Toon posts:

MSI K8T Neo2 FISR: Corsair Twinx wil niet op CAS2 draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

Ik heb vanochtend me corsair twinx xlpl gehad die moet op 2.2.2.5 kunnen lopen op 400 mhz.
dus ik er ingebouwt maar hij wil niet op cas2 lopen wel op 2,5 .2.2.5 die doet het wel.

Ook staat de dual ddr aan dus dat werkt wel oke.

ik heb al van banken verwisselt van 1 met bank 3 of 2 met bank 4 (inverbandt met dual ddr) maar dat maakt dus niet uit het blijft bij cas 2.5 ook de geheugens zelf heb ik verwisselt van bank maar dat maakt dus ook niet uit

als ik in de bios zelf de latancy verander naar cas 2 dan reboot ie fijn maar zegt ie zelf nog steeds 2.5

verder op de site van corsair staat dat de mem op 2.75 volt moet draaien hij staat bij mij op auto maar had ook al een keer 2.75 ingevult maar nog steeds helpt dat de cas niet

Weet iemand meschien hier een oplossing voor of ligt dit aan me mobo omdat mobo nog erg nieuw is en msi meschien die bug nog niet heeft gevonden ofzo ??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Hoe check je de werkelijke setting? CPU-Z in WinXP? default (dus alle memsettings op auto in bios) moet dit type geheugen 2-2-2-5 aannemen bij 333~400MHz.
Als je Cas2 kan instellen in BIOS mag je er ook vanuit gaan dat het moederbord het aan kan. Sowieso is Cas2 niet iets nieuws. Een TRas van 5 zou dan eerder nog een probleem kunnen zijn, maar dat werkt blijkbaar wel.

[ Voor 7% gewijzigd door JJ Le Funk op 20-08-2004 13:54 ]

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op 20 augustus 2004 @ 13:53:
Hoe check je de werkelijke setting? CPU-Z in WinXP? default (dus alle memsettings op auto in bios) moet dit type geheugen 2-2-2-5 aannemen bij 333~400MHz.
Als je Cas2 kan instellen in BIOS mag je er ook vanuit gaan dat het moederbord het aan kan. Sowieso is Cas2 niet iets nieuws. Een TRas van 5 zou dan eerder nog een probleem kunnen zijn, maar dat werkt blijkbaar wel.
Ik heb al getest op cpu z maar die zegt het zelfde als de bios en ook daar draait ie 2.5 2.2.5

op 333 mhz doet ie wel cas 2 maar bij corsair op de site zeggen ze dat ie gewoon 400mhz op cas 2 aan moet kunnen

Ook heb ik alleen ff 1 bank er uit gehaalt zodat ie geen dual ddr draait maar dat helpt ook niet dan nog blijft ie cas 2.5 op 400 mhz

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 14:01 ]

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

misschien kan je die reepjes in een ander systeem testen op 400MHz (evt. single channel mainboard). als daar het bios wel cas2 aangeeft kan je iig uitsluiten dat je geheugen niet voldoet aan de specs.
de kans dat het geheugen niet voldoet lijkt me overigens klein aangezien corsair zelf uitgebreid dit type geheugen test alvorens het wordt verpakt. je betaald ook niet voor niets meer.

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op 20 augustus 2004 @ 15:01:
misschien kan je die reepjes in een ander systeem testen op 400MHz (evt. single channel mainboard). als daar het bios wel cas2 aangeeft kan je iig uitsluiten dat je geheugen niet voldoet aan de specs.
de kans dat het geheugen niet voldoet lijkt me overigens klein aangezien corsair zelf uitgebreid dit type geheugen test alvorens het wordt verpakt. je betaald ook niet voor niets meer.
Ik zal denk einde van de middag nog wel ff teste in een comp van een vriend van mij die heeft een p4 met dual ddr hij draait ook op corsair wel een ander type dan mijne en daar doet cas2 het ook.

Verwijderd

ook al een keer geprobeerd om in plaats van save en exit in je bios save te doen en dan gewoon uit zetten.

het was een bug in de vroege bios versies van de a7n8x het lijkt me sterk dat dat bij jou ook is omdat je reeds wat bios updates hebt gedaan, maar het zou kunnen.

PS, cpu-z leest toch uit uit de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 16:13:
ook al een keer geprobeerd om in plaats van save en exit in je bios save te doen en dan gewoon uit zetten.

het was een bug in de vroege bios versies van de a7n8x het lijkt me sterk dat dat bij jou ook is omdat je reeds wat bios updates hebt gedaan, maar het zou kunnen.

PS, cpu-z leest toch uit uit de bios?
Na dat save en uitzetten heb ik nog niet geprobeerd zal ik zo ff doen.
maar over de bios update ik heb nog geen biosupdates gedaan kan ook niet want alleen de standart 3.0 bios is er alleen nog mobo is namelijk net nieuw

Verwijderd

Topicstarter
na ik heb ff bij een vriend van mij dus die mem getest en daar werkt ie gewoon helemaal oke op 2.2.2.5 dus het legt zeker weten aan me mobo.

Ik weet niet wat jullie denken maar ik denk dat er een bios update moet komen voor dit prob omdat het mobo in single mode ook niet op cas 2 wil lopen.
hij wil pas op cas 2 draaien als ik mm op 333mhz zet.

zal msi een mailtje sturen hierover.

Als er nog opmerkingen zijn of meschien oplossingen dan hoor ik dat graag

Verwijderd

bios updates kan je toch gewoon vand e website halen met msi liveupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 16:49:
bios updates kan je toch gewoon vand e website halen met msi liveupdate?
heb ook liveupdate gedaan net maar zoals ik al zij er is nog geen nieuwere bios dan de standard 3.0 bios die er al in zit dus wordt dan nog maar ff wachte

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Ook hier http://www.msi-computer.co.jp/bios/?C=M&O=D lijkt er geen nieuwere tussen te staan die op de k8t-neo2 slaat.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

heb je al eens geprobeerd het voltage naar 2,85v te verhogen?

Verwijderd

Topicstarter
Stefano schreef op 20 augustus 2004 @ 20:40:
heb je al eens geprobeerd het voltage naar 2,85v te verhogen?
Nee heb ik nog niet geprobeerd zal ik ook zeker even proberen straks.

Ik heb eigenlijk nog even een vraag bij corsair op de site staat dat het geheugen op 2.75 volt moet draaien als je mm op auto zet gaat ie dan automatisch op 2.75 draaien of zet ie mm dan op 2.5

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 23:35:
[...]

heb ik ook geprobeerd en dat werkt ook niet, maar het geheugen heb ik ook getest bij een vriend van mij en daar werkt ie oke op 2.2.2.5 met gewoon de spd voltage dus het geheugen is oke het legt echt aan me mobo.

Ik heb eigenlijk nog even een vraag bij corsair op de site staat dat het geheugen op 2.75 volt moet draaien als je mm op auto zet gaat ie dan automatisch op 2.75 draaien of zet ie mm dan op 2.5

Verwijderd

Topicstarter
na geheugen gaat dus ook automatisch op 2.75 draaien leest ie uit de spd
Pagina: 1