Toon posts:

Bestaande harde schijf met XP overzetten in nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het niet mogelijk is om gewoon je bestaande harde schijf met XP over te zetten in een nieuwe pc. Maar zijn er mischien utilities die dit wel mogelijk maken of met windows herstel mischien?

• dietmertan.com
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03-2023

dietmertan.com

Less is more

Kan wel als je gewoon windows nog een keertje eroverheen installeert.

http://dietmertan.com/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het kan wel hoor maar het is niet aan te bevelen als er (te)veel verschillen in de hardware zitten.

ARME AOW’er

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Een paar keer geprobeerd en in alle gevallen een mooi blue screen voor mijn snuffert gekregen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere PC == andere hardware. Met een klein verschilletje in hardware kan XP nog wel omgaan (elke windows versie wel btw), maar als je bijv een ander mobo hebt wordt het al lastig. Gewoon niet doen dus, maar een verse install doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

sysprep kan toch een beetje zoiets

[ Voor 6% gewijzigd door elTigro op 20-08-2004 12:32 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 21:42
Ik zou het zelf gewoon proberen, heb het al meerdere keren gedaan. Als 'ie het goed oppikt, dan is 't prima: XP gaat met dat soort dingen toch 'n stuk beter om dan bijvoorbeeld windows 98, die dat ook wel kan, maar dan erg vervuilt en trager word. Werkt 't niet, dan merk je dat snel genoeg, dan word 't opnieuw installeren.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Topicstarter
Welke gegevens gooit windows weg als je een install eroverheen doet? Volgens mij alleen Outlook en Mijn Docs toch? Program Files blijft behouden dacht ik.

Ga het eerst wel proberen om de schijf er gewoon in te hangen, is me ook nog nooit gelukt zonder blauw scherm te krijgen, maar deze keer blijft wel alles hetzelfde. Enkel moederbord en kast wordt vervangen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 13:02:
Welke gegevens gooit windows weg als je een install eroverheen doet? Volgens mij alleen Outlook en Mijn Docs toch? Program Files blijft behouden dacht ik.

Ga het eerst wel proberen om de schijf er gewoon in te hangen, is me ook nog nooit gelukt zonder blauw scherm te krijgen, maar deze keer blijft wel alles hetzelfde. Enkel moederbord en kast wordt vervangen.
Voor de kast zijn geen drivers nodig :) (grapje op zijn tijd is wel aardig)

Het MB kan dus wel een probleem geven. Ondanks het woordje 'enkel' is het zo dat het MB de meeste componenten bevat.

ARME AOW’er

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
BK1 gaf het antwoord al, maar het lijkt erop alsof je daar overheen hebt gelezen. SYSPREP is de tool die je zoekt. Ga op je Windows CD naar Support en dan naar Tools. Pak Deploy.cab uit en gebruik sysprep.exe (na het doorlezen van ref.chm)

Verwijderd

Eerste hit in google "xp move to new computer"
http://www.michaelstevenstech.com/moving_xp.html

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx allemaal. Ben het nu aan het doornemen.

Edit:
Ziet er vrij simpel uit. Gewoon de alles op dezelfde manier aansluiten en de eerste keer booten vanaf cdrom en repair kiezen, volgens http://www.michaelstevenstech.com/moving_xp.html#4

Is het echt zo simpel?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 14:15 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja. Gewoon schijf overhangen en booten. Mocht WinXP het niet aankunnen en finaal op z'n bek gaan, dan voer je even een repair uit vanuit de Setup CD. Makkelijk hé :)

Vrij basic dit, het staat ook gewoon beschreven in de meegeleverde handleiding van WinXP. Bij dat gedeelte waarin de Repair functie wordt uitgelegd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.