Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar goede 3,5" fancontroller (aan/uit)

Pagina: 1
Acties:

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 20:42
Ik heb nu net een nieuwe pc (zie specs hieronder) en heb 4 kastkoelers in me kast zitten (Antec PLUS1080AMG) nu is het soms helemaal niet nodig dat ze aanstaan.
En het scheelt tog behoorlijk in geluid, want zelfs de stilste kastkoelers hoor je, en dat is erg zonde van me stille zalman cpu koeler en zalman voeding. Want bijv 's nachts hoeven ze niet aan en eigenlijk alleen als ik me cpu en gpu ff erg veel aanspreek! :)
Weet iemand soms een fancontroller voor een 3,5" slot met gewoon 4 aan/uit knoppen. Ik kan alleen fancontrollers vinden waarmee je snelheid kan aanpassen (bijv van 50 tot 100%), maar ik wil graag gewoon een fancontroller die 4 fans los van elkaar aan of uit kan doen.
Ik wil graag 1 voor 3,5" slot omdat me 5,25" allemaal vol zitten, namelijk 2 raptors met zalman heatsinks (waardoor ze dus in een 5,25" moeten) en dvd-lezer en brander!

Verwijderd

Zelf maken is geen optie?

Verwijderd

www.freezinghardware.nl?
www.eynstein.nl?

Google?

Maar goed, je wilt ervaringen van mensen natuurlijk. Zelf heb ik dat niet, maar de zalman schijnt goede fancontrollers te maken.

Je kunt ook zelf 4 kleine aan/uit schakelaars kopen en deze achterin je kast maken. Bederft je voorkant ook niet :)

• -elw00d
Ben niet zo handig daarmee, ik heb liever iets uit de fabriek.

• -elw00d
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 12:19:
www.freezinghardware.nl?
www.eynstein.nl?

Google?

Maar goed, je wilt ervaringen van mensen natuurlijk. Zelf heb ik dat niet, maar de zalman schijnt goede fancontrollers te maken.

Je kunt ook zelf 4 kleine aan/uit schakelaars kopen en deze achterin je kast maken. Bederft je voorkant ook niet :)
;) Zit deurtje voor hè! Dus je ziet er nix van. Moet eerst deurtje open voordat je de 5,25" en 3,5" sloten ziet zitten!

Verwijderd

ik heb een Coolermaster aerogate II
is goed ding...kan je je fans heel erg hoog en op hele lage toerne laten draiien..
alleen heeft veel dradennamelijk 4 verlengstukken naar fans en 4 temp meters..
als je die goed wegwerkt is het prima ding

mod-remark: Dat past natuurlijk nooit in een 3,5" bay :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 01:31 ]

Verwijderd

Alleen aan/uit zal moeilijk zoeken worden, de meeste 3,5" regelaars (zoals onderstaand) zijn traploos regelbaar:
- Revoltec Rheobus 3,5"
- Noise Isolator RH-35
- Akasa AK-FC-06
- Eksitdata 3,5" rheobus
- Vantec Nexus 205
- Enermax UC-A3FATR2
- Cooltek 3,5"

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/55
Google: 3.5" fan controller
Google-images: 3.5" fan controller

En als het alleen aan/uit hoeft/moet is het echt niet moeilijk zelf te maken. De gele +12V draad op de middenpen van de schakelaar en de pluspool van de ventilator op 1 van de buitenpennen van de schakelaar... Er is vast wel iemand in je woonplaats te vinden die dat voor je in elkaar wilt zetten mocht het jou niet lukken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 01:50 ]

• -elw00d
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 01:30:
Alleen aan/uit zal moeilijk zoeken worden, de meeste 3,5" regelaars (zoals onderstaand) zijn traploos regelbaar:
- Revoltec Rheobus 3,5"
- Noise Isolator RH-35
- Akasa AK-FC-06
- Eksitdata 3,5" rheobus
- Vantec Nexus 205
- Enermax UC-A3FATR2
- Cooltek 3,5"

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/55
Google: 3.5" fan controller
Google-images: 3.5" fan controller

En als het alleen aan/uit hoeft/moet is het echt niet moeilijk zelf te maken. De gele +12V draad op de middenpen van de schakelaar en de pluspool van de ventilator op 1 van de buitenpennen van de schakelaar... Er is vast wel iemand in je woonplaats te vinden die dat voor je in elkaar wilt zetten mocht het jou niet lukken ;)
Bedankt voor de handige links, dan moet et tog maar zoiets worden, ik heb ook nu van iemand gehoord dat zo'n 3,5" fan controller met een paar goede stille fans wel goed werkt en als je em op de laagste stand zet het verschil best groot is.

Het lijkt trouwens ook net of al die dingen bij dezelfde fabrikant vandaan komen, want die van revoltec, cooltek en noise isolator zijn exact hetzelfde!

Nu ben ik na wat zoeken een heel mooi setje tegengekomen:

http://www.thermaltake.com/dcfans/35drivebay/a1873.htm

Dat is precies wat ik nodig heb, 4 fans en een 3,5" controller, want de standaard fans uit mijn kast zijn echt rommel!
Nu ben ik op zoek gegaan naar een (web)winkel die dit ding kan leveren of heeft liggen, maar ik kan nergens een (web)winkel vinden die dit specifieke setje van Thermaltake levert!

Heeft iemand een idee waar ik dit setje vandaan kan toveren ?? :>

EDIT:

Ik heb al een webwinkel gevonden die em aanbied!
http://www.tweakfreaks.nl...ath=7_60&products_id=3792
Ik zoek nog even verder! :)

[ Voor 8% gewijzigd door -elw00d op 21-08-2004 17:34 ]

Pagina: 1