In mei heb ik een MSI 875P Neo FISR2 moederbord gekocht en daar laatst een defecte IDE controller op geconstateerd.
Moederbord teruggestuurd en te horen gekregen dat ie niet meer leverbaar is. Ik moet dus een nieuwe keuze maken...
Natuurlijk heb ik al een processor, geheugen en andere componenten en die moeten natuurlijk gewoon mee op mijn nieuwe bord. Typeaanduiding:
- Intel Pentium 4 3,2GHz (800MHz FSB, 512kb)
- Corsair TWINX1024-3200LL
- ATi Radeon 9800 Pro128mb
- Zalman CNPS7000A-Cu
Na een snel bezoek aan de MSI website zag ik dat er twee nieuwe chipsets met corresponderende borden uitzijn. Namelijk de 915P en 925X.
Mijn vragen zijn:
- kan mijn huidige processor op een moederbord met één van deze chipsets?
- kan mijn huidige geheugen op een moederbord met één van deze chipsets?
- etc. voor de andere componenten...
Indien dat niet zo mocht zijn moet ik een ander merk kiezen. Welk moederbord komt qua prestaties overeen met mijn defecte moederbord?
Is bijvoorbeeld de ASUS P4C800-E Deluxe een goed alternatief?
Graag antwoord op mijn vragen, ik ben even de weg kwijt... Enig inzicht ten aanzien van deze vragen zal hartelijk worden ontvangen
Moederbord teruggestuurd en te horen gekregen dat ie niet meer leverbaar is. Ik moet dus een nieuwe keuze maken...
Natuurlijk heb ik al een processor, geheugen en andere componenten en die moeten natuurlijk gewoon mee op mijn nieuwe bord. Typeaanduiding:
- Intel Pentium 4 3,2GHz (800MHz FSB, 512kb)
- Corsair TWINX1024-3200LL
- ATi Radeon 9800 Pro128mb
- Zalman CNPS7000A-Cu
Na een snel bezoek aan de MSI website zag ik dat er twee nieuwe chipsets met corresponderende borden uitzijn. Namelijk de 915P en 925X.
Mijn vragen zijn:
- kan mijn huidige processor op een moederbord met één van deze chipsets?
- kan mijn huidige geheugen op een moederbord met één van deze chipsets?
- etc. voor de andere componenten...
Indien dat niet zo mocht zijn moet ik een ander merk kiezen. Welk moederbord komt qua prestaties overeen met mijn defecte moederbord?
Is bijvoorbeeld de ASUS P4C800-E Deluxe een goed alternatief?
Graag antwoord op mijn vragen, ik ben even de weg kwijt... Enig inzicht ten aanzien van deze vragen zal hartelijk worden ontvangen