[XPSP1] Hoe nieuwe SP2 exploit (malware.exe) te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:11

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Deze titel staat dus op de tweakers frontpage klik!met daarbij een link naar een website ( http://www.malware.com/wattadrag.html ) waar een securtiy breach zou worden aangetoond. Heelveel mede tweakers kregen dit niet voor elkaar. Ik heb nog SP1 (Windows XP home) en ik had het ook even geprobeerd....... En ja hoor het werkte er werdt netjes malware[1].exe op in mijn opstarten menuutje gekopieerd. Nou ok ik mijn bevindingen gepost, filetje gedelete... en nee hoor dat ging dus niet. Een of ander programma zou dit onding aan het gebruiken zijn. Ik dus zo ongeveer alle toepassingen gesloten via Taakbeheer. En nog steeds niet

Dus hierbij mijn vraag: hoe krijg ik dit ding weg? Ik heb ook al even dosbox geprobeerd maar dat ging dus ook niet net zoals bitdefender 7.2 en ad-aware ook niet werkten. :'(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je nou eens een command-box opent en eerst even explorer.exe killed. Kan je die file nu wel deleten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zoals je ziet, is die kwetsbaarheid dus in XP SP2 aanwezig (staat letterlijk in het artikel). Aangezien daarmee je vraag uit de topictitel is beantwoord, maar je nu een ander probleem hebt, pas ik je titel aan :)

Nieuwe kwetsbaarheid IE ook aanwezig in XP SP2? --> [XPSP1] Hoe nieuwe SP2 exploit (malware.exe) te verwijderen?

Verwijderd

Bij mij hielp de actie van BtM909.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:42
Gewoon even opstarten in veilige mode, en dan inloggen als een andere gebruiker (administrator ofzo). Vervolgens met de dospromt de file deleten.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:11

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Ja idd bedankt BtM909 zo werkte het wel, het had idd iets te maken met explorer. Maar hij is nu dus weg bedankt...
Pagina: 1