Toon posts:

Crosslink Kabel (handmatig maken)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand hier een schematje voor ofzo?.. ik moet namelijk ene crosslink kabeltje van mijn pc naar me pa's pc maken voor een netwerkje

Verwijderd

Ey mark =)

Verwijderd

De ene kant gewoon (dus van onder gezien oranjewit/oranje/groenwit/blauw/blauwwit/groen/bruinwit/bruin) en de andere kant groenwit/groen/oranjewit/blauw/blauwwit/oranje/bruinwit/bruin

Verwijderd

Topicstarter
Thnx zo kom ik er wel uit

Verwijderd

ff voor de mensen die wat meer duidelijkheid willen hebben over de pinnummertjes die je nodig hebt voor een crosscable (correct me if i am wrong):

1 -> 3
2 -> 6
3 -> 1
6 -> 2

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 27 december 2000 18:01 schreef pinguin het volgende:
ff voor de mensen die wat meer duidelijkheid willen hebben over de pinnummertjes die je nodig hebt voor een crosscable (correct me if i am wrong):

1 -> 3
2 -> 6
3 -> 1
6 -> 2
edit:

Flink wat onzin weggehaald |:(

Verwijderd

Topicstarter
De kleurencode die werdt gegeven werkt perfect.. want ik zit nu achter mijn pa's PC te internetten via het netwerk! WHEE it works! :9

Verwijderd

Crosscable heeft alleen aan één stekker de draden 3 en 6 verwisseld... dus:
1 -> 1
2 -> 2
3 -> 6
4 -> 4
5 -> 5
6 -> 3
7 -> 7
8 -> 8
Uhm, no offence hoor, maar kijk dan maar eens hier:
handleiding crosscable maken

Als je dus goed kijkt naar het plaatje bij stap 2b, zie je dat de linker connector op pin 1 wit-groen heeft staan en op pin 3 wit-oranje. Kijk dan naar de rechter connector en wat zie je? Juist ja, pin 1 is wit-oranje en pin 3 is wit-groen... Dat kan ook gewoonweg niet anders aangezien je een TX+ en een TX- hebt en een RX+ en een RX-, anders wordt de dataoverdracht zo lastig, aangezien er toch een spanningsverschilletje waargenomen moet worden :)

Verwijderd

Topicstarter
ok maar nu snap ik niet wat jep robeert te bewijzen jah je hebt gelijkt.. maar die kleurencode klopt ook precies met het plaatje op die site dus?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 27 december 2000 19:34 schreef pinguin het volgende:

[..]
Uhm, no offence hoor, maar kijk dan maar eens hier:
handleiding crosscable maken

Als je dus goed kijkt naar het plaatje bij stap 2b, zie je dat de linker connector op pin 1 wit-groen heeft staan en op pin 3 wit-oranje. Kijk dan naar de rechter connector en wat zie je? Juist ja, pin 1 is wit-oranje en pin 3 is wit-groen... Dat kan ook gewoonweg niet anders aangezien je een TX+ en een TX- hebt en een RX+ en een RX-, anders wordt de dataoverdracht zo lastig, aangezien er toch een spanningsverschilletje waargenomen moet worden :)
Indeed... op die site... en op nog veel meer sites (ik heb net gezocht) staat dus een andere configuratie dan ik heb opgegeven. Ik weet niet meer waar ik die zooi van mij vandaan heb... :?

edit:

Ik denk dat ik weet waar ik het vandaan heb..... |:( Ik gloof dat ik wat door elkaar haal....
Ik zal om problemen te voorkomen het vorige bericht ook wijzigen..........
Excuses

Verwijderd

Topicstarter
geeft verder ook nie... anyway thnx
Pagina: 1