Toon posts:

[Debian +willekeurige 3dapp + resolutie!=1600*1200]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met de bovenstaande combinatie. Normaal heb ik 1024*768 op mijn desktop en ik wil dit ook zo houden. Alleen voor 3d applicaties wil ik het hoogste en mooiste :9~ natuurlijk hebben.

Maar...
Dit is de complete situatie:
-Debian (Unstable)
-Gnome 2.6.2
-X = XFree86 Version 4.3.0.1 (Debian 4.3.0.dfsg.1-6 20040707142024 fabbione@fabbione.net)
-Resolutie in gnome ingesteld op 1024*768
-nVidia kaartje

Nu zijn er twee mogelijkheden, waarvan bij de eerste X niet crashed, maar onwerkbaar is, omdat 1600*1200 op een 17" scherm :'( is.

Applications->Desktop Preferences->Screen Resolution (en pas de resolutie aan naar 1600*1200)
% 3ddesk

Dit is hoe ik wil dat het werkt:
% 3ddesk

Dit heeft denk ik te maken met modelines, maar aan de andere kant, kan ik in Gnome wel alle resoluties instellen die ik maar wens, oftewel :?

Hoe zit dat?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Wat wil je nu precies? Je zegt 'nu zijn er twee mogelijkheden', maar kan je die ook even uitleggen?

Het lijkt er op dat je wilt dat de resolutie wordt aan gepast zodra je 3ddesk start? Dan moet je een scriptje schrijven en met 'xrandr' gaan spelen lijkt me.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
De ene mogelijkheid is waar hij niet crashed en de andere is waar hij wel crashed...

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:30
3d apps draaien dus altijd op 1600x1200?

Verwijderd

Topicstarter
bredend schreef op 20 augustus 2004 @ 16:33:
3d apps draaien dus altijd op 1600x1200?
Volgens mij doen ze het niet op een andere resolutie. Dus als ze draaien, dan draaien ze inderdaad op 1600*1200, maar ik denk dat het gewoon een bug is in 4.3.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 20:14

deadinspace

The what goes where now?

Als ik het goed begrijp gaat er dus iets mis als je een 3D app start en je niet op 1600x1200 draait. Kun je precieser omschrijven wat er dan mis gaat? Crasht je hele computer? Crasht je XFree86? Geeft XFree86 een mooie error bij zijn crash? Een kernel Oops? Iets anders?

Daarnaast: Wat voor een videokaart heb je, en welke drivers heb je geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 22 augustus 2004 @ 01:27:
Als ik het goed begrijp gaat er dus iets mis als je een 3D app start en je niet op 1600x1200 draait.
Ja (TuxRacer kan ik trouwens wel gewoon draaien, maar ik weet niet welke resolutie die staat.)
Kun je precieser omschrijven wat er dan mis gaat?
Ik kan antwoord geven op je vragen, maar echt veel informatie heb ik niet (daarom is het ook een probleem anders had ik wel kunnen Googlen).
Crasht je hele computer?
Nee
Crasht je XFree86?
Ja
Geeft XFree86 een mooie error bij zijn crash?
Volgens mij stond er iets als received SIGNAL (ik weet niet weer welke). Ik dacht 12.
Een kernel Oops? Iets anders?
Nee
Daarnaast: Wat voor een videokaart heb je, en welke drivers heb je geinstalleerd?
geforce 5900XT van Leadtek (nVidia dus), met 6106 drivers.

Ik post morgen meer informatie. Ik wil niet dat nu mijn X crasht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 19:29 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 20:14

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 12:37:
Ja (TuxRacer kan ik trouwens wel gewoon draaien, maar ik weet niet welke resolutie die staat.)
En als je in 1024x768 eens glxgears start?
Volgens mij stond er iets als received SIGNAL (ik weet niet weer welke). Ik dacht 12.
Een exactere foutmelding zou toch wel handig zijn. Hoe start je XFree86? Als dat met startx is, start hem dan aub eens met
code:
1
startx > startx.log 2>&1

en zet de inhoud van startx.log online. Ook XFree's log, /var/log/XFree86.0.log kan nuttige informatie bevatten.

Verwijderd

Topicstarter
Met deze error crasht ut2004 in ieder geval op het moment dat ik van resolutie verander.
Ik heb wel naar die extensie gezocht, maar ik kon hem niet vinden.

Xlib: extension "XiG-SUNDRY-NONSTANDARD" missing on display ":0.0".
X Error of failed request: BadValue (integer parameter out of range for operation)
Major opcode of failed request: 134 (XFree86-VidModeExtension)
Minor opcode of failed request: 10 (XF86VidModeSwitchToMode)
Value in failed request: 0xb6
Serial number of failed request: 194
Current serial number in output stream: 195
Pagina: 1