)

Verder kun je de fanspeed manueel regelen, kies een middenweg tussen koeling en geluid.

misschien heb je hier ook iets aan?
Bedankt voor de link :)

• Black-Hole
Het is allemaal gelukt, PC is weer heerlijk stil :)

Beankt voor de replies.
Pagina: 1