Toon posts:

[XP] Meerdere problemen bij poging nieuwe installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De volgende onderdelen heb ik samengevoegd tot een computer.

ASUS p44800 e deluxe
p4 2.8 Ghz
NEC 2510a (als Sec. Master, IDE)
Maxtor +9 120 GB (als Pri. Master, IDE))
En nog wat ander zaken die er hier niet toe doen.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Iedere keer krijg ik de melding: Reboot and select proper boot device or Insert Bot Media in selected Boot device and press a key.

De auto run van de XP CD werkt wel in mijn andere comp dus die is wel bootable ook in de Bios zijn de instellingen in Boot priority OK. Bij het veranderen van de prioriteit levert het niets anders op.

Bij een andere IDE configuratie loopt het opstarten trager en levert verder niets op wat betrefd het booten.

De DVD speler die ik uit mijn andere comp eraan heb gehangen als sec. master of als pri. slave leverde ook niets op terwijl ik er zeker van ben dat de XP cd in mijn werkende comp wel wilde booten.

Ook met het opstarten met schijfjes gaat er iets mis. Bij de derde dsikette geeft de computer een fout melding. namelijk. File SETUPREG.HIV could not be loaded, Error code 4099. Na dit gezocht te hebben op google en de earch hier lijkt dit probleem vaker voor te komen maar ik kon niet achter halen wat er aan te doen!

Kortom ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is en hoop dat iemand van jullie mij wat tips kan geven hoe mijn nieuwe domputer aan te zwengelen!

Alvast bedankt voor de reactie!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit zodat het geheel iets meer policy-conform en wat duidelijker is :)

Problemen Clean Install XP ==> [XP] Meerdere problemen bij poging nieuwe installatie

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Onderdelen samengevoegd.... heb je wel de HD helemaal leeggehaald?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Alles is nieuw. HD is dus ook leeg

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die foutmelding die je krijgt lijkt me niet vanaf Windows te komen eigenlijk - als je een andere bootable CD probeert (bv. http://www.memtest86.com/) werkt het dan wel? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt ook niet in Windows te zitten.

Ook krijg ik de melding: No drive attached to Fast Track controller. The BIOS is not not installed.

PS Er zit Dual Channel geheugen in van Twinmos (2x256)

Nu even over die Mem test. Na twee maal doorlopen te hebben geeft hij geen fouten. Verder geeft hij het totale geheugen aan 511 M hij geeft een bussnelheid 1681MB/s

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lijkt erop dat je geen driver voor de (externe?) controller hebt geïnstalleerd en (evt) nog geen array hebt aangemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 20-08-2004 13:17 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt nog steeds niet.

De Harde schijf is een Ultra DMA 133/ATA appataat. De bijgeleverde IDE kabel ondersteunt Ultra DMA 100/66 Kan dit beperkend zijn? Het rare is dat de HD wel wordt herkend!
Pagina: 1